Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pikkupojan pippelin pesu

Haluan olla paras "isä"
26.12.2018 |

Olen tullut uuteen tilanteeseen. Eli alkanut seurustelee naisen kanssa jolla kaksi poikaa lasta (5v, 9v). Mulla ei ole aikaisempaa kokemusta elää lapsiperheissä ja oikeastaan kaikki asiat on melko uutta.

Olin just poikien kanssa kolmistaan saunassa ja suihkussa tulin ajatelleeksi et pitäiskö poikien pestä pippelit. Kysyin sitten lapsen äidiltä et pitäiskö pestä ja hänen vastaus oli "enpäs tiedä".

Päätin sitten et otan netistä selvää enkä löydä täältä mitään muuta kuin että useat äidit vastaa vain "neuvolasta ei ole muuta sanottu kun et alle vuoden ikäsen pilliin ei tarvitse koskea ja se huuhdellaan päältä vain. Mitään muuta neuvolasta ei kerrota"

Aloin miettimään että ton 5 vuotiaan esinahkaa en lähtisi vetämään alas, mutta 9v olisi siinä pisteessä et saisi pestä jo kunnolla. Tämä 9v ei muutenkaan tykkää olla suihkussa, saunassa tai edes pestä itseään.

Eli minkä iän jälkeen pippeli on pestävä esinahan alta? Tarviiko mennä neuvolasta kysymään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna 9 vuotiaan pesta pippelinsa itse ja keskity sina omaan pippeliisi. Pippeli kannattaa aina huuhtoa runsaalla vedella.

Vierailija
2/5 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Kyllä meillä on neuvolassa neuvottu että jo vauvalta pitää välillä pestä esinahan alta. Varsinkin vaippaikäisenä sinne saattaa päästä jotain höttöä vaipasta niin ihan säännöllisesti (jos nyt en ihan joka päivä)on pesty. Ja kaksi-kolmevuotias nyt vetelee sitä esinahkaa jo joka suuntaan itsekin, kyllä voi yhdessä opetella pesut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Kyllä meillä on neuvolassa neuvottu että jo vauvalta pitää välillä pestä esinahan alta. Varsinkin vaippaikäisenä sinne saattaa päästä jotain höttöä vaipasta niin ihan säännöllisesti (jos nyt en ihan joka päivä)on pesty. Ja kaksi-kolmevuotias nyt vetelee sitä esinahkaa jo joka suuntaan itsekin, kyllä voi yhdessä opetella pesut.

No itseasiassa vauvallahan esinahka ei ole vielä irronnut "alustastaan", toki sen repimällä liikkumaan saa, mutta aiheuttaa arpeutumista, joten parhaassa tapauksessa olette tuhonneet poikanne kyvyn seksiin.... Onneksi olkoon!

Vierailija
4/5 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5- ja 9-vuotiaat pojat pesee ihan itse pippelinsä. 

Vierailija
5/5 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten äidillekäön ei ole koskaan neuvolassa mitään sanottu. Ajattelin nyt ottaa asian hoitaakseen Inka selvittää milloin ja miten se vehje kannattaa pestä.

Yhden netistä löytyneen jonkun "lääkärin" antama neuvo oli että esinahkaa ei saa vetää alas alta 3 ikäisenä. Se voi aiheuttaa jotain vahinkoa.

Ilmeisesti täällä vain huudellaan sitä sun tätä, et kannattaa mielummin sieltä neuvolasta kysellä