Haaveiletko koskaan, että eläisit jonkin aikaa esim vuoden kiertelemässä asuntoautolla?
Olisi ihana vapauden tunne, kun voisi itse päättää minne milloinkin lähtisi. En uskaltaisi Ruotsia kauemmaksi, mutta sekin olisi seikkailu. Muita?
Kommentit (17)
En vuotta, mutta pari kk voisin kierrellä vaikka jossain Välimeren rannalla.
Kyllä haaveilen enkä edes menisi Ruotsin kautta. Kallis maa, jossa ei ole mitään erityistä näkemistä.
Minä! Tai haaveilen, että lähtisinvaikka vaeltamaan vuodeksi ihan suomen lappiin. Tai reppureissaamaan. Tai asuisin asuntovaunussa vuoden leirintäalueella. Jonkinlainen hyppy pois normaalista, tavallisesta arjeksi hetkeksi. Pois työelämästä, tutuista ympyröistä.
Toteutankin, jahka lapset isoja ettei tartte heitä olla laittamassa kouluun yms. Ei mee kauaa, toinen jo 16, toinen 14. Säästän myös jo rahaa sapattivuottani varten.
Norjassakin voisi käydä, ainakin piipahtamassa. Halpaa, kun ruoka, kaasu ja polttoaine ainiat kulut, jos ei yövy leirintäalueella.
En haaveile, tuollainen elämäntapa ei kiinnosta minua. Minä olen sellainen luonne, että en liiku koskaan kovin kauas kotoani. Tänäkin vuonna olen vain pari kertaa ollut yli 5 kilometrin päässä kotoani.
Joo, silloin kun olin aivan liian kahlittuna loputtomaan uraputkeeni ja oravanpyörääni, mietin tuonkaltaisia haaveita paetakseni todellisuutta. Nykyään arkeni ja elämäni on vapaamuotoisempaa, vaikka burnoutin kautta tähän päädyinkin, niin nyt kahvit lähimetsässäkin ystävän ja koiran seurassa riittää vallan mainiosti, koska on aikaa ja vapaus tehdä sitä vaikka monesti viikossa :)
Sidottuna johonkin pidsiltä haisevaan muoviboksiin? No en todellakaan.
Aina! Välillä toteuttanut lyhyempiä reissuja, (mutta pakuun askarreltu diy versio). Eläkeikään 11 v, sitten vilkkuu perävalot :)
Vierailija kirjoitti:
Norjassakin voisi käydä, ainakin piipahtamassa. Halpaa, kun ruoka, kaasu ja polttoaine ainiat kulut, jos ei yövy leirintäalueella.
Norjassa halpaa :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Ymmärräthän, että niillä viikon ruoka-, kaasu- ja polttoainekuluilla, jotka käytät Norjassa, viettäisit monta viikkoa itä- ja etelä-Euroopan maissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärräthän, että niillä viikon ruoka-, kaasu- ja polttoainekuluilla, jotka käytät Norjassa, viettäisit monta viikkoa itä- ja etelä-Euroopan maissa?
Tarkoitin että tuo asumismuoto on halpaa, ei Norja.
Haaveilen kyllä matkailusta, mutta en niinkään matkalusta matkailuautolla, kun en ole kovin hyvä kuski, kuitenkin parempi kuski matkailuautolle, kuin ajamaan autoa asuntovaunun kera.
Just tänään ääneen miehelle haaveilin. Mut torpedoitiin välittömästi alas, että Euroopassa kuulemma on jengejä, jotka kaasuttaa asuntovaunuja, kun väki nukkuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toteutin oman matkailautossa asumisen vuosia sitten. Asuin siinä muutaman vuoden.
Norjassa tulee käytyä melkein joka vuosi useamman viikon reissulla, matkailuautolla, moottoripyörällä tai henkilöautolla, telttaillen ja välillä mökkimajoituksessa.
Ruoka Norjassa on suurinpiirtein samoissa hinnoissa kuin suomessakin ja teltan kanssa liikkuessa ei joudu maksamaan nukkumapaikasta mitään, sillä siellä on lääniä telttailla melkein missä tahansa, kunhan pakaa kamat rinkkaan ja jaksaa tallustaa luontoon :-)
Mökkien hinnat pohjoisessa 40-60 euroa kahdelta, enkä pidä sitä kalliina hintana majoittumisesta sisätiloissa.
Kesäaikana matkailuauton kaksi kaasupulloa riittävät vaikka useamman kuukauden ruoanlaittoon, joten ei sieltä kaasua tarvitse ostaa ja leiriytymispaikkoja on ainakin pohjoisessa vähän väliä ja ilmaisia.
Jos matkailu on ajamista, muutaman nähtävyyden katsomista ja kiireellä hotelliin juopottelemaan, saa joka maassa kulumaan huomattavia summia, norjassa varmastikin eniten.
Mutta jos luonto kiinnostaa, vaeltaminen, vuoret ja laaksot ja laittaa itse sapuskansa jollakin tavalla, niin Norjaa upeampaa paikka et helposti löydä, etkä halvempaa, sillä suurimman osan ajasta pystyt leiriytymään ilmaiseksi.
Eikä pidä myöskään tuoreen kalan hommaamista suoraan merestä ilman kalastulupia ja ne kalat ovat mahtavan kokoisia :-)
Vierailija kirjoitti:
Just tänään ääneen miehelle haaveilin. Mut torpedoitiin välittömästi alas, että Euroopassa kuulemma on jengejä, jotka kaasuttaa asuntovaunuja, kun väki nukkuu?
Urbaani legenda, jonka avulla numeroidut juopot yrittävät selittää vakuutusyhtiölle kuinka menettivät lompakkonsa ja tavaransa sammuessaan autoonsa. Kaasua ei yksinkertaisesti pysty annostelemaan autoon, niin että porukka nukkuu, eikä kuole yliannostukseen.
Olen liikkunut ympäri eurooppa matkailuautolla, nukkuen suuren osa öistä rekkaparkeissa ja ainoastaan Puolan Suwalkin leirintäalueella törmäsin suomalaiseen pariskuntaan jolta oli viety koko matkailauto muutama päivä aiemmin. Odottivat mökissä vakuutusyhtiön päätöstä kotimatkan rahoituksesta.
Yhdysvalloissa olis kiva kiertää läpi kaikki osavaltiot.
Haaveilen. Se olis niin siistii!
Miestä vaan en ole saanut innostumaan asiasta.
Kyllä haaveilen! Haluaisin rakentaa pakettiautosta asuntoauton.