Pitkän kantaman (yli 500km) Tesla Model 3 tulee kohta jo yksityisleasingin kautta saatavaksi Suomessakin
Vaikka ajelisi moottoritietä talvella niin varmaan yli 300km kuitenkin riittää akku.
Leasingin kuukausihintaa ei vielä kerrota (ainakaan OP:n palvelussa) mutta varmaan selvästi alle tonnin kuitenkin, olisikohan jotain 700-800e.
Kommentit (10)
mitä niillä on latausasemia, jotain 2 etelä suomessa ja sitten voipi ajella sen 150km säteellä kummastakin? Tai ladata kotona hitaasti seinäpistokkeesta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on halpa, nyt kaikki liisaamaan.
Leasing voi sisältää lähes kaiken. Eli kaskon, huollot, renkaiden säilytykset ja vaihdot jne. Ja bensakuluja ei tietenkään Teslaan tule ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
mitä niillä on latausasemia, jotain 2 etelä suomessa ja sitten voipi ajella sen 150km säteellä kummastakin? Tai ladata kotona hitaasti seinäpistokkeesta.
Teslan superchargereita on vähän, mutta tavallisia (hitaampia) julkisia Teslan destination chargereita on vaikka kuinka paljon. Lisäksi voi käyttää varmaan muitakin julkisia latauspisteitä.
No mitä se itse auto täällä maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on halpa, nyt kaikki liisaamaan.
Leasing voi sisältää lähes kaiken. Eli kaskon, huollot, renkaiden säilytykset ja vaihdot jne. Ja bensakuluja ei tietenkään Teslaan tule ollenkaan.
Meillä maksaisi sähköliittymän muutos pari tonnia, että voitaisiin ladata sähköautoa.
Auto kuluttaa Suomessa keskimäärin 0,2kwh/kilometri. Viikossa kilometrejä mulle tulee 500km eli 100kWh. Sähkölaskuun kuussa tulisi siis 400kWh lisää eli se ei tee kuin 21euroa jos kuvitellaan että sähkö maksaa 5snt/Kwh. Siirto päälle ja siirron perusmaksun suureneminen eli laskua tulis teslasta kyllä vähemmän kuin mitä on auton bensakulut 2000 km kuukaudessa.
Tuo sähköliittymän muutos on kertarysäyksenä isompi investointi eikä siitä saa kotitalousvähennystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä niillä on latausasemia, jotain 2 etelä suomessa ja sitten voipi ajella sen 150km säteellä kummastakin? Tai ladata kotona hitaasti seinäpistokkeesta.
Teslan superchargereita on vähän, mutta tavallisia (hitaampia) julkisia Teslan destination chargereita on vaikka kuinka paljon. Lisäksi voi käyttää varmaan muitakin julkisia latauspisteitä.
Pitkällä tähtäimellä ei sähköautoa kannata hankkia jos ei ole omaa latauspistettä ja ajaa säännöllisesti. Jaksatko joka päivä töiden jälkeen etsiä jotain töpseliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä niillä on latausasemia, jotain 2 etelä suomessa ja sitten voipi ajella sen 150km säteellä kummastakin? Tai ladata kotona hitaasti seinäpistokkeesta.
Teslan superchargereita on vähän, mutta tavallisia (hitaampia) julkisia Teslan destination chargereita on vaikka kuinka paljon. Lisäksi voi käyttää varmaan muitakin julkisia latauspisteitä.
Niinpä
Model 3 Performancen hinta Yhdysvalloissa on ollut 78 000 dollaria
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on halpa, nyt kaikki liisaamaan.
Leasing voi sisältää lähes kaiken. Eli kaskon, huollot, renkaiden säilytykset ja vaihdot jne. Ja bensakuluja ei tietenkään Teslaan tule ollenkaan.
Meillä maksaisi sähköliittymän muutos pari tonnia, että voitaisiin ladata sähköautoa.
Auto kuluttaa Suomessa keskimäärin 0,2kwh/kilometri. Viikossa kilometrejä mulle tulee 500km eli 100kWh. Sähkölaskuun kuussa tulisi siis 400kWh lisää eli se ei tee kuin 21euroa jos kuvitellaan että sähkö maksaa 5snt/Kwh. Siirto päälle ja siirron perusmaksun suureneminen eli laskua tulis teslasta kyllä vähemmän kuin mitä on auton bensakulut 2000 km kuukaudessa.
Tuo sähköliittymän muutos on kertarysäyksenä isompi investointi eikä siitä saa kotitalousvähennystä.
Sähkön hinta ei ole lähelläkään viittä senttiä, unohdