Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensihoitajia tai muita hoitoalalla työskenteleviä?

Ensio
05.01.2019 |

Onko täällä ensihoitajia? Tai myös muut hoitoalat. Tai vaikka pelastuslaitoksen tyypit :D Miksi hakeuduit alalle? Onko sulla palo auttaa ihmisiä, vai kiinnostaako enempi esim vaihteleva työ?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kuulla myös!

Vierailija
2/17 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ole ensihoitaja, mutta töissä psykiatrisen sairaalan akuuttiosastolla. Alalle hakeuduin toki halusta auttaa, mutta myös siksi että töissä saisin ”käyttää aivojani”. Aikaisemmin olen työskennellyt ns. liukuhihna duuneissa, jossa ei tosiaan juurikaan omaa päättelykykyä tms. tarvitse. Lisäksi olin vuosien mittaan kasvanut henkisesti (hoitoala nyt toinen ammatti) ja huomasin pärjääväni, sekä toimivani hyvin juuri akuuteissa tilanteissa. Lisäksi nautin nykyään vaihtelevasta työstä, vaikka rutiinit meillä töissä toki on arvossaan, usein päivät ovat kuitenkin aivan erilaisia.

Vierailija
4/17 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja. Mulla ei ollut silloin kauan sitten mitään käsitystä siitä, mitä sairaanhoitajan työ todellisuudessa on. Pidin ammattia vain jotenkin ihanteellisena. Onneksi nykyään tykkään työstäni.

Vierailija
5/17 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen juttu - nuoret hoitoalalle pyrkivät ovat katselleet  tosi-tv ohjelmia ja sen perusteella haluavat kouluttautua ensihoitajiksi. Onhan se jotenkin reteetä ajaa ambulanssia ja tulla sankari/pelastajana hätään. 

Ei siis mitään realistista käsitystä työnkuvasta ja siitä, mitä kaikkea se pitää sisällään.

Vierailija
6/17 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen juttu - nuoret hoitoalalle pyrkivät ovat katselleet  tosi-tv ohjelmia ja sen perusteella haluavat kouluttautua ensihoitajiksi. Onhan se jotenkin reteetä ajaa ambulanssia ja tulla sankari/pelastajana hätään. 

Ei siis mitään realistista käsitystä työnkuvasta ja siitä, mitä kaikkea se pitää sisällään.

Varmasti osittain totta. Onhan se työ nykyisin kyllä paljon myös kiireettömien potilaiden kuskausta jne.

Työn vaihtelevuus on varmasti kuitenkin fakta: päivät on erilaisia, eikä koskaan tiedä millainen päivä on tulossa. Toivon, että yksi syy nuorilla kouluttautua alalle on silti edelleen halu auttaa.

Vierailija
7/17 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop

Vierailija
8/17 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oikeasti ole muita?

Vierailija
9/17 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kouluttautumassa hoito-alalle ja valmistun kohta. Mun koulussa ei ollu ensihoitaja suuntautumista. mut tietty siihen ois voinu hakee/mennä toiseen kouluun viimiseks vuodeks. Mut mua ei kiinnosta se, koska

ensinnäkään, en halua ajaa työssä autoa/ambulanssia. :'D se on jo ensimmäinen ja ratkaseva syy miksen edes harkitsis koko alaa....

Uskon/tiedän kyllä että periaatteessa toimin hyvin dramaattisissa tilanteissa missä moni muu saattaa vaikka itkeä, mutta en mä siltikään haluais ensihoitajaks. Monissa muissaki hoito-alan ympäristöissä on sellasii tilanteita että täytyy akuutisti auttaa.. lasten puolella ehkä vähiten, johon itse suuntaudun. Siellä täytyy olla valppaana, mutta ympäristö ei oo sellanen et on aina joku onnettomuus tyyliin, vaan ympäristö on positiivinen.

mua kiinnostaa aikalailla nämä kaikki : vanhustyö, lapsityö ja vammaistyö. Mielenterveyspuolikin joiltain osin. Paihdepuoli ei kiinnosta ollenkaan... ensihoito vois kiinnostaa vähän, jos siin ei ajettais autoa. :D

erilaisia työpaikkoja ja ympäristöjä..

Vierailija
10/17 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suurin syy miks hakeuduin alalle on just mun luonne. Eli siis tykkään auttaa jne... Ja myös kaipaan periaattees vaihteluakin... vaikka kyllähän sellasiiki töitä on missä ei sitä vaihtelua paljoa ole, esim. jotkut päiväkodit. :DD mut joo enemmän ehkä oon just ton tyyppinen et vaihteluu kaipaan.

ensihoidon puolel en haluis olla, koska se on niin traagista. ja lisäks täytyy tietää mitä tekee, tosi vakavaa työtä on.

Vierailija
11/17 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi sairaanhoitajan työ jossain poliklinikalla, terveysasemalla, Veripalvelussa, yksityisillä lääkäriasemilla, mahdollisesti leikkaussalissa instrumentoivana hoitajanakin mutta siitä en varma ole. Ehkä. Joku mielenterveyspaikkakin voisi olla ok, jos siellä ei olisi vaativia mielenterveysasiakkaita vaan semmosia suht hyväkuntoisia asiakkaita, jotka eivät ole epävakaita tai käyttäydy aggressiivisesti. Varuskuntakin voisi olla työpaikkana ok.

Muu mikä kiinnostaa niin esimerkiksi terveydenhoitajan työt. Esim. Työ terveyskeskuksessa, ehkäisyneuvolassa, koulussa tai työterveydessä.

Eli itse tykkään tän tyylisistä. Liian akuutit ei ole mua varten eli esim. Ensihoitaja ei mulle sopisi tai mikään akuutti osasto sairaalassa. Toki esim. Leikkaussalissa voi tapahtua jotain yllättävää tai periaatteessa missä tahansa. Eli toki akuutteja tilanteita voi tulla.

Vierailija
12/17 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta työt, jossa on verta sun muuta... En haluais et työ painottuu esim. ihmisten sisälle näkemiseen , vereen, neuloihin ja lääkkeisiin. :D

Enkä haluu ajaa autoa.

Enkä halua jatkuvaa akuuttia hätää, koska mietin pidemmällä tähtäimellä ja tiiän etten haluais/jaksais semmosta koko ikää..

Enkä myöskää haluu olla mikää rutiinien luoja.

Enkä mielellää 247 h lääke-automaatti. :D

Elikkä sopivimpii paikkoja mulle olis :

taide/liikunta yms-päiväkodit

lasten iltapäiväkerhot

pienen kehitysvamman/pienen haasteen omaavan avustaja esim asumispalveluyksikössä

vanhusten talot

jne.

Vierailija
13/17 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alalle veti takuulla vaihteleva työ. Ei samanlaista päivää.

Halu auttaa tottakai, ja intohimo nopeisiin ratkaisuihin, järjen käyttöön ja vaativuuteen! Rakastan haasteita ja tylsistyn monotonisessa työssä.

En osaa sanoa, jokin isäinen palo se vaan on. Vaatii myös kykyä ja taitoa pysyä ammatillisesti etäisenä menettämättä syvää inhimilllisyyttä. Hieno ammatti johon tyttäreni nyt myös opiskelemassa. Raskas  niin psyykkisesti kuin fyysisestikin, mutta ainakin minä näitten lähes 30 työvuoden jälkeen rakastan työtäni.

Olen siis nainen ja aloitin perushoitajana. Siitä lähdin opiskelemaan lisää.

Vierailija
14/17 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt siis hoitotason ensihoitaja? Jäi epäselväksi, missä työskentelet

Vierailija
15/17 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä siis äskeinen kysymys :)

Vierailija kirjoitti:

Alalle veti takuulla vaihteleva työ. Ei samanlaista päivää.

Halu auttaa tottakai, ja intohimo nopeisiin ratkaisuihin, järjen käyttöön ja vaativuuteen! Rakastan haasteita ja tylsistyn monotonisessa työssä.

En osaa sanoa, jokin isäinen palo se vaan on. Vaatii myös kykyä ja taitoa pysyä ammatillisesti etäisenä menettämättä syvää inhimilllisyyttä. Hieno ammatti johon tyttäreni nyt myös opiskelemassa. Raskas  niin psyykkisesti kuin fyysisestikin, mutta ainakin minä näitten lähes 30 työvuoden jälkeen rakastan työtäni.

Olen siis nainen ja aloitin perushoitajana. Siitä lähdin opiskelemaan lisää.

Vierailija
16/17 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästäpä tuli mieleen kysymys: miten saisi realistisen käsityksen työnkuvasta jne. Oppilaitosten esittelyt ovat tyyliä näyttävä kuva ja vähän tekstiä. Senkö perusteella pitäisi osata valita ala?

Ai niin, onneksi on palsta! =)

Vierailija
17/17 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta esim. harjoittuleen tulevilla opiskelijoilla on pääsääntöisesti melko realistinen kuva käytännöstä. Jotkut toki haaveilevat esim. päivystyksessä työskentelystä esim. sen nopea tempoisuuden ja teknisyyden takia. Ei yleensä siksi että saisivat pelastaa jonkun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän