Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko melkein kaikilla naisilla korvakorut (reiät korvissa)?

Vierailija
18.12.2018 |

Ylellä oli juttua korvien rei'ityksestä: https://yle.fi/uutiset/3-10516089
Tuli mieleeni, että olenko edelleen poikkeava, kun mulla ei ole reikiä korvissa. No omassa perheessä en ole, koska äidillä ja siskollakaan ei ole reikiä. Kaveripiirissä on yksi toinen, jolla ei ole; hän antoi minulle kerran lahjaksi saamansa korvikset kun ei ollut edes huomannut, ettei mullakaan ole reikiä.

Onko melkein kaikilla naisilla korvakorut (reiät korvissa)?

Vaihtoehdot

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka ääni tuli ap:lta. :)

Vierailija
2/19 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ole. Ei ole missään vaiheessa elämässä tullut halua ottaa korvakoruja. En välitä koruista muutenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo koskaan ollut, ehkä just sen takia kun sillä pystyi erottumaan 80-luvulla yläasteella. :)

Vierailija
4/19 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut jo 12v asti. Aikuisena minulla oli useampi reikä mutta annoin kasvaa umpeen ja auki enää ne alkuperäiset 2. Olen koruhullu ja tykkään varsinkin isoista korvakoruista.

Vierailija
5/19 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä ei ole! 

Mulla on ollut 12-vuotiaasta asti. Se oli joku naiseksi tulemisen siirtymäriitti, mentiin äidin kanssa yhdessä laitattamaan reiät kun sain kuukautiset :)

Teininä sitten pistelin lisää reikiä itse harjoituskorviksilla, 3 paria oli jossain vaiheessa. Annoin niitten itsetehtyjen kasvaa umpeen ja nyt vaan yksi pari. Rakastan korvakoruja, mulla on varmaan 50 paria (99% halpiskorviksia tosin). 

Vierailija
6/19 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 7-vuotiaana ensimmäiset reiät, nyt on molemmissa kolme. Muita koruja en käytä, vain korvakoruja ja rannekelloa (jos lasketaan koruksi).

Lähipiirissäni kaikilla naisilla on reiät, paitsi muutamalla lestadiolaisella ketä tunnen.

Vierailija
7/19 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä ollutkaan, enkä edes ole harkinnut ja ikää minulla on +50.

Vierailija
8/19 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on useammat reiät. Tunnen kuitenkin monia joilla ei ole ollenkaan.

Vierailija
9/19 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä suurista, heiluvista korvakoruista. Pitääkö uutistenlukijallakin olla valtavat killuttimet, jotka heiluessaan häiritsevät keskittymistä itse uutisiin!

Vierailija
10/19 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut 8-vuotiaasta asti yksi molemmissa korvanlehdissä. Koruina käytän hopeanvärisiä pieniä pallokoruja. Jos nyt saisin päättää, en ehkä ottaisi tai ainakin ottaisin ne lävistäjällä enkä koruliikkeessä. Muita lävistyksiä ei ole eikä tule.

Vierailija
11/19 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain muistaakseni 8-vuotiaana korvisreiät, kun niitä muutkin luokan tytöt sillon otti. Kasiluokalla otin vielä ylös rustoon yhden reiän, mutta siinä en ole pitänyt korvista vuosikausiin, vaikka välillä aina kokeilen vieläkö se on auki.

Vierailija
12/19 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole, ei ole koskaan ollutkaan. Ei vaan jostain syystä ole kiinnostanut. Suurimmalla osalla naispuolisista tutuista on korvikset, mieleen tulee vaan yksi jolla ei ehkä ole.

Vierailija
13/19 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain toisessa korvassa useampi reikä, toisessa ei yhtään.

Vierailija
14/19 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on laitettu korvikset kun olen ollut 3. Toisen olen venyttänyt 8mm, mutta annoin sen palautua normaaliksi. Toisessa korvassa on kaksi korvisreikää ja industrial.

Vierailija
15/19 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhet alhaalla ja toisessa korvassa kaksi ylempänä rustossa. Muita ei ole ollut, otin kaikki 17-18-vuotiaana vajaa 20 vuotta sitten.

Vierailija
16/19 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaanko nykyään tytöille korvareiät myöhemmin kuin 80-luvulla? Vai onko edelleen tavallista jo 8v? Tiedän, että Etelä-Euroopassa tavallista on laittaa 1v:lle, mut Suomessa ei ole.

Vierailija
17/19 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvakoruttomuus ja meikittömyys kertoo uskonnosta, lestadiolaisuudesta

Vierailija
18/19 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On molemmissa korvissa normaalit korvikset ja toisessa korvassa rustokoru ja tragus.

Vierailija
19/19 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvakoruttomuus ja meikittömyys kertoo uskonnosta, lestadiolaisuudesta

Jaa, mikähän se uskonto on? Korvakoruttomuus-uskonto? En kyllä tunnusta olevani lestadiolainen enkä itse asiassa kuulu mihinkään kirkkoon. Meikkiä käytän useimmiten töissä (ripsiväriä ja joskus huulipunaa). Äitini ei kyllä käytä meikkiäkään kuin juhlissa, eikä hänkään ole lesta.