mikä äitiydessä on nautittavaa?
mistä olette nauttineet äitiydessä ja lapsen vauva-aikana?
Mun on pakko kysyä tätä, koska mulle on oman lapsen vauva-aika jäänyt mieleen rasittavana epävarmuuden aikana, vaikka meillä oli ihan terve vauva. Mieheni muistaa sen samanlaisena. Meillä meni varmaan noin viisi vuotta ennen kuin aloimme kokea, että lapsesta alkaa olla jotain iloakin.
Vauva-aika on jäänyt mieleen aikana, jolloin lapsi itkee ja kiukuttelee ilman että osaa kertoa syytä. Lapselle ei voi perustella, miksi sen täytyy syödä vaikka se inhoaa kiinteitä, miksi täytyy pukea, vaikka se inhoaa vaatteita, miksi täytyy kylpeä, vaikka se on inhottavaa. Vauva inhosi myös omassa pinnasängyssä nukuttamista ja kaikenmoista yksinoloa. Ulkona se ei oppinut koskaan nukkumaan.
Mitä nautittavaa tuossa oikein on?
Olin aika naiivi, ennen kuin sain vauvan, myönnän sen. Uskoin juttuja, että äitiys on ihanaa. Se onkin kokemus vailla vertaa, mutta ihanaksi en sitä sanoisi!
tai siis ihan sitä pikkuvauva-aikaa. Tilanne alkoi helpottaa siinä joskus vajaa 1v kun lapsi alkoi liikkua, osasi leikkiä ja kommunikoi jo ihan eritavalla kuin vauvana.
Jos nyt sais toisen lapsen niin olen ajatellut, että josko sitä nauttis vauva-ajastakin eri tavalla?? En oo koskaan ollut mikään vauvaihminen enkä vieläkään tykkää erityisemmin toisten vauvoista.