Pienten lasten lähihoitajina työskentelevät äidit, onko teitä täällä? Miten jaksatte?
Teettekö kokopäivätyötä? Entä vuorotyötä? Mikä suuntautuminen (vanhus-, lapsi-, päihde-, mielenterveystyö tms..)? Onko mies/lasten isä mukana kuvioissa?
Onko teistä haastavaa yhdistää lähihoitajan työ ja perheenäidin velvollisuudet pienten lasten äitinä?
Kommentit (5)
Up
Ketään pienten lasten lähäriäitiä paikalla? Vai ovatko niin kiireisiä ja uupuneita ettei palstailulle liikene aikaa...
Täällä ollaan. Lapsia on viisi, vanhin tokaluokalla. Tällä hetkellä äitiyslomalla pienen vauvan kanssa. Perheeseen kuuluu myös mies.
Olen suuntautunut vanhustyöhön, sillä saralla myös vakipaikka mulla. Työaikani on ollut sataprosenttista, ja tosiaan kolmivuorotyötä.
Totuus on se, että koen itse työn mielekkääksi ja antoisaksi, mutta elämäntilanteen vuoksi raskaaksi. Muun elämän yhteensovittaminen työn kanssa on ollut myös haasteellista. Se on harmi, koska kuitenkin muutakin pitäisi työn lisäksi olla.
Tavoitteena nyt onkin lähteä opiskelemaan koko lisää, tai sitten ihan toista alaa ja näin mahdollistaa perheystävällisemmät työajat.
Täällä myös yksi. 3 lasta ja kyllä tämä kaaosta on. Teen kolmivuorotyötä vuodeosastolla. Työstä tykkään, mutta on raskasta! Lasten synttärit, hammaslääkärit, neuvolat yms. Huh Huh... Kuljen kalenteri kädessä kotona, vaikka mieskin löytyy. Ilman ei onnistuis tämä paletti!
???? Ihme kysymys.