Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketipinor + imetys?!

Vierailija
29.12.2018 |

Vauva on 5 kk ikäinen. Viimeisen kk ajan hän on nukkunut 7-8 h yössä, illalla vetäisee vellit naamaan ja sammuu. Sitten herää tissille kerran ja nukkuu vielä 3-4 h päälle. Päiväunia lapsi nukkuu max 20-30 min pätkissä.

No, minä en nuku. Olen viimeisen 2 kk herännyt lähestulkoon joka ikinen yö klo 03 ja valvonut siitä sitten aamuun vaikka vauva nukkuisi kuinka hyvin. Ihan sama menenkö nukkumaan mihin aikaan,herään aina 03-04 pintaan. Väsymys on todella rankka päivisin ja vaikka olisin hirvittävän väsynyt, herään enkä saa enää unta. Epäilen että kärsin synnytyksen jälkeisestä masennuksesta tai sitten väsymys
tekee minun perusolotilaksi sen että olen allapäin. Osasyy valvomiseen on lisäksi kipeät hartiat ja niska, jota imetysasennot pahentaa. Niskassa on välilevyn pullistuma, johon olen joskus joutunut syömään tosi vahvoja opiaattilääkkeitä, mutta luonnollisesti raskaana ollessa ja imettäessä en ole niihin koskenut. Sirdaludia lääkäri määräsi sanoen että voin imettää noin 7-8 h lääkkeen ottamisen jälkeen. Apua lääkkeestä ei ole vaikka vetäisin 4 kpl, eikä se edes väsytä.

No, tämä jumissa oleva niska ja stressi jne kaikki aiheuttaa unettomuutta joka on nyt eskaloituitunut siihen että lääkäri määräsi ketipinoria illalla, jotta saan nukuttua. Sanoi että voin imettää lääkkeen kanssa, mutta unirytmini on nyt etusijalla saada normaaliksi ja että alan nukkumaan enemmän kuin muutaman tunnin yössä.

Uskallanko oikeasti kokeilla tuota ketipinoria illalla, jos imetän noin 7-8 h päästä lääkkeen ottamisesta? Ja kuinka nopeasti lääke toimii? Olen kuullut lähinnä kauhutarinoita lääkkeestä mutta olen epätoivoinen tämän heräilyn kanssa. Pelkään tulevani vielä hulluksi.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi, puoliintumisaika lääkkeellä on ~12h.

Vierailija
2/2 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi stellan puoliintumisaika on ~3h. On kylläkin bentsodiatsepiinin johdannainen, mutta lyhytaikaiseen käyttöön ok.

Ja henk. koht syön mielummin bentsoja riippuvuusriskistä huolimatta, kuin jotain psykoosilääkkeitä.

Omasta kokemuksestani myös noi psykoosi- tai masennuslääkkeet vaikuttavat seuraavan päivän olotilaan, vaikka söisi pieniä määriä. Mutta tämä toki yksilöllistä, toisilla toimii oikein hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla