Onko teillä/tyttärillänne ollut vanhojentanssipäivänä mukana tavallinen talvitakki
Vai joku erikseen hommattu ulkovaate, esim. lämmin bolero?
Kommentit (12)
Mulla oli aikoinaan isoäidiltä lainassa musta lammasturkki kun oma takki ei olis mahtunut puvun päälle. Muilla likoilla oli vaihtelevasti joko oma takki tai sukulaisilta lainassa joku juhlavampi. Eihän siellä se takki päällä tanssita, niin onko sillä jotain merkitystä?
Kiitos vastauksista. Kysyn, kun en tiedä mikä nykyään on tapana. Omista tansseista jo vuosikymmeniä aikaa.
Ap
Minkälaista boleroa tarkoitat?
En kyllä muista toissa vuonna nähneeni kellään boleroa.
Aika paljon oli ihan tavallisia toppa- ja parkatakkeja.
Muutamilla oli turkissomisteisia viittoja. Eniten ehkä kuitenkin näkyi villakangastakkeja ja turkkeja. Jotain pitkää tummaa takkia.
Mun tytölle löytyi mummon keinoturkki jostain ysäriltä. Ihan hyvin se kävi. Oli pakko olla lapaset käsissä ja huivi päässä, kun sattui melko kylmä päivä.
Mukavaa vanhojenpäivää teille!
Vierailija kirjoitti:
En kyllä muista toissa vuonna nähneeni kellään boleroa.Aika paljon oli ihan tavallisia toppa- ja parkatakkeja.
Muutamilla oli turkissomisteisia viittoja. Eniten ehkä kuitenkin näkyi villakangastakkeja ja turkkeja. Jotain pitkää tummaa takkia.Mun tytölle löytyi mummon keinoturkki jostain ysäriltä. Ihan hyvin se kävi. Oli pakko olla lapaset käsissä ja huivi päässä, kun sattui melko kylmä päivä.
Kiitos, t.ap
Vierailija kirjoitti:
En kyllä muista toissa vuonna nähneeni kellään boleroa.Aika paljon oli ihan tavallisia toppa- ja parkatakkeja.
Muutamilla oli turkissomisteisia viittoja. Eniten ehkä kuitenkin näkyi villakangastakkeja ja turkkeja. Jotain pitkää tummaa takkia.Mun tytölle löytyi mummon keinoturkki jostain ysäriltä. Ihan hyvin se kävi. Oli pakko olla lapaset käsissä ja huivi päässä, kun sattui melko kylmä päivä.
Mnä taas näin montakin boleroa ja keeppiä eli ei takkia lainkaan, ainoastaan sellainen iltapuvun kanssa käytettävä enemmänkin hartioita lämmittävä suojus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mnä taas näin montakin boleroa ja keeppiä eli ei takkia lainkaan, ainoastaan sellainen iltapuvun kanssa käytettävä enemmänkin hartioita lämmittävä suojus.
Sama juttu.
Meillä tyttö lainaa äitini minkkiturkkia.
Itselläni ei ole tyttäriä, mutta kavereiden tyttäret ovat aina saaneet lainata turkkejani.
Harva teinityttö suostuu laittamaan turkista päälle. Villakangastakkeja näkee pääasiassa.
Ihan omat takit suurimmalla osalla.
Meillä oli pitkä viitta, jonka sisäpuoli oli fleecen tapaista villaneulosta, päällä valkoinen halpisvelour, joka sointui tanssimekkoon. Iso huppu (kampaus mahtui alle) ja leveää satiininauhaa, jolla kokonaisuuden sai edestä kiinni.
https://www.dx.com/p/Adult-Witch-Long-Purple-Green-Red-Black-Halloween-…
aika pitkälti tämäntapainen valkoisena.