Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaaliset normit: mistä täytyy tai ei saa pitää?

Vierailija
18.12.2018 |

Ei saa pitää joulusiivouksesta eikä saa siivota liian hyvin. Ei saa siivota kaappeja.
Ei saa pitää joululauluista. Erityisesti pitää vihata varpusta jouluaamuna.
Täytyy pitää tunteilevasta hössötyksestä, esim. uskoa että kaikki kärsivät yksin ollessa tai ilman sukujoulua.
Täytyy pitää normisetti-joulupöydästä, jota tarjotaan kaikkialla, vaikka se on vain melko uusi keskiarvo.
Muita vastaavia?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noissa alemmissa koululaitoksissa on vähän vahva tukee heikompaa -ongelmaa.

Vierailija
2/33 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista mikään ei ole normi meilläpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa jättää viettämättä joulua.

Vierailija
4/33 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista mikään ei ole normi meilläpäin.

Ei onneksi. Eihän ne ole missään, mutta ns. pitäisi olla.

Vierailija
5/33 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo hössötys ja yksinäisten joulun kauhistelu on aivan totta. Olen itse vuorotöissä ja jouluun sattui nyt melkein viikon työputki. Vanhempani ovat jo useaan kertaan vaatineet ja rankuneet että on tultava heille ja mentävä sitten töihin heidän luotaan. Vaikka matkaa tulisi jo monta kertaa enemmän työpaikalle. Heillä ei myöskään tunnu olevan väliä sillä että olen työssä puolille öin. Sama kuulemma tulla sinne yöksi niin ei tarvitse yksin olla. Ihme juttu ettei sillä ole väliä jos tällainen putki on vaikka lokakuussa. 

Vierailija
6/33 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorella naisella pitää olla vaikeasti edettävä ura, huono itsetunto, pilipali-musiikkimaku (naisartistit, Cheek) ja nöyrä/tekopirteä olemus. Siis vanhanajan ihanne tähän päivään kierrätettynä.

Lapsiperheen pitää olla köyhä tai ns. parempi uraperhe. Jälkimmäiset saavat valittaa, matkailla ja käyttää palkattua hoitoapua. Edelliset eivät.

-ap

Vierailija
7/33 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo hössötys ja yksinäisten joulun kauhistelu on aivan totta. Olen itse vuorotöissä ja jouluun sattui nyt melkein viikon työputki. Vanhempani ovat jo useaan kertaan vaatineet ja rankuneet että on tultava heille ja mentävä sitten töihin heidän luotaan. Vaikka matkaa tulisi jo monta kertaa enemmän työpaikalle. Heillä ei myöskään tunnu olevan väliä sillä että olen työssä puolille öin. Sama kuulemma tulla sinne yöksi niin ei tarvitse yksin olla. Ihme juttu ettei sillä ole väliä jos tällainen putki on vaikka lokakuussa. 

Eläkkeellä oleva anoppi säätää samaan tyyliin. Onneksi ei enää vaadi ruuhkaiselle hautausmaalle liukastelemaan.

Vierailija
8/33 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin kuvitellut, että tämä olisi jo hellittänyt. 15 vuotta sitten kerroin täällä olevani jouluton, se johti päätelmään, että olen jehova :D (nope). Muita vaihtoehtoja ei ollut.

Vierailija
9/33 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata h-irttäytyä kuvitteellisiin normeihin

Vierailija
10/33 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sitä ei vietä nyt, ei voi viettää Enää Milloinkaan. Kukaan ei. Sillä pilaa Koko Maailman ilon.

Joulun Ihme ja Sanoma on menetetty.

Plääh. Disney taste on my mind.

-ap.

Vierailija
11/33 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorella naisella pitää olla vaikeasti edettävä ura, huono itsetunto, pilipali-musiikkimaku (naisartistit, Cheek) ja nöyrä/tekopirteä olemus. Siis vanhanajan ihanne tähän päivään kierrätettynä.

Lapsiperheen pitää olla köyhä tai ns. parempi uraperhe. Jälkimmäiset saavat valittaa, matkailla ja käyttää palkattua hoitoapua. Edelliset eivät.

-ap

Noi on sun ajatuksia, ei muiden.

Kenenkään ei  pitäis kuunnella Cheekiä tai piipittäviä suomeksi laulavia naisartisteja.

Vierailija
12/33 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin kuvitellut, että tämä olisi jo hellittänyt. 15 vuotta sitten kerroin täällä olevani jouluton, se johti päätelmään, että olen jehova :D (nope). Muita vaihtoehtoja ei ollut.

Tämä on mennyt paljon hullummaksi.

Kunnon ihminen on Jouluihminen: väsää pumpuli-kartonkitonttuja jo syksyllä (Seiska-malli), sisustaa kartanotyyliin (lätkävaimomalli) tai tekee kransseja ja asetelmia luonnonantimista, mitä myy trendikkäiden villasukkien kanssa ( ahkeraliisa-malli).

Ap

Vierailija
13/33 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kenenkään ei  pitäis kuunnella Cheekiä tai piipittäviä suomeksi laulavia naisartisteja.

Ei niin. Olen silti tavannut tällaisenkin tapauksen. Ihan kiva, mutta...

Vierailija
14/33 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata h-irttäytyä kuvitteellisiin normeihin

Katson vierestä muiden hirttäjäisiä.

Vaikka luulen, että hirttäjät tekevät sen lopulta itselleen.

-ap.

Vierailija
15/33 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noissa alemmissa koululaitoksissa on vähän vahva tukee heikompaa -ongelmaa.

Mitä ihmettä yrität piipittää?

Vierailija
16/33 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ei niin. Olen silti tavannut tällaisenkin tapauksen. Ihan kiva, mutta...

Jostain syystä näitä on rekrytoimistot jne täynnä. Yritä siinä puhua työelämän karkeista faktoista, ei ne usko.

Vierailija
17/33 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanalaatikkoa täytyy inhota.

Vierailija
18/33 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeellä oleva anoppi säätää samaan tyyliin. Onneksi ei enää vaadi ruuhkaiselle hautausmaalle liukastelemaan.

Hajosin tälle ihan kunnolla 😂 Toivottavasti en loukannut.

Vierailija
19/33 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Miksi sitten mainokset ja naistenlehdet nojaavat tähän ideaaliin?

Vierailija
20/33 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajosin tälle ihan kunnolla 😂 Toivottavasti en loukannut.

En usko.-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi