Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä keinoja lähteä ulkomaille töihin?

Vierailija
29.12.2018 |

Voisiko joku kertoa, miten 50-vuotias naisope (historia) voi työllistyä ulkomailla? Espanja? Fuengirola? Olen enemmän kuin valmis jättämään tämän maan taakseni.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sinne ja haet niitä toitä.

Sillätavalla minä lähdin aikoinaan ulkomaille töihin.

Työvoimatoimistoja yms hyväksi käyttäen.

Vierailija
2/3 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös espanjansuomalaisilla ollut ainakin joskus jokin keskustelupalsta, jossa osattaisiin neuvoa aiheeseen liittyen? Myös eri Facebook-ryhmistä löytynee asiasta tietäviä ihmisiä. TE-toimistoissa on ainakin suurimmilla paikkakunnilla EURES-neuvoja, jolta saa tietoa työskentelystä Euroopan eri maissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita CV sisään kohdemaan työnvälitystoimistoihin, järjestä asiasi niin, että olet valmis lähtemään ja hyväksy mikä vaan duuni jolla elää. Kun sitten olet asettunut maahan, sinulla on duuni, asunto, pankkitili, paperiasiat kunnossa jne. etsi mielekkäämpää duunia jos on tarvis. 

Minä aloitin call centerissä jonne melkein kävelin sisään koska olen natiivi suomen puhuja ja minulla on vahva ruotsi ja tietysti englanti, plussana muita kieliä ja vahva tekninen osaaminen. Nyt, kymmenen vuotta myöhemmin olen keskituloinen, hyvässä ja kivassa duunissa.