Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen näkökulma vähäiseen seksiin

Vierailija
30.12.2018 |

Tuon toisen keskustelun innoittamana laitan oman näkökulmani seksin vähyyteen parisuhteessani. Olen samaa ikäluokkaa toisen kirjoittajan kanssa, lapset tosin jo esiteinejä molemmat.

Eli itse olen aina halunnut omatoimisesti seksiä vain ja ainoastaan ovulaation aikoihin eli noin kahtena päivänä kuussa. Tämä ei ole itsellä muuttunut "vanhenemisen" myötä mihinkään (olen nyt 39). Muina aikoina en käytännössä koskaan ole edes ajatellut seksiä. Aiemmin kuitenkin seksiä oli myös muina aikoina, mutta se vaati pitkät valmistelut (hieromiset, rauhalliset illat ym). Nykyisin näihin ei taas käytännössä ole mahdollisuutta, kun lapset valvovat melkeinpä joka ilta yhteentoista. Näin ollen seksiä meillä on yleensä juuri se 1 kerta kuukaudessa ellei sitten juuri tuohon ovulaation aikaan mies ole työmatkalla, joku perheestä sairaana tms. Toki myöskin syynä saattaa osittain olla se, että 2 vuosikymmenen jälkeen ei enää ole samanlaista intohimoa kuin nuorempana eikä myöskään samanlaista tarvetta ryhtyä seksiin vain toisen halun takia.

Näin siis meillä ja veikkaanpa, että monissa suomalaisperheissä on sama tilanne. Kaikki eivät vain yksinkertaisesti tarvitse seksiä kovin usein.

Kommentit (16)

1/16 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei oo fyysistä vetovoimaa toiseen enää jäljellä?

Sori mut mä heivaisin itte tommosen suhteen kylmästi pois jos toinen ei pysty fyysiesti enää nauttimaan läheisyydestä ja siitä nautinnosta mitä seksi toiselle tuottaa.

Vierailija
2/16 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset muuttaneet omilleen ja haluaisin joka päivä. Mies ei halua ei jaksa ei pysty jne. Olen hoikka nainen ja mies melko tuhti.

Aina kuulee että miehet haluaisi naisen joka haluaa koko ajan seksiä. Se on vain poikien puhetta miehestä ei ole tyydyttämään halukasta puolisoa. Mies haluaa aina itse päättää milloin on seksiä ja millaista ja innokas nainen on miehelle kuin miehelle totaalinen turn .off.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kompata edellistä. Niin paljon vastaavia kuullut naisvaltaisella alalla olevalta vaimolta. Päätin jo kauan sitten etten anna aihetta samanlaiseen marinaan. Seksi on toki kiinnostanut aina, mutten ole myöskään koskaan seksistä kieltäytynyt. Naisen itsetuntoa saa vähemmälläkin loukattua.

Vierailija
4/16 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset muuttaneet omilleen ja haluaisin joka päivä. Mies ei halua ei jaksa ei pysty jne. Olen hoikka nainen ja mies melko tuhti.

Aina kuulee että miehet haluaisi naisen joka haluaa koko ajan seksiä. Se on vain poikien puhetta miehestä ei ole tyydyttämään halukasta puolisoa. Mies haluaa aina itse päättää milloin on seksiä ja millaista ja innokas nainen on miehelle kuin miehelle totaalinen turn .off.

Sinun mies on sellainen, joten "miehelle kuin miehelle" pätee sama?

Ei kovin viisasta tai älykästäkään.

Vierailija
5/16 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kompata edellistä. Niin paljon vastaavia kuullut naisvaltaisella alalla olevalta vaimolta. Päätin jo kauan sitten etten anna aihetta samanlaiseen marinaan. Seksi on toki kiinnostanut aina, mutten ole myöskään koskaan seksistä kieltäytynyt. Naisen itsetuntoa saa vähemmälläkin loukattua.

Kuten miehenkin.

Vierailija
6/16 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän miehelle kuin miehelle -yleistykseen opponoin hiukan. Ensinnäkin uskon, ettei kukaan todellisuudessa halua kumppania (ei miestä, eikä naista), joka haluaa seksiä koko ajan. Toiseksi, naisen halukkuus etenkin parisuhteessa on monelle miehelle turn off, mutta ei kuitenkaan läheskään kaikille.

Oma mieheni nauttii suuresti minun seksuaalisesta halukkuudestani, eikä ole koskaan torjunut minua. Minä teen meillä suurimman osan aloitteista ja miehellä ei ole tätä mitään vastaan. Toki meilläkin on välillä kuivia kausia ja varmasti molemminpuolista haluttomuutta. Onneksi haluttomat ja halukkaat kaudet vaihtelevat meillä nopeasti ja samassa rytmissä :)

Vierailija
7/16 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panisin sua joka päivä ja halusi vain lisäisi omaa kiihotustani. Jo pelkkä ajatus sai nytkin kullin kovenemaan. Oikeasti halukkaita naisia on tarjolla vaan kourallinen ja näköjään nekin joutuu kärsimään vääristä miehistä.

M. -69

Vierailija
8/16 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panisin sua joka päivä ja halusi vain lisäisi omaa kiihotustani. Jo pelkkä ajatus sai nytkin kullin kovenemaan. Oikeasti halukkaita naisia on tarjolla vaan kourallinen ja näköjään nekin joutuu kärsimään vääristä miehistä.

M. -69

Lainaus unohtui eli vastauksena sinulle hoikka ja halukas..

Vierailija
9/16 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehinen näkökulma

Olen elänyt liiankin kauan sellasessa suhteessa kuten aloittaka kirjoittaa..

Ap ei ehkä osaa sisäistää sitä tunnetta mikä se toisesta ospuolesta tuntuu kun haluttas ja tekee kaikaikensa että sais toisenkin innostumaan..se on karmeeta elää ja luulla ett kyllä se tästä vielä..mulle siitä ainakin tuli iso asia ja vei arostuksen meidän suhteesta.Toivottavasti aloittajan mies on sellanen jolle on ok noin vähäinen seksi silloinhan on kaikki siltä osin ok.

Mun ymmärrys toisen ärsyttäviä piirteitä kohtaan kasvoi koko ajan kun elin seksin haaveissa enkä saanut riittävästi..Pettymykset ja kieltäytymiset söivät hirveästi elämän iloa..En enään hyväksyisi suhteeseeseen sellasta joka ei himoitse edes parikertaa viikkoon..

Mielummin olisin sitt yksin .

Nää jutut vaan ei mene niinkuin nuorena parina oltiin..jolloin sai toisen syttyyn ...

Vierailija
10/16 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan samalta kuin meillä. Puoliso on halukas ehkä kerran kuussa jos silloinkaan ja muulloin ei huvita, vaikka yleensä rakastelun jälkeen toteaakin että pitäs useammin... Ikävä kevään ja alkukesän raskausaikoja kun silloin pantiin 4-5 kertaa viikossa. Kuherrusvaiheesta on jo 20 vuotta, joten ensihuuma meni jo kauan sitte..

M40

Vierailija
11/16 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua säälittää ap:n mies.

"2 vuosikymmenen jälkeen ei enää ole samanlaista intohimoa kuin nuorempana eikä myöskään samanlaista tarvetta ryhtyä seksiin vain toisen halun takia."

Eli ap:n mies haluaisi seksiä useammin, mutta saa korkeintaan kerran kuussa? Ei herranen aika!

Mitäs sitten kun vaihdevuodet alkaa ja ovulaatiot loppuu, loppuuko ap:n mieheltä seksi kokonaan?

Onko tosiaan näin, että ap pitää miestään puutteessa? Julmaa!

Eihän tuossa olisi ongelmaa, jos molemmilla olisi matala libido ja elämä äitinä ja iskänä tai kämppiksinä olisi ok.

Vierailija
12/16 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon toisen keskustelun innoittamana laitan oman näkökulmani seksin vähyyteen parisuhteessani. Olen samaa ikäluokkaa toisen kirjoittajan kanssa, lapset tosin jo esiteinejä molemmat.

Eli itse olen aina halunnut omatoimisesti seksiä vain ja ainoastaan ovulaation aikoihin eli noin kahtena päivänä kuussa. Tämä ei ole itsellä muuttunut "vanhenemisen" myötä mihinkään (olen nyt 39). Muina aikoina en käytännössä koskaan ole edes ajatellut seksiä. Aiemmin kuitenkin seksiä oli myös muina aikoina, mutta se vaati pitkät valmistelut (hieromiset, rauhalliset illat ym). Nykyisin näihin ei taas käytännössä ole mahdollisuutta, kun lapset valvovat melkeinpä joka ilta yhteentoista. Näin ollen seksiä meillä on yleensä juuri se 1 kerta kuukaudessa ellei sitten juuri tuohon ovulaation aikaan mies ole työmatkalla, joku perheestä sairaana tms. Toki myöskin syynä saattaa osittain olla se, että 2 vuosikymmenen jälkeen ei enää ole samanlaista intohimoa kuin nuorempana eikä myöskään samanlaista tarvetta ryhtyä seksiin vain toisen halun takia.

Näin siis meillä ja veikkaanpa, että monissa suomalaisperheissä on sama tilanne. Kaikki eivät vain yksinkertaisesti tarvitse seksiä kovin usein.

