Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi itse halusi haalarin - nyt pukeminen tökkii

Vierailija
28.12.2018 |

Lapsi itse halusi syksyllä uuden haalarin ja ostettiin hyvä (=kallis) kosteuden pitävä talvihaalari. Nyt pukemisesta tulee aina kinaa ja haalarin laittamisesta saa vääntää. Ja kun/jos se lopulta on päällä, ihan kiusallaan jättää sitten kenkälenkit laittamatta paikoilleen, niistäkin pitää muistuttaa.

Mitä tehdä? Mielestäni haalaria käytetään tämä talvi, koska sellaisen itse halusi. Kyseessä kolmasluokkalainen tyttö.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän nyt tosissaan ostanut kolmasluokkalaiselle haalaria? Osta nyt alesta myös housut ja takki ja voi sitten laittaa kumman haluaa.

Vierailija
2/21 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa tajunnut että on ainoa jolla on haalari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapselle huomauteltu haalarista esim. koulussa? Mun kaveri jumitti tokaluokalla kentän laidalla koko koulupäivän, koska ei halunnut kenenkään näkevän hänellä haalaria päällä. Joo nyt juttu naurattaa, mutta sen ikäiselle se oli iso juttu erottua muista.

Vierailija
4/21 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän nyt tosissaan ostanut kolmasluokkalaiselle haalaria? Osta nyt alesta myös housut ja takki ja voi sitten laittaa kumman haluaa.

Ostin, koska itse halusi, ja on aina käyttänyt tähän asti haalareita ulkoiluvaatteena. Kaksiosainen on koulukäytössä, vapaa-ajalle tuo haalari.

Vierailija
5/21 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lapselle huomauteltu haalarista esim. koulussa? Mun kaveri jumitti tokaluokalla kentän laidalla koko koulupäivän, koska ei halunnut kenenkään näkevän hänellä haalaria päällä. Joo nyt juttu naurattaa, mutta sen ikäiselle se oli iso juttu erottua muista.

Jatkan vielä, että äitinsä luovutti ja lähti vielä samana iltana kauppaan ostamaan toppahousuja ja -takkia. Ja kyseessä oli tyttö, joka ei koskaan kapinoinut vanhempiaan vastaan. Tää haalari nyt oli vain ihan liikaa jostain syystä :D

Toisaalta 9 v siskontyttöni yhä kulkee haalarissa, koska se on hänestä niin kätevä. On muutenkin luonteeltaan sellainen rämäpää eikä välitä muiden mielipiteistä. Mutta vaatetus ja kännykät muodostuvat suurimmalle osalle tosi tärkeiksi asioiksi kouluiässä.

Vierailija
6/21 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin, koska itse halusi, ja on aina käyttänyt tähän asti haalareita ulkoiluvaatteena. Kaksiosainen on koulukäytössä, vapaa-ajalle tuo haalari.

Eikö samoja toppavaatteita voi sitten käyttää vapaallakin..?

Vierailija
7/21 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsella on siis kaksiosainen puku. Miksi hän ei voi käyttää sitä?

Vierailija
8/21 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä, että äitinsä luovutti ja lähti vielä samana iltana kauppaan ostamaan toppahousuja ja -takkia. Ja kyseessä oli tyttö, joka ei koskaan kapinoinut vanhempiaan vastaan. Tää haalari nyt oli vain ihan liikaa jostain syystä :D

Toisaalta 9 v siskontyttöni yhä kulkee haalarissa, koska se on hänestä niin kätevä. On muutenkin luonteeltaan sellainen rämäpää eikä välitä muiden mielipiteistä. Mutta vaatetus ja kännykät muodostuvat suurimmalle osalle tosi tärkeiksi asioiksi kouluiässä.

Mulla on 8v sukulaistyttö, joka käyttää esim. loskakelissä vieläkin niitä korkeita kurahaalarihousuja. Hassun näköistä, kun yleensä noita on vaan ihan pienillä. En sano pahalla tietenkään. Käteväthän ne varmaan on pihaleikeissä.

Vierailija
9/21 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sopiva kompromissi se, että haalaria käytetään pihalla ja pihan ulkopuolelle voi laittaa kaksiosaisen?

Vierailija
10/21 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuttelet kenkälenkeistä?

Vierailija
11/21 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, että laittaisi ne kunnolla kengän alle eikä niin, että ne jää vaan siihen jotenkin roikkumaan.

Vierailija
12/21 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, että laittaisi ne kunnolla kengän alle eikä niin, että ne jää vaan siihen jotenkin roikkumaan.

Miksi

Vierailija
13/21 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi

No miksi ne lenkit haalareissa ylipäätään on? Jotta lahkeet pysyy liikkuessa alhaalla.

Vierailija
14/21 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi

No miksi ne lenkit haalareissa ylipäätään on? Jotta lahkeet pysyy liikkuessa alhaalla.

Muistutatko miestäsikin öaottamaan lenkit kenkien alle? Laitatko itse

Mitä tapahtuu ellei isolla ihmisellä pysy lahkeet alhaalla?

Ei tämä taru voi olla totta

Äiti vahtii ja käskyttää 10v lapsen pukemista

Vierailija
15/21 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi

Nyt en tajua tätä hermostumista. Ne lenkit kuuluu haalarin ja tietysti ne laitetaan paikalleen kun ne siellä lahkeissa on. Mikä tässä on kummallista?

Vierailija
16/21 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi

Nyt en tajua tätä hermostumista. Ne lenkit kuuluu haalarin ja tietysti ne laitetaan paikalleen kun ne siellä lahkeissa on. Mikä tässä on kummallista?

Se on kummallista että tällaista käskytät.

Ihan turhaa kiusaamista

Vierailija
17/21 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haalari ei ole hyvä päällä? Muistan miten paljon haalarit ahdistivat itseäni lapsena, niiden alla paita kiertyi niin että iho osui kylmään haalariin, en kuullut kunnolla haalarin liikkeen aiheuttaman suhinan läpi ja puku hiersi olkapäitä. Vanhemmat luulivat että minua kiusattiin haalarista kun pyysin itku kurkussa takkia ja ulkohousuja.

Vierailija
18/21 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne lenkit on irroitettavia. Ei hyvänen aika enää kymmenen vee niitä käytä.

Vierailija
19/21 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne lenkit on irroitettavia. Ei hyvänen aika enää kymmenen vee niitä käytä.

Eihän 3lk ole 10v ?

Vierailija
20/21 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän 3lk ole 10v ?

No lähellä kuitenkin, täyttää ensivuonna sen 10.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi