Rahaa 50 euroa. Hyvää joulua.
Seuraavaksi rahaa tulee 2.1.2019. Veronpalautuksia tuli 200, mutta kela leikkasi nekin pois että näin.
Kommentit (43)
Rahaa 2.76€ että hyvää joulua vaan.. 50€ saa paljon jos ei tuhlaa turhuuksiin.
Mulla on tilillä tasan 23,70e ja siitä menee osa pakollisiin lääkkeisiin. Seuraavaksi rahaa tulee 7. tammikuuta. Ja kyllä oma on vikani, että tässä tilanteessa olen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuolla pari laatikkoa saa. Mikä on syysi ettet varautuunut etukäteen? Jos oisit laittanut jo tammikuusta alkaen 10-15 e joka kk vaikka patjan alle, sulla ois nyt enemmän rahaa.
Silleen mä teen..Jouluun ja loppuvuoteen varasin 120 egeä safkaan, sillä pärjää hyvin. Lahjoja meillä ei tarvita.
Nämä loppukuun juhlat on pahoja kun tuet tulee alkukuusta niin loppukuun joutuu aina sinnittelemään. Ei ole mistä laittaa 10 euroa säästöön kun ei rahat riitä muutenkaan. Laatikkoja ei ostella vaan halvinta mahdollista ruokaa.
Jokaisella meistä on mahdollisuus tienata niin paljon kuin haluamme, joten ihan turha valittaa jos ei omasta mielestään itsellä ole tarpeeksi rahaa käytössä.
Itse tein juuri töissä yhteensä 37:n päivän työputken ilman vapaita, kun oli töitä ja työpäivät pituudeltaan Olivat 10-15 tuntia, joten nyt on mahdollisuus olla vapaalla pari päivää. Ja jouluun sai mukavasti rahaa sekä tienasin rahat myös perheemme kevään ulkomaanmatkaan kuin myös koiraan. Lopuilla elelemme mukavasti kevään, jos haluamme tehdä vähän vähemmän töitä.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella meistä on mahdollisuus tienata niin paljon kuin haluamme, joten ihan turha valittaa jos ei omasta mielestään itsellä ole tarpeeksi rahaa käytössä.
Itse tein juuri töissä yhteensä 37:n päivän työputken ilman vapaita, kun oli töitä ja työpäivät pituudeltaan Olivat 10-15 tuntia, joten nyt on mahdollisuus olla vapaalla pari päivää. Ja jouluun sai mukavasti rahaa sekä tienasin rahat myös perheemme kevään ulkomaanmatkaan kuin myös koiraan. Lopuilla elelemme mukavasti kevään, jos haluamme tehdä vähän vähemmän töitä.
Tienasin mäkin kesällä 4000/kk mutta ei se nyt lämmitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuolla pari laatikkoa saa. Mikä on syysi ettet varautuunut etukäteen? Jos oisit laittanut jo tammikuusta alkaen 10-15 e joka kk vaikka patjan alle, sulla ois nyt enemmän rahaa.
Silleen mä teen..Jouluun ja loppuvuoteen varasin 120 egeä safkaan, sillä pärjää hyvin. Lahjoja meillä ei tarvita.
Nämä loppukuun juhlat on pahoja kun tuet tulee alkukuusta niin loppukuun joutuu aina sinnittelemään. Ei ole mistä laittaa 10 euroa säästöön kun ei rahat riitä muutenkaan. Laatikkoja ei ostella vaan halvinta mahdollista ruokaa.
2kg lanttu- ja porkkanapussit on joku euron. Kermaa lisäks.. Halvalla saa laatikot kun viitsii tehdä. Joulun jälkeen lopuista porkkanoista porkkanasosekeittoa ja lantuista voi tehdä lantturanskiksia.
Mulla on tilillä 64e ja miehellä 86e. Ruoat on ostettu, Alkoon menee vielä 40e. Ja torstaina tulee miehelle kolme tonnia rahaa. Ei hätää siis.
50e on ihan hyvä summa, riippuen toki, mitä on tarkoitus hankkia? Nythän tulee pyhiä, ei tarvitse juosta kaupoissa.
Pitää varmaan joulun jälkeen ostaa joku kinkku, eikö niitä saa aika halvalla sitten 20 euroa jotain?
Nämä juhlapyhät on kyllä pahoja kun juhlitaan joka vuosi samaan aikaan niin mahdoton varautua, eikun...
Mullakin 50 egee tilillä, en ole ehtinyt hakea tammikuulle toimeentulotukea, joten en edes tiedä, milloin lopulta saan seuraavan kerran rahaa.
Mutta mun joulu ei ole pelkästään rahasta kiinni, mun lapset tulee huomenna mun luo, se on tärkeintä!
Joulu ei tule yllätyksenä. Laitan säästöön aina 100 euroa kuukaudessa. Siitä menee puolet yllättäviin kuluihin ja puolet jouluksi. Näin olen tehnyt jo vuosia. En tiedä juuri mitään niin ahdistavaa, kuin joulu ilman rahaa.
Mulla on vähän enemmän rahaa. Suosittelen muuten tuota säästöä joka kuukausi, itse tein sen tänä vuonna ja säästössä oli 400e, joita tosin en käyttänyt. Ensivuonna uudelleen ja josko sitten olisi tuplaten tuo määrä.
Mutta tilillä on nyt tuhlattavaa about 200e
Vierailija kirjoitti:
Joulu ei tule yllätyksenä. Laitan säästöön aina 100 euroa kuukaudessa. Siitä menee puolet yllättäviin kuluihin ja puolet jouluksi. Näin olen tehnyt jo vuosia. En tiedä juuri mitään niin ahdistavaa, kuin joulu ilman rahaa.
Toimeentulotuella voi olla hankalampi laittaa 100e säästöön, mutta kyllä 20 euroa kuussa pitäisi onnistua. Se kuitenkin olisi 240 euroa jouluna ylimääräistä
Minulla on 3 800 lompakossa ja joulu ostettuna. T: Siunausta!
Ps: Alko on tänään auki, joten haenpa parit pullot konjakkia.
ihmettelen aina näitä rahattomia,sitten on kuitenkin semmonen perävaunun kokoinen koira! MIllä rahalla sille ostetaan evästä?
Vierailija kirjoitti:
Mullakin 50 egee tilillä, en ole ehtinyt hakea tammikuulle toimeentulotukea, joten en edes tiedä, milloin lopulta saan seuraavan kerran rahaa.
Mutta mun joulu ei ole pelkästään rahasta kiinni, mun lapset tulee huomenna mun luo, se on tärkeintä!
Miten voi olla niin ”kiireinen”, ettei ”ehdi” hakea toimeentulotukea?
Jos toimeentulotuella elät, niin veronpalautuksesta on jätetty 50 euroa huomioimatta yksin asuvalta ja perheeltä 100e. Eli sinulla on joulukuulle käyttöön 50/100e enemmän kuin yleensä. Tällä kyllä olisi saanut jouluruuat hyvinkin.