Pörssiosakesijoittajat!
Mitä salkusta löytyy ja onko miinuksella vai plussalla? Minulla Nestettä, Nokiaa, Sampoa, paria terveysyritystä sekä Nordnetin kautta isommalla riskillä muutamia kokeilusijoituksia (potentiaalia arvonnousuun)
Salkku plussalla mutta loppuvuodesta laskenut reilusti. Kevään osinkoja odotellessa:)
Kommentit (12)
Pitkällä aikavälillä reilusti plussalla, huippu oli lokakuussa, siitä tultu alas 15%. Pohdin tässä, että olisi 3000€ ylimääräistä, ostaakko Nordeaa ja Storaa, vai maksaakko lainoja pois...
Vierailija kirjoitti:
Pitkällä aikavälillä reilusti plussalla, huippu oli lokakuussa, siitä tultu alas 15%. Pohdin tässä, että olisi 3000€ ylimääräistä, ostaakko Nordeaa ja Storaa, vai maksaakko lainoja pois...
Salkusta löytyy: Nokia, Kemira, UPM, Fortum, Orion, Oriola, Nordnetin Superrahostot ja pari osinko ETF:ää
Rahastot ja etf plussalla, kerännyt niitä jo 10 vuotta. Suorat osakkeet, joita ostanut 2-3 v aikana on pikkusen miinuksella, ehkä osingot on kompensoineet tuon teoreettisen tappion, ehkä ei.
Fortum, Wärtsilä, HK Scan...ja sitten voittajien voittaja FIT BIOTECH ja 6000e miinuksella!! Kaikki miinus ei kuitenkaan ko.firman piikkiin. Ja juuri naputtelin luovutusappiohin verotajalle 2500e Ahtiumia. Että en varmaan ihan vielä pääse leppoistamaan osingoilla..?
Supereita löytyy, aavistuksen plussalla mutta olenkin vasta suht hiljattain aloitellut tätä hommaa. En noista pois ainakaan pariin vuosikymmeneen.
Ostin myös Bitcoinia: http://bitcoinsijoittaja.com/bitcoinin-ostaminen-pankki-tai-luottokorti… ja uskon että se tulee nousemaan huomattavasti rajummin kuin perusosakkeet, mutta hajautus on hyvä olla kunnossa!
Bittium, Orion, Metso B, ja fortum. Tuo metso vetää koko salkkua alas ja pahasti. Ehkä se siitä.
3 suurinta Telia, Nordea, Nokia. Tylsä salkku tiedän. 2 ekaa ollut listauksesta saakka, ja osinkojen kanssa vienee kokonaisuuden plussalle. Jos otetaan viimeisten 5 vuoden kehitys, kun olen ollut aktiivisempi, niin tappiota tullut. Sekä virtuaalista että realisoitua. Ei tarvi veroja maksella vielä muutamaan vuoteen.
tommonen lista.. päässy rönsylemään aivan kareasti..
Kurssien liikehdinnät ei minua liikuta, keräilen vaan osinkoja.
Aktia Bank Plc
Alm. Brand A/S
Aspo Plc
BW LPG
Basware Corporation
Björn Borg AB
CapMan Plc
Componenta Corporation
Detection Technology Oyj
Elisa Corporation
Gyldendal B A/S
Investors House Oyj
Kesko Corporation B
Neste Corporation
NoHo Partners Oyj
Nordea Bank Abp
Ocean Yield
Orion Corporation A
Prosafe
Saga Furs Oyj C
Saltängen Property Invest AB
Scandinavian Private Equity
Sparebanken Øst
Svenska Cellulosa AB SCA ser. B
Telia Company AB
Tulikivi Oyj A
UPM-Kymmene Corporation
YIT Corporation
Kone, Fortum, Nokia, Stora Enso, Nordea, Elisa, Fiskars, Kesko ja pari pienempää firmaa. Salkku keikkuu tällä hetkellä sillä rajoilla, onko se plussalla vai miinuksella (vaihtelee eri päivinä), mutta vuosien varrella saadut osingot lämmittävät mieltä ja vievät kokonaisuuden selvästi plussalle. Muutenkin haen osakesijoituksillani lähinnä osinkotuottoja. Osakkeen arvonnousu on ylimääräistä plussaa, jos sitä tulee.
Rahatilanteenikin on sen verran hyvä, että jaksan odottaa osinkoja koko vuoden. Sijoitan kyllä hajautussyistä myös ulkomaille, mutta teen sen rahastojen kautta.
31 yhtiötä löytyy salkusta. 5 Suomesta, loput maailmalta. Yksi on myyntilistalla ja lähtee myyntiin heti kun joko nousee plussille tai on tarpeeksi tuottoa että tuon tappion voi hyödyntää verotuksessa. Eli tänä vuonna kuitenkin. Syy miksi lähtee salkusta on norjan viranomaisen kuspiäisyys meitä ulkomaalaisia omistajia kohtaan. Olin vasta alkanut norjan omistuksia rakentaa, mutta eipä tarvi sitäkään tehdä. Siirrän tuonkin 10 000 sitten usaan tai kanadaan. Tai otan ns leikkirahaksi jolla voi vähä tappiota tullakin, eli siirrän jonnekin eksoottisempaan pörssiin mitä en vielä ole testannut. Salkku on noin 6% nimellisarvostaan miinuksella, mutta koska teen ostoja kokoajan kiihtyvästi, nykyään jo pääosin tuotoilla niin sijoitettuun pääomaan nähden noin 50% voitolla.
Jenkkiosakkeita, ostin just lisää kun olivat alhaalla joten olen plussalla. Olen osinkosijoittaja joten osinkovirta merkitsee enemmän kuin salkun heiluminen. Suomalaiset osakkeet jätän niille joille riittää osingot vain kerran vuodessa. Minä en koko vuotta jaksa niitä odotella.