Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saan miehen hoitoon?

Vierailija
01.01.2019 |

Mitä te tekisitte tässä tilanteessa? Mies on ilmeisesti uupunut(?) On ollut jo kolme vuotta. Meidän lapsella on neurologinen sairaus, johon kuuluu mm. erittäin haastavaa käytöstä. Tarvitsee aikuista (eli minua) koko ajan vireelleen. Lapsi haluaisi olla myös isänsä kanssa, mutta isä ei halua ottaa lapseen kontaktia. Lapsi hakee huomiota isältään härnäämällä. Ja isä suuttuu jos lapsi tulee lähelle. Ei anna lapsen koskea, työntää pois jos tulee liian lähelle. Ei vastaa jos lapsi puhuu tai kysyy isältä jotain. Eikä muutenkaan puhu lapselle tai halua tehdä lapsen kanssa mitään.
Mies siis tiuskii ja ärisee meille päivästä toiseen. On omissa oloissaan makuuhuoneessa puhelimellaan, ja makuuhuoneeseen ei saa muut mennä.. tai muuten alkaa huutamaan ja kiroamaan.
Olemme olleet yhdessä 9 vuotta. Ja mies on ollut tuollainen kohta kolme vuotta. Olen lukuisia kertoja yrittänyt sanoa, että haettais apua sille. Mutta suuttuu siitäkin, eikä halua puhua koko asiasta. Laittaa kuulokkeet päähänsä, ettei kuulisi mun puhetta.
Hoidan kodin ja sairaan lapsen yksin, eikä mulla ole ketään tuttuja lähimaillakaan. Sukulaisia näen pari kertaa vuodessa kun asuvat kaukana.

Voiko aikuista ihmistä väkisin viedä hoitoon? Ei kai? Vai lähdenkö lapsen kanssa pois.. tilanne tuntuu toivottomalta, ja tuntuu että olis helpompaa lapsen kanssa kahdestaan. Mutta kaikista paras olisi,että mies saisi apua ja olisi taas oma itsensä..

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi. Mutta voit itse lähteä ja saada näin paremman elämän. Ei sun tarvitse miestäsi hoitaa. Lapsellekin parempi, kun ei tarvitse olla isänsä kanssa, kun isä ei selkeästi ole kiinnostunut.

Vierailija
2/3 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko lapsen saada johonkin hoitopaikkaan vaikkapa vain tilapäisesti, esim. pariksi kuukaudeksi, jotta voisitta rauhassa miehen kanssa hoitaa välinne kuntoon? Haastavan erityislapsen vaatiessa koko ajan huomiotasi se tuskin onnistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois