Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

maitorahkasta, tai siis sen puutteesta... :o)

12.05.2006 |

Niin, sitä kun näin raskaana ollessa on näitä kummia mielihaluja, niin ajattelinpa nyt täältä huvikseni kysyä tätä vähän hassua juttua.

Maitorahkaa, tai mitään vastaavaa kun en oikeen ole täältä jenkkilästä löytänyt, niin milläs sitä sitten voisi korvata? Siis marja tai hedelmärahkaa voi tehdä esim sekoittelemalla kermavaahtoa, maustamatonta tai vanilja jogurttia tai sour creamia vaikka.

Mutta nyt tekee KOVASTI mieli sellaista perinteistä rahkapiirakkaa. Jossa on pullataikinasta pohja, ja sitten rahkakuorrutus, jossa rusinoita.

Jos jollain vinkkejä, niin mielellään vastaan otetaan!

Epätoivoinen Usamama :o)

Kommentit (5)

Vierailija
2/5 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyttänyt sour creamia hedelmärahkan ja rahkapiirakan tekemiseen. Olen myös laittanut kalan päälle kermaviilin sijaan. Ehkä vähän erinmakuinen, mutta ihan hyviä on tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

loytyy tavallisestakin kaupasta, ainaskin lansirannikolta Safewaysta jopa. Muuten yrita saksalaisia kauppoja tai organic stores. Quark on sama ku rahka, joskin joissakin quarkeissa on tosi korkea laktoosipitoisuus, jota ei suomen rahkoissa ole ja jos siis laktoosi on ongelma, siita voi tulla mahakipuja...

Vierailija
4/5 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikos Fromage Frain ole maitorahkaa? Ainakin taalla UK:ssa se on..

Vierailija
5/5 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käytän sour creamea Usassa näin:

- fat free sour cream, käytän kuten Suomen maitorahka

- light sour cream, käytän kuten Suomen kermaviili

- tavallinen " rasvainen" sour cream, käytän kuten Suomen smetana tai creme fraiche

Kaikkiin ruokiin ja leivonnaisiin olen näitä käyttänyt eikä kyllä kertaakaan ole epäonnistunut. Good luck.