Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turkkien käytön lisääminen? Palaammeko takaisin luonnonmukaisuuteen 1800 luvulla? -SinkkuM

Vierailija
18.12.2018 |

Meret täyttyy mikromuovista. Onko tullut aika palata takaisin turkiksiin ;)

Sinkkumies

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla viherikköjen ja kaikenmaailman vegaanien mielipiteitä, kun nyt todistetusti turkkien käyttäminen olisi ekologisempaa. 

Vierailija
2/13 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me kyllä silti voida kalenteriajallisesti palata 1800-luvulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla viherikköjen ja kaikenmaailman vegaanien mielipiteitä, kun nyt todistetusti turkkien käyttäminen olisi ekologisempaa. 

Onko tälle lähdettä?

Vierailija
4/13 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde ois kiva. 

Luulen että just esim. vegaaneilla turkisten ongelma on niissä eläinoikeusrikkomuksissa, nykyteknologia kun on niin kehittynyttä että kukaan ei vartavasten tarvitse eläimen turkkia pysyäkseen lämpimänä. Mutta itse olen samaa mieltä, että käytettynä ostettu aito turkis voittaa uuden muovikarvan 6-0. Toisaalta joku voisi argumentoida että tekoturkiksissa on eettinen ongelma sen takia, että käyttämällä turkista muistuttavaa materiaalia tavallaan "promoat" turkisten hyväksyttävyyttä. Itse luotan siihen että kukaan ei mun hippityyliin kuuluvia karvareuhkoja luule uusiksi turkiksiksi.

T. turkiksia käyttävä viherikkö

Vierailija
5/13 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko siis joku, että muovivaatteiden ainoa vaihtoehto on turkis?

Vierailija
6/13 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800-luvulla taidettiin käyttää lähinnä metsästettyä turkista. Jos turkistarhaus lakkaisi kokonaan, kukaan tuskin vastustaisi joka tapauksessa tapettavien riistaeläinten hyödyntämistä kokonaan.

Koristeina turkisten käyttö taas on yhtä tyhjän kanssa. Kukaan ei tarvitse turkispuuhkaa harteilleen, kun muuten kipittää mennä 20cm koroissaan kera läpikuultavan koltun, joka jättää 90% kehon pinta-alasta paljaaksi joka tapauksessa.

Vierailija
7/13 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde ois kiva. 

Luulen että just esim. vegaaneilla turkisten ongelma on niissä eläinoikeusrikkomuksissa, nykyteknologia kun on niin kehittynyttä että kukaan ei vartavasten tarvitse eläimen turkkia pysyäkseen lämpimänä. Mutta itse olen samaa mieltä, että käytettynä ostettu aito turkis voittaa uuden muovikarvan 6-0. Toisaalta joku voisi argumentoida että tekoturkiksissa on eettinen ongelma sen takia, että käyttämällä turkista muistuttavaa materiaalia tavallaan "promoat" turkisten hyväksyttävyyttä. Itse luotan siihen että kukaan ei mun hippityyliin kuuluvia karvareuhkoja luule uusiksi turkiksiksi.

Mikromuovit kuulemma pilaavat meret. Eikö silloin olisi syytä äkkiä lisätä turkistarhausta, vai peräti ampua ne luonnosta?

Itse olen ostanut esim. lampaan karvaturkkeja, enkä näe siinä mitään ongelmaa, koska syönhän minä lammastakin. Parempihan se on sen lampaan nahkakin käyttää, kuin jättää käyttämättä..

Sinkkumies

Vierailija
8/13 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tälle lähdettä?

Lue lehtiä: Mikromuovit

Eikö noista nyt yksi kymmenen juttua ole ollut.

Vierailija
9/13 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde ois kiva. 

Ihan totta, ja muoviturkkien valmistus voitaisiin saman tien lopettaa. En kyllä kannata turkistarhaustakaan, mutta onneksi kirpparit, mummolat ja vintageliikkeet on täynnä aitoja turkiksia jotka voi ottaa uusiokäyttöön! Itselläni on mummon vanha lammasturkki, aivan ihana ja kohta sata vuotta vanha, joka oikein huollettuna voi kestää hyvin vielä omille lapsenlapsilleni! :) Muutenkin vaatteita ostettaessa, ja muutenkin, kertakäyttökulutuksesta tulisi pyrkiä eroon.

Mikromuovit kuulemma pilaavat meret. Eikö silloin olisi syytä äkkiä lisätä turkistarhausta, vai peräti ampua ne luonnosta?

Itse olen ostanut esim. lampaan karvaturkkeja, enkä näe siinä mitään ongelmaa, koska syönhän minä lammastakin. Parempihan se on sen lampaan nahkakin käyttää, kuin jättää käyttämättä..

Sinkkumies

Vierailija
10/13 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin suosin käytettyjä vaatteita. Voisin ostaa vanhan turkin, jos sellainen kiva 60- tai 70-luvun afgaaniturkki löytyisi, mutta uutta en. 

Vierailija
11/13 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkiskoristeet tosiaan on aivan eri asia, kuin oikeat turkisvaatteet. Näitä jälkimmäisiä "yllättäen" näkee siellä missä ollaan oikeasti kylmässä.

Vierailija
12/13 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tälle lähdettä?

Lue lehtiä: Mikromuovit

Eikö noista nyt yksi kymmenen juttua ole ollut.

Ylellä oli ainakin aamulla nettiuutisissa uutta juttua mikromuoveista.

Meidän pitää ottaa itse vastuu tässä asiassa ja lakata käyttämästä tekokuituja.

Vierailija
13/13 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Ei, vaan ostaa luonnonkuituisia vaatteita ja käytettyjä turkiksia, niitä on kirppikset väärällään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan