Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko graavilohen pakastaa?

Vierailija
28.12.2018 |

Olin varannut jouluksi paljon graavilohta ja nyt minulla on tuollainen 700 gramman vakuumiapakattu lohifilepaketti ja emme ehdi sitä syödä. Voikohan sen pakastaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi. Eri asia on että voiko sen syödä sitten pakastamisen jälkeen. Sitä en osaa sanoa.

Vierailija
2/7 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pakastaisi..tee siitä lohikiusaus uunissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pakastaa. Ja voi myös syödä pakastamisen jälkeen.

Vierailija
4/7 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä minä juuri sitä tarkoitinkin kysymykselläni, että onko se edelleen syötävää pakastuksen jälkeen. Kaikenhan voi toki pakastaa...vaikka homeisen leivän.

ap

Vierailija
5/7 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hyvin sekä pakastaa, että syödä sen sulatettuna.

Esim. Aasiassa saa (norjalaista) kylmäsavustettua ja graavia lohta ainoastaan pakasteena, juuri vacuum-pakkauksissa. Ja puhun nyt siis isoista kansainvälisistä ruokaketjuista kuten Carrefour, enkä mistään Thaimaan takapihan supermarketista.

Vierailija
6/7 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graavilohta voi pakastaa, mutta jos on vakuumipakkauksessa, eikä siis itse suolattua, niin en pakastaisi sellaisenaan. Tekisin lohilaatikkoa ja jäähdyttäisin valmiin laatikon nopeasti ja pakastaisin sen. Vakuumipakkauksessa voi pahimmassa tapauksessa muhia pöpöjä, eikä se laatu tai suolan määrä ole aina niin ihanteellinen. Itse suolatussa taas tietää tarkasti milloin on laittanut suolaan ja minkä laatuista kala on ollut.

Vierailija
7/7 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toki. 

Kannattaa kuitenkin tehdä esim. lohilaatikko sulatettuna. Rakenne ei ole ihan yhtä hyvä pakastamisen jälkeen. 

Maku ihan sama sinänsä kuitenkin.