Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni vain valittavat joka asiasta!! Onko tämä joku suomalainen juttu?

Vierailija
27.12.2018 |

Muutin hiljattain takaisin Suomeen oltuani jonkin aikaa työkomennuksella yhdessä Euroopan maassa. Tuntuu että jokin sinä aikana muuttui; ehkä minussa ja/tai muissa tai ehkä ennemminkin siinä tavassa miten itse näkee asiat. Olin siis pari vuotta, en kuitenkaan kymmeniä vuosia ja kävin täällä myös välillä.

Tapasin entisiä ystäviäni ja tuntuu ettei heidän kanssaan ole enää mitään yhteistä. Menimme eilen esim. autolla syömään ja koko sen 20min ajomatkan ystäväni vain valittaa milloin mistäkin (ärsyttää kun joku ei käytä heijastinta, ärsyttää kun jonkun koira tekee noin, huoh toi auto ajoi tuohon tolleen, miks ihmiset ei osaa pysäköidä, ärsyttää kun sitä ja huoh kun tätä.) Siis ihan hirveää valitusta ja kaikki lopulta merkityksettömiä pikkuasioita. Koko matka oli pelkkää valitusta milloin mistäkin ja syömässäkin sama linja jatkui; valivali mies sitä ja valivali lapset tätä. Mietin sen jälkeen että mitä hyvää tästä tapaamisesta jäi itselleni käteen? No ei mitään. Itse yritin puhua muista asioista mutta aina keskustelu palasi johonkin negatiiviseen valitukseen ja positiivisemmat sanat kaikuivat kuin kuuroille korville. Jos sanoin että ehkä joku sellainen (jonkun puuttuva heijastin yms) asia ei ole niin iso juttu, niin katsottiin kuin hullua..

Tajusin itsekin aiemmin olleeni sellainen että näin kaikessa aina jotain huonoa, mutta en enää. Koen muuttuneeni paljon positiivisemmaksi ja iloisemmaksi sinä aikana mitä asuin muualla. Minulla ei ole siis mitäön Suomea tai suomalaisia vastaan, mutta siellä muualla tajusi miten hyvin asiat täällä oikeasti ovat. Nyt osaa arvostaa kaikkea hyvää elämässä eikä keskity vain johonkin ihan turhaan valitukseen.

Muissakin ystävissäni olen huomannut saman; jatkuvasti vaan valitetaan joka asiasta ja mikään ei ole koskaan hyvin. Itse taas en jaksa kuunnella yhtään valitusta ja se ei ole edes "syystä", vaan aina syynä on joku "kaupan kassa sanoi moi eikä hei" tyylinen typerä juttu.
Ihan siis +-30v ihmisistä kyse eli ei olla mitään teinejä!

Itseltäni kuoli yksi ystävä syöpään keväällä ja oma turha valitus loppui viimeistään siihen.

Ei tee mieli edes nähdä noita valittajia kun aina on sama virsi.. harmi vaan että monen vuoden ystävyys menisi sitten siinä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamelien moraalittomuuden syvyydet tuhoavat ihmiskunnan vertaisuudella.

Vierailija
2/15 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tavannut ulkomailla vain vieraskoreita ihmisiä. Työpaikkani on erittäin kansainvälinen ja siellä valittavat ulkomaalaiset ihan samalla tavalla kuin suomalaisetkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamelien moraalittomuuden syvyydet tuhoavat ihmiskunnan vertaisuudella.

Vai että kamelien🐫🐫🐫

Vierailija
4/15 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin lattareissa ja huomasin siellä ettei kukaan kitissyt tuollaisista pikkujutuista. Toki jos oikeasti oli joskus syytä purnata jostain niin sen ymmärtää mutta ei siellä ollut tapana kaverien kanssa vaan listata asioita mitkä milloinkin v*tuttivat. Siis edes hyvien kaverien kanssa ei vain nuristu jostain tuollaisesta.

Täällä Suomessa sen sijaan on ihan normaalia että ystävät kippavat kaiken "pask*n" niskaan ja saa toimia ilmaisena terapeuttina milloin kellekin. Eihän sitä kauhean kauaa jaksa.

Vierailija
5/15 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme me kaikki valita, mutta on se aika yleistä Suomessa. Pidä varasi ap ettet opi siihen uudelleen. :-)

Vierailija
6/15 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tykkää valituksesta, mutta valittaa ne muutkin kuin suomalaiset valitettavasti.

Vierailija
7/15 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tuo viestisi oli, jos ei valitusta?

Vierailija
8/15 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kova valittamaan mutta olen saanut vähennettyä sitä. Huomasin kuinka karseaa oli kuunnella valittajaa töissä enkä halullut olla samanlainen.

Vierailija
9/15 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko se joku ikään liittyvä juttu? Kolmekymppisenä vaan ketuttaa kaikki siinä missä parikymppisenä kaikki oli hauskaa?

Olen itsekin tosin huomannut että joillekin kavereille oli jo silloin 20v:nä sellainen että mun kanssa vaan aina marmatettiin mikä ahdistaa yms. Mietin jo silloin että mitä mä tästä saan, ahdistuksen itsekin? :D en ole kaivannut sellaisia elämäntapavalittajia elämääni! En jaksa olla kenenkään terapeutti loputtomiin

Vierailija
10/15 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisikö olemaan edes päivän valittamatta turhasta?

Vierailija
11/15 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porilaiset ja Satakuntalaiset valittaa kaikesta :D

Vierailija
12/15 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin hiljattain takaisin Suomeen oltuani jonkin aikaa työkomennuksella yhdessä Euroopan maassa. Tuntuu että jokin sinä aikana muuttui; ehkä minussa ja/tai muissa tai ehkä ennemminkin siinä tavassa miten itse näkee asiat. Olin siis pari vuotta, en kuitenkaan kymmeniä vuosia ja kävin täällä myös välillä.

Tapasin entisiä ystäviäni ja tuntuu ettei heidän kanssaan ole enää mitään yhteistä. Menimme eilen esim. autolla syömään ja koko sen 20min ajomatkan ystäväni vain valittaa milloin mistäkin (ärsyttää kun joku ei käytä heijastinta, ärsyttää kun jonkun koira tekee noin, huoh toi auto ajoi tuohon tolleen, miks ihmiset ei osaa pysäköidä, ärsyttää kun sitä ja huoh kun tätä.) Siis ihan hirveää valitusta ja kaikki lopulta merkityksettömiä pikkuasioita. Koko matka oli pelkkää valitusta milloin mistäkin ja syömässäkin sama linja jatkui; valivali mies sitä ja valivali lapset tätä. Mietin sen jälkeen että mitä hyvää tästä tapaamisesta jäi itselleni käteen? No ei mitään. Itse yritin puhua muista asioista mutta aina keskustelu palasi johonkin negatiiviseen valitukseen ja positiivisemmat sanat kaikuivat kuin kuuroille korville. Jos sanoin että ehkä joku sellainen (jonkun puuttuva heijastin yms) asia ei ole niin iso juttu, niin katsottiin kuin hullua..

Tajusin itsekin aiemmin olleeni sellainen että näin kaikessa aina jotain huonoa, mutta en enää. Koen muuttuneeni paljon positiivisemmaksi ja iloisemmaksi sinä aikana mitä asuin muualla. Minulla ei ole siis mitäön Suomea tai suomalaisia vastaan, mutta siellä muualla tajusi miten hyvin asiat täällä oikeasti ovat. Nyt osaa arvostaa kaikkea hyvää elämässä eikä keskity vain johonkin ihan turhaan valitukseen.

Muissakin ystävissäni olen huomannut saman; jatkuvasti vaan valitetaan joka asiasta ja mikään ei ole koskaan hyvin. Itse taas en jaksa kuunnella yhtään valitusta ja se ei ole edes "syystä", vaan aina syynä on joku "kaupan kassa sanoi moi eikä hei" tyylinen typerä juttu.

Ihan siis +-30v ihmisistä kyse eli ei olla mitään teinejä!

Itseltäni kuoli yksi ystävä syöpään keväällä ja oma turha valitus loppui viimeistään siihen.

Ei tee mieli edes nähdä noita valittajia kun aina on sama virsi.. harmi vaan että monen vuoden ystävyys menisi sitten siinä.

Jospa puhuisit heille.

Vierailija
13/15 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se kertoo jotain ettei sanaa "v*tutus" ole edes olemassa muissa kielissä. 😆

Vierailija
14/15 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs tuo viestisi oli, jos ei valitusta?

No heh heh. Aloituksessahan vain kuvailtiin miten asiat on

Vierailija
15/15 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös olla parempi vain karsia negatiiviset ihmiset pois elämästään. Itselleni viimeksi yksi "ystävä" suuttui kun en ole varma pääsenkö tulemaan hänen kanssa minnekään uudeksi vuoksi sen jälkeen, kun hän itse muutti ensin suunnitelmia kysymättä minulta. En jaksa aikuisen ihmisen kiukuttelua ja sitä että kaikki pitäisi mennä aina hänen tahtonsa mukaan.