Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kauniita ja hyvälaatuisia lakanoita?

Vierailija
30.12.2018 |

Prismoissa on vain H eli House-sarjaa ja Finlaysonia. Kummatkin harvakuteista halpispuuvillaa. Joskus olen Hemtexistäkin ostanut Lexingtonin pussilakanat, ne oli hyvät, mutta muuten valikoima sielläkin vaikutti samanlaiselta kuin Prismoissa, eli pölisevää ja karheaa huonoa puuvillaa.

Viime aikoina pehmeät flanellivuodevaatteet on olleet muodissa, samoin Marimekolla näkyi trikoopussilakanoita, Sellaisia en halua, vaan mankeloinnin kestäviä, jotka saa sileiksi ja jotka on pitkästä kuidusta tehty. Mistä löytyisi?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan tiedä vai eikö Suomesta saa hyviä lakanoita mistään?

ap

Vierailija
2/17 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockalta olen ostanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta netistä. The white company esimerkiksi, jos et kaipaa värikkäitä lakanoita.

Vierailija
4/17 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villa Stockmann-sarja on hyvä. Myös Gantilla on laadukkaita vuodevaatteita.

Vierailija
5/17 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikealla ainakin kalliimmat aluslakanat ja tyynyliinat on puuvillasatiinia. Pussilakanoista en tiedä mutta luulisin että ne kalliimmat on laadukkaampia. Myös Stockalta olen ostanut puuvillasatiinisia lakanoita.

Vierailija
6/17 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Familonin perkaalipuuvillaiset lakanat. Meillä ei enää muita käytetä.

Vierailija
7/17 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beach house?

Vierailija
8/17 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/17 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut vaikka mitä merkkiä, Marimekkoa, Finlaysonia, Stockmannilta, halvempia merkkejä ym ym... Mutta kyllä minun täytyy vain sanoa että parhaat lakanat ovat Ikean, eikä meillä enää muita ostetakaan. Ei ne kaikkein halvimmat Ikeat mutta ne vähän kalliimmat, aivan loistavia ja silti edullisia.

Vierailija
10/17 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Familonin perkaalipuuvillaiset lakanat. Meillä ei enää muita käytetä.

Tätä ehdotan minäkin. Hotellilakana laatua.

Vierailija
11/17 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockalta egyptinpuuvillaiset

Vierailija
12/17 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pellavaisia, valkoisia,.kymmeniä vuosia vanhoja lakanoita pitsinauhoilla. Tein itse niistä pussilakanoita. Ihania. En tässä elämässä enää muita lakanoita tarvitse.

Vierailija
13/17 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Onko mainituista merkeistä (tai mainitun kaupan tuotteista) mikään yhtä paksua puuvillaa, kuin isoäitiemme aikaan oli?

ap

Vierailija
14/17 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! Onko mainituista merkeistä (tai mainitun kaupan tuotteista) mikään yhtä paksua puuvillaa, kuin isoäitiemme aikaan oli?

ap

En tiedä tarkkaan, mitä tarkoitat mutta jos haet paksua ja kestävää lakanaa niin tsekkaa lankatiheys. Em. liikkeiden nettisivuilta varmaan voi katsoa. 

p.s. Katsoin ja Familonin perkaalilakanat ovat vain 200/tuuma... ei kovin laadukasta mielestäni. Mulle 400-600/tuuma on hyvä lankatiheys. White Companysta löytyy kaikkea 200:sta jopa 1000:een (tosin se on jo liioittelua) .

Vierailija
15/17 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeastakin löytyy perkaalipuuvillaa. Se on tiheää kuitut, ja varmaankin sitä mitä aloittaja etsii

Vierailija
16/17 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En tiedä tarkkaan, mitä tarkoitat mutta jos haet paksua ja kestävää lakanaa niin tsekkaa lankatiheys. Em. liikkeiden nettisivuilta varmaan voi katsoa. 

p.s. Katsoin ja Familonin perkaalilakanat ovat vain 200/tuuma... ei kovin laadukasta mielestäni. Mulle 400-600/tuuma on hyvä lankatiheys. White Companysta löytyy kaikkea 200:sta jopa 1000:een (tosin se on jo liioittelua) .

Kiitos tästä vinkistä. En ole tutustunut sen tarkemmin tällaisiin tiheysjuttuihin.

Mutta sanon silti, että verrattuna mihin tahansa aiempiin lakanoihin, Finlaysonit, Marimekot ym. kokeiltuna, Familonin perkaalilakanat on kyllä laadukkaita. Paksua ja ”rapisevaa” kuten hotellilakanat. Samanlaisella käytöllä, pesusta kuivuriin ja uudelleen käyttöön, kaikki muut lakanat on menneet rikki muutamassa vuodessa. Nämä edelleen kuin uusia. Voihan se toki olla, että jos noita suosittelemiasi lakanoita testaisi, olisin samaa mieltä. Mutta näin kun vertailukohtana on nuo nykyiset huonolaatuiset lurulakanat, tämä on oikein hyvä valinta.

t. se Familonin perkaalilakanoita suositellut

Vierailija
17/17 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa Ikean pussilakanoissa on mainittu langantiheys, ja siellä on myös se hyvä puoli, että ihan kaikkia malleja pääsee hypistelemään omin näpein, niin ei tarvitse ostaa sikaa säkissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän