Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkään valtion rekryprosessi kestää?

Vierailija
20.12.2018 |

Kokemuksia kellään? Olen itse hakenut vain yhtä paikkaa aiemmin, ja siitä taisi tulla päätös puoli vuotta hakuajan jälkeen sähköpostitse. Tässä viimeisimmässä hakuaika oli lyhyt ja työ alkamassa alkamassa alle kuukauden päästä hausta, taisi olla pedattu jollekin valmiiksi koko paikka...

Vai onko ulkopuolisena turha edes haaveilla valtion virasta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta? Taidat provoilla

Vierailija
2/9 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että tehtävään on jo tekijä tiedossa. En vaivaisi päätäni asialla enää, jos siis haastattelukutsua tai tietoa valinnasta ei ole vielä tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää niin pitkään, että näytelmä saadaan vedettyä läpi. Kas kun mitään avointa tehtävää tuskin onkaan, se on jo luvattu jollekin kun on julkisesta sektorista kyse. Sama kunnilla.

Vierailija
4/9 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/9 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prosessi kestää tavallisesti minimissäänkin 2 kk. Se ilmoitettu alkamispäivä on viitteellinen, yleensä ko.päivänä edellinen viranhaltija on lähtenyt paikasta.

Vierailija
6/9 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittanut seuraavalla viikolla ja odottanut muutaman kuukauden. Nämä määräaiksia, eli ei siihen ole yksiselitteistä vastausta. 

Vierailija
7/9 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistain viikoista kuukausiin, mahdotonta antaa suorasukaista vastausta.

Vierailija
8/9 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Tulli laitoksen hommissa tärkein sopivuus-kriteeri on sukulaisuus tullin johdolle

Vierailija
9/9 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä haet. Minä kysyn hakiessani puhelimella ensin, miksi paikka on avoinna. Tiedän että aina se ei ole, vaan homma hoidetaan muodon vuoksi; haastatteluun pyydetään 3 parasta, joista yksi on jo määräaikaisena hoitamassa hommaa...

Itse hain edellisen kerran huhtikuussa, päätös tuli puhelimella päivä haastattelu 2:n jälkeen. Sen jälkeen on Supo ym taustatsekkaukset ja isommissa vielä virallisemmat nimityskierrokset, mutta sulla on jo tieto silloin.