Seksi on yksi elämän perustarpeista.

Kyllä seksiä pitää olla viikottain tai useamminkin

Vierailija
13/16 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, seksiä voi harrastaa klo 23 jälkeen, kun jälkikasvu on mennyt nukkumaan ja aamulla myös. Oletan, että jälkikasvusi nukkuvat omassa huoneessaan.

Meillä makuuhuoneen ovessa on lukko. Lapset nukkuvat omissa huoneissaan. Ei ole lapset olleet koskaan tekosyy olla harrastamatta seksiä. Yleensä harrastamme seksiä aamulla - joskus keskellä yötäkin jos molemmat sattuvat heräämään. Aamuseksin jälkeen on ihana herätä hyväntuulisena tekemään aamutoimia, kun pimpistä valuu spermat...

Seksin harrastaminen on minun mielestäni perustarve ja se kuuluu tärkeänä osana terveeseen parisuhteeseen. AP:n käytös on julmaa ja se loukkaa miehesi itsetuntoa ja aiheuttaa mielipahaa puolisollesi.

Olisi jo korkea aika opetella tuntemaan oma seksuaalisuus. Kun seksiä harjoittaa usein, se lähentää parisuhdetta ja tuottaa niin paljon nautintoa molemmille, että hunajata alkaa haluta lisää...

Vierailija
14/16 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä yhtään tätä näkökulmaa naisena. Tosin itse olen pitkässä suhteessa ollut aina halukas, tänäkin aamu aloitettiin seksillä.

Suorastaan pelottaa ajatus että seksin nälkäni kuolisi, orgasmi päivässä vaikka masturboiden on tärkeätä minulle itselleni.

Tietenkin mieheni on kaksi-kolme kertaa viikossa miehiä, mutta korjaan asiaa omalla kivalla. Jos joutuisin elämään lähes seksittömässä suhteessa kuolisin hitaasti sisältä, niin suuri osa minuuttani on seksuaalisuus.

Vierailija
15/16 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa aina itse päättää milloin on seksiä ja millaista ja innokas nainen on miehelle kuin miehelle totaalinen turn .off.

Oma kokemukseni kyllä on, että kuvailemasi kaltaisia ihmisiä on onneksi vähemmistö. Eli niitä, joilla on matala seksidraivi ja jotka ahdistuvat/ärsyyntyvät/painostuvat halukkaamman seksiehdotuksista. Ja näitä on siis miehissä ja naisissa.

AP on tyypillinen matalan seksidraivin omaava ihminen. Seksiä on harvoin ja vain itselle sopivaan ajankohtaan. Ja olettaa, että suurin osa ihmisistä on samanlaisia kuin hän itse.

Meillä on seksiä 2 kuukauden aikana yhtä paljon kuin aloittajalla vuodessa.

Miten AP:n mies edes kestää tuollaista ”ovulaatioseksiä”, kalenterista melkein pitää katsoa milloin naista on sopivaa alkaa lämmittelemään. Tai ehkä hän ei kestäkään, käynyt vieraissa jo tovin aikaa :/ Tai jos on jo katkeroitunut, hän elää luulossa, että kaikki naiset ovat samalaisia kuin hänen, seksuaalisesti vaikeaita ja laimeahaluisia.

N48

Vierailija
16/16 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehinen näkökulma

Olen elänyt liiankin kauan sellasessa suhteessa kuten aloittaka kirjoittaa..

Ap ei ehkä osaa sisäistää sitä tunnetta mikä se toisesta ospuolesta tuntuu kun haluttas ja tekee kaikaikensa että sais toisenkin innostumaan..se on karmeeta elää ja luulla ett kyllä se tästä vielä..mulle siitä ainakin tuli iso asia ja vei arostuksen meidän suhteesta.Toivottavasti aloittajan mies on sellanen jolle on ok noin vähäinen seksi silloinhan on kaikki siltä osin ok.

Mun ymmärrys toisen ärsyttäviä piirteitä kohtaan kasvoi koko ajan kun elin seksin haaveissa enkä saanut riittävästi..Pettymykset ja kieltäytymiset söivät hirveästi elämän iloa..En enään hyväksyisi suhteeseeseen sellasta joka ei himoitse edes parikertaa viikkoon..

Mielummin olisin sitt yksin .

Nää jutut vaan ei mene niinkuin nuorena parina oltiin..jolloin sai toisen syttyyn ...

Aivan. Voisi ap miettiä miltä tuntuisi, jos ovulaatiopanetus kestäisi viikon tai kaksi ja oma mies vain keskittyisi tv:n katselemiseen, koska ei nyt satu kiinnostamaan. Vieläkö ap sen jälkeen tuntisi itsensä halutuksi ja rakastetuksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi