Tietäisittepä, mitä kaikkea opettajat puhuvat entisistä oppilaistaan
Eivätkä vain niistä kauhukakaroista vaan myös kiusatuista lapsista. Pahimmillaan voivat aiheuttaa uuden helvetin. Tähän pitäisi lakiteitse puuttua tiukemmin. Arkaluonteisia asioita pitäisi suojata vankeusrangaistuksen uhalla. Pahimmillaan kiusaajan vanhemmat toimivat opettajina ja toimittavat aineistoa uhrista kiusaajalle.
Kommentit (15)
Tietäisitpä mitä oppilaat puhuvat opettajista, entisistä ja nykyisistä.
Tietäisitpä vain, mitä oppilaiden vanhemmat puhuvat opettajista.
Höpö höpö. Keksi parempi provo. Ei kiinnosta vatvoa oppilaiden asioita vapaa-ajalla tippaakaan.
T: Opettaja
Tietäisittepä vaan mitä minä puhun entisistä opettajistani.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Keksi parempi provo. Ei kiinnosta vatvoa oppilaiden asioita vapaa-ajalla tippaakaan.
Mitä mieltä olet siitä, että kannattaisiko minun lähettää kortti entiselle opettajalleni? Hän oli ainoa ihminen koko maailmassa, joka uskoi unelmaani toiveammatistani. Kaikki muut olivat sitä mieltä, etteivät lahjani riitä siihen. Sinä vuonna kun pyrin opiskelemaan oli sisäänpääsyprosentti 6. Opettajan kannustus ja tuki, johon meni 5 minuuttia auttoi minua vuosia eteenpäin elämässäni. Siksi haluaisin kiittää häntä.
Miksi tähän vedotaan sillä, että mitä opettajista puhutaan? Opettajat toimivat ammattinsa puolesta, muut yksityishenkilöinä. Harvemmin oppilaat saavat opettajista arkaluonteista materiaalia tai tilanteita koulun käytävillä. Opettajat ovat jo aikuisia ihmisiä, jotka ovat oppineet toimimaan elämässä. Suojautumaan ja puolustautumaan. Oppilailla näitä keinoja ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olet siitä, että kannattaisiko minun lähettää kortti entiselle opettajalleni? Hän oli ainoa ihminen koko maailmassa, joka uskoi unelmaani toiveammatistani. Kaikki muut olivat sitä mieltä, etteivät lahjani riitä siihen. Sinä vuonna kun pyrin opiskelemaan oli sisäänpääsyprosentti 6. Opettajan kannustus ja tuki, johon meni 5 minuuttia auttoi minua vuosia eteenpäin elämässäni. Siksi haluaisin kiittää häntä.
En ole edellinen, mutta tämä on juuri esimerkki opettajan roolista. Voi joko murskata maahan pieniksi palasiksi tai luoda uusia yhteiskunnan jäseniä. Valitettavan moni valitsee ensimmäisen vaihtoehdon.
Tietäisivätpä opettajat mitä entiset oppilaat heistä puhuvat.
Kyllä mä tiedänkin, mitä opettajat entisistä oppilaistaan puhuvat, koska mulla on tuttavapiirissä paljon opettajia. Ihan tavallisia asioita he puhuvat.
Tuttavani, ex-opettaja, sanoi että opettajat kiusaavat vielä enemmän mitä oppilaat. He kiusaavat sekä kollegoita että oppilaita ja heidän vanhempiaan. Selän takana p-skan puhuminen on kirjoittamaton kultainen sääntö. Sanoi että alalle sopeutuminen oli hyvin vaikeaa ja kouluttautui myöhemmin ihan eri alalle.
No joo, en haluaisi kuulla yhtäkään opettajanhuonekeskustelua.
Meillä oli ainakin lukion opettajainhuoneen seinällä tikkataulu, jonka keskellä olevan oppilaan kuva vain vaihtui. Tästä on tosin jo hieman aikaa.
T. Ope
Tietäisitpä, kuinka vähän kiinnostaa, mitä entiset opettajani puhuvat.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli ainakin lukion opettajainhuoneen seinällä tikkataulu, jonka keskellä olevan oppilaan kuva vain vaihtui. Tästä on tosin jo hieman aikaa.
T. Ope
Anna kun arvaan, olette KiVa-koulu ja teillä on nollatoleranssi kaikenlaiselle kiusaamiselle.
Miksi opettajaa kiinnostaisi edes puhua entisestä oppilaasta?