11v poika ei suostu juomaan muuta kuin Pepsi Maxia, ei juo siis juuri ollenkaan vettä
Ja aloitan sillä että meillä on sijaislapsia jotka juovat paljon Pepsiä ja siihen on heidän vanhemmiltaan lupa, jopa kehoitus, ettemme joudu miehen ja lasten kanssa tappelemaan asiasta. Pepsiä on siis aina talossa. Ei auta mikään piilottaminen yms. Poika tietää missä on jemmat.
Minua kuitenkin huolestuttaa kun poika juo pakotettuna vettä ehkä 2dl päivässä. Perustelee ettei hänen tarvitse juoda vettä kun sijaislapsetkaan eivät juo. Makuvedet tai Vichy eivät auta asiaa. Kaikki muu on "paskaa" paitsi Pepsi Max.
Kommentit (20)
Eivät kai ne sijaislapsetkaan ole vedelle allergisia? Tuskin heidän vanhempansa siitä pahastuvat, etteivät kittaa pepsiä koko ajan.
Tossa kohtaa ehkä kannataisi tehdä lastensuojeluilmoitus niistä lapsista.
No sitten loppuu se Pepsin juominen talossa. Onko jotenkin uusi tieto, että virvoitusjuomien jatkuva kittaaminen on haitallista. Pitääkö kertoa eräästä nuoresta vangista, joka työskenteli pajallani... 11-vuotias voi olla sitkeä tapaus, mutta kun limu on ollut pois saatavista vuorokauden, alkaa vesi kelvata.
Kiellätte pepsin kaikilta. Vaikka olisi vanhemmilta lupa niin se on teidän talo = teidän säännöt
Vierailija kirjoitti:
Eivät kai ne sijaislapsetkaan ole vedelle allergisia? Tuskin heidän vanhempansa siitä pahastuvat, etteivät kittaa pepsiä koko ajan.
Ei taida olla mitään väliä vaikka pahastuisivat.
Teidän koti, teidän säännöt. Heittäkää ne Pepsit hiivattiin sieltä talosta, sijaislapsia tai ei.
Sitten kaikki pepsit pois talosta.Ei tietenkään juo vettä jos muut saa pepsiä...
Te olette sijaisvanhempia ja te annatte lapselle pepsiä joka hetki kun hän sitä haluaa, koska teillä on siihen vanhempien vaatimus? Eikö ne vanhemmat vaadi lapsiaan takaisin??
Miten noin kädettömällä voi olla sijaislapsia? Ei taida olla oikein sun juttus.
Kun Pepsin ostaminen loppuu niin veden juominen alkaa. Uskallan jopa väittää että nämä 2 ajankohtaa liittyvät tiiviisti toisiinsa.
Mä ymmärrän poikaa. Mulla oli vahva riippuvuus pepsimaxiin. Nyt ollut juomatta 2kk. Ja olen ihan kuiva kun vettä ei tee mieli. Ei se maistu miltään maxiin verrattuna. Aspartaaminarkki ei paljoa terveysvaikutuksista hetkahda.
Vierailija kirjoitti:
No sitten loppuu se Pepsin juominen talossa. Onko jotenkin uusi tieto, että virvoitusjuomien jatkuva kittaaminen on haitallista. Pitääkö kertoa eräästä nuoresta vangista, joka työskenteli pajallani... 11-vuotias voi olla sitkeä tapaus, mutta kun limu on ollut pois saatavista vuorokauden, alkaa vesi kelvata.
Kerro!
Voit uskoa tai olla uskomatta, mutta jos olisivat minun vastuullani ja hoidettavani, niin aivan VARMASTI joisivat.
Sijaislapset teiltä pois, kun ette osaa olla turvallisia aikuisia, jotka asettavat rajat ja huolehtivat lasten terveydestä.
Lakatkaa vaan ostamasta sitä pepsiä. Ei se sen hankalampaa ole.
Sinun ei pitäisi olla sijaisäiti/äiti. Olet väärä ihminen siihen.
Kyllä nyt ovat taas sijaislapset ihan väärässä paikassa kun kasvatustaidot on ihan hanurista.
Meillä ostetaan 1 litran pullo limsaa viikossa ja ei ole kukaan meistä 4 vielä janoon kuollut.
Limsa on herkku/juhlajuoma eikä mikään janojuoma.
Pepsi max on diureetti, joten sitä kuluttavan henkilön pitäisi juoda vettä jopa enemmän.
Näytä sille kuvia huonoista hampaista ja kysy haluaako se samanlaiset. Taitaa vaan olla jo liian myöhäistä.