Kurja joulu
Olipa kurja joulu. Akka väittää, että olin räkä poskella, horjuin ja sössötin toimiessani Joulupukkia. Ei vajaa mäyräkoirallinen olutta saa miestä niin sekaisin. Vähän olin ottanut "rohkaisuryyppyä". Jatkoin ärsyyntyneenä juomista vielä joulu- ja tapaninpäivänä. Tapaninpäivänä muka pahoinpitelin lapsen nyrkillä, vaikka omasta mielestäni kyse oli pienestä läppäisystä, joka olisi ollut vielä puoli vuosisataa sitten normaalia käytöstä. Lapsen itku sattui ärsyttämään.
Nyt olen ollut pari päivää kuivilla, mutta tänään aloitin juomisen heti aamusta ja illalla järisee maa! Akka saa mennä turvakotiin jos haluaa, sinnehän hän on aina mennyt uhrina esiintyäkseen. Äitini on kanssani samaa mieltä siitä, että juomiseni on varsin maltillista enkä ole koskaan "väkivaltainen" vaan ainoastaan ankara. Miehen tehtävä on pitää perhe kurissa ja nuhteessa.
Vuosi on aina vaihtunut kosteissa merkeissä, joten ei siinäkään mitään paheksuttavaa pitäisi olla. Voisin sanoa rakastavani vaimoani ja lastani, mutta valehtelisin. Miksi juuri minua on siunattu näin vastenmielisellä perheellä?
Kommentit (3)
Jos oli kurja joulu, voi viettää hauskan uuden vuoden. Tästä se lähtee, korkki auki!
Opettele vielä vähän. Seuraavalla kertaa sitten parempi tarina.
Kaiken lisäksi vaimoni ja lapseni ovat juomiseni syy. Jos he olisivat helpompia, ei minulla olisi mitään syytä juoda. Lopetan juomisen heti kun he hakeutuvat hoitoon. AP