Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko raskaudenaikainen runsas painonnousu huolestuttavaa/haitallista, jos paino pysyy kuitenkin itsessään normaalina?

Vierailija
03.01.2019 |

Mulla noussut nyt raskauden puolväliin mennessä paino jo 9 kiloa, mikä on kai melko runsaasti kun yleensä painoa kertynee enemmän vasta loppuraskaudessa. Lähtöpaino oli kuitenkin aika alhainen (BMI 18,5), ja nyt tän 9 kilon painonnousun jälkeenkin BMI olis vasta 21,7 (eli ihan normaali) jos siis en olis edes raskaana vaan tää olis mun normaali paino. Tarviiko siis painonnoususta ottaa mitään stressiä tai huolestua vaikka nousee määrällisesti vähän keskivertoa nopsempaan? Vai otanko samalla tavalla rennosti vaan ja ajattelen et hyvä vaan jos nousee että ei sitten ihan langanlaiha olis kun vauva syntyy ja mahdollinen imetys alkaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ainakaan itse jaksanut paljon huolestua painon noususta raskaudessa. Rv 34 menossa ja painoa tullut noin 20kg. Niin sitä tuli edellisestäkin runsaasti ja 6kk vauvan syntymästä olin kuitenkin lähtömitoissa, BMI 19.

Vierailija
2/5 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut joka raskaudessa yli 20 kg ja kaikki ovat lähteneet puolen vuoden kuluttua synnytyksestä. Ainakin itsellä se runsas painonnousu liittyy selkeästi hormoneihin, hormoniehkäisykin lihottaa minua todella nopeasti ja runsaasti (+aiheuttaa muita sivuoireita) minkä vuoksi en sitä käytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsas painonnousu yhdistettynä muihin oireisiin saattaa enteillä raskausmyrkytystä. Mä turposin kuin ilmapallo keskiraskaudessa, ihmettelivät neuvolassakin todella runsasta ja äkillistä painonnousua ja voimakasta turvotusta. Muutaman viikon päästä huomattiinkin sitten raskausmyrkytys. Mutta ap, tuskin sinulla on sama vaiva noin alussa.

Vierailija
4/5 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli ihan maltillisesti painoa, taisi olla viimeinen kolmannes menossa, kun painoa oli tullut muistaakseni 6-8kg. Sitten viimeisillä viikoilla yhtäkkiä painoa olikin tullut yli 10kg.

Vierailija
5/5 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli vastaava tilanne raskausaikana. Olin vähän alapainoinen aluksi ja sain peräti 20kg raskauden aikana, mutta kilot karisivat vuodessa lähtöpainoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme