Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmastonmuutos ei hetkauta minua tippaakaan. En syö lihaa, koska rakastan eläimiä!

Vierailija
18.12.2018 |

Tätä on monen nykyvihreän vaikea hyväksyä. Heille eläinyksilöt eivät taida olla paljonkaan arvoisia.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 5 vuotias lapsi sanoo just noin.

Kun kasvaa, se kehittyy.

Niin on muidenkin lasteni mielipiteet lihansyönnistä muuttuneet, kun ikää tulee.

Äiti en syö söpöä lehmää muuttuu lauseeksi anna kybä, meen burgeriin...

Vierailija
2/10 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu, niin itsekin. :) Mutta olen itse ajatellut sen niin, että ilmastonmuutos tappaa villieläimiä enemmän kuin mikään muu yksittäinen tekijä, paitsi elintilojen kato, mikä on sekin osaksi ilmastonmuutoksen syytä. Ei nämä asiat poissulje toisiaan, ja lopulta itselleni on ihan sama miksi ihmiset lopettavat lihansyönnin tai edes vähentävät sitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastatko myös kaloja ?

(vai pakastatko niitä?)

Vierailija
4/10 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että erityisesti rakastat tuotantoeläimiä. 

Vierailija
5/10 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä taas syön lihaa koska rakastan eläimiä

Vierailija
6/10 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olin myös tulossa kertomaan.

Vierailija
7/10 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olin myös tulossa kertomaan.

Samoin.

Vierailija
8/10 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin rakastan eläimiä, etenkin kermakastikkeessa 💟

Vierailija
9/10 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet ja kasvit  maapallolla eivät siis (...kaiketi sen ap:n rakkauden suojelemina ?) lainkaan kärsisi (tai siis :jo kärsi) siitä ilmastonmuutoksesta ?

Vierailija
10/10 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logiikkaa kaivataan... kirjoitti:

Eläimet ja kasvit  maapallolla eivät siis (...kaiketi sen ap:n rakkauden suojelemina ?) lainkaan kärsisi (tai siis :jo kärsi) siitä ilmastonmuutoksesta ?

Tämä. Itse pidän ihmistä niin harhautuneena lajina, että en ihan kauheasti välitä vaikka ihminen itsensä tuhoaisikin pilaamalla ilmastonsa ja ympäristönsä. Mutta valitettavasti siinä prosessissa kärsii valtavasti myös eläimet. Esim. jääkarhujen poikasia huonoina jäävuosina nykyään hukkuu, koska kiinteää jäätä on niin harvassa ja poikanen ei vielä jaksa uida suuria matkoja. Monen eläimen elinympäristössä on kuivuutta, minkä seurauksena eläimet kärsivät janoa ja nälkää jne. Enpä voi mitenkään eläinystävänä siis olla ilmastonmuutoksestakin välittämättä.

Mutta ensisijaisesti kyllä minullakin lihan syömättömyyteen syy on tuo välittömämpi, jo lapsena alkanut kokemus siitä että eläimet on kavereita, joiden kuolema on suru, eikä ruokaa. (Oli muuten hankalaa olla 1970-luvulla sikatilan lapsi tällaisena herkkiksenä, kyllä minua nauroi omat vanhemmat ja koko suku urakalla...)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän