Koko viikko yksin, tuleva viikonloppu yksin, jouluaattona töihin, sitten taas yksin....
Olen 56 vee. Kaikilla on kiire, kaupungille ei viitsi edes mennä ostamaan jotain pienintä eineslaatikkoa, koska kaikki muut ostavat perheilleen, sukujuhliinsa, ystäville ja kaikenmaailman yhteisjuhliin.
Olen jo siivonnut tämän 80 neliötä moneen kertaan. Tyhjennellyt kaappeja ja pyyhkinyt hyllyjä.
Käyn kävleyllä, ja ehkä kirjatossa. Kaupungin pääkirjastossa näyttää haahuilevan muitakin kaltaisiani, kuluttavat aikaa., lueskelevat ja katsovat illalla kelloa että koskahan sitä viitsisi lähteä kämpille.
Muuutamalla ystävälläni on päivätyö, perheet ja kamala kiire, jos yritän soittaa ja kysellä kuulumisia, niin puhelu on lyhyt ja kiire kova.
Tuelva viikonloppu on minulle jo nyt kauhistus, en jaksa.
Kommentit (10)
en ole ehkä paras antamaan vinkkejä, koska itse nautin yksinolosta. mutta ehkä voisit tehdä mahdollisimman nautinnollisen ja rentouttavan viikonlopun itsellesi? ostat nyt kunnon tarvikkeet herkkuruokaasi ja kokkaat sitä viikonlopulle. katso leffaa tai lue kirjoja, tai tee jotain, mistä nautit. meditoi ja hiljenny vuoden pimeimpänä aikana. jotain kivaa ja rentouttavaa, mistä nautit itse, että saat ajatukset pois tuosta "muilla hyvin, mulla huonosti". aika moni perhejoulukin on yhtä helvettiä...
Siis seinät kaatuu päälle!! Mulla ei ole muita ihmissuhteita kuin vanhus äiti ja kiireinen veli. Kaikki ystävät on hävinneet vuosien mittaan jonnekin.
Ongelma on tässä se ettö olen alkanut juomaan yksin , muka kuluttaaksenu aikaa: olo vaan pahenee.
Hei Ap! Itse olen vähän samanlaisessa tilanteessa paitsi että koko joulu töitä ja mulla on koira seurana. Tänään kävin kaupassa, valtavasti ihmiset ostivat ruokaa ja muuta tavaraa, Minua vähän nauratti omat ostokset, joulutorttuja, leipää, maitoa ja lohta. Ja tietysti koiralla kaupun isoin luu.
Välillä tulee surumielinen olo, mutta pyrin häivyttämään sen ajattelemalla mitä mulla on hyvin eli terveys, työ, koti, sisarukset, ystävät ja koira.
Eikö kaupungissasi ole mitään paikkaa, mihin kokoontuisi muitakin samassa tilanteessa olevia? Jos on, niin mene mukaan.
Olen saman ikäinen ja olisin ikionnellinen, jos saisin edes pari päivää omaa rauhaa.
Ap, eikö sulla ole työkavereita joiden kans voisit viettää aikaa? Tuo alkoholin käyttö yksinäisyyden poistamiseen on mullekkin tuttua. Saatan iltaisin juoda muutaman oluen, katella telkkaria tai istua koneella. Aika menee kuin siivillä. Aamulla sitten kaduttaa vaikka mitään en ole töpeksinytkään, harmittaa se ettei voi olla ilman olutta. Välillä pyrin olemaan kuukauden ottamatta, mutta huonosti on mennyt.
Viina on kyllä yksi yksinäisen riesa. Saisipa edes pilveä laillisesti, siihen kun ei kuole.
Voisiko liittyä esim spr:n ystävätoimintaan? Maa on täynnä yksinäisiä, mutta vaatii vähän omaa aktiivisuutta, ettei jää kotiin makaamaan. Jos omassa kaupungissa ei ole mitään ystäväkerhoilua, niin miksei voisi perustaa? Aikuisiällä harvemmin tapaa spontaanisti uusia ihmisiä, ainakin jos on lapseton tai aikuiset lapset.
Minulla on vanha yksinäinen äiti. Hän on niin negatiivinen, niin tyytymätön, niin pelokas joka asiasta, niin raskasta seuraa että huhuh. Mikäli ystäväpalvrlun tarjoamat ystävät on hänen tapaistaan niin ei se kyllä piristä tai tee positiivista kokemusta kenellekään.
Ja alkoholista puhuttaessa ollaan Ytimessä: monet yksinäiset siihen turvautuu. Minä viimeksi toissailtana. Ja eilen ihan karmea olo, siis psyykkisesti.
No ei sun sitten tarvi olla joulua yksin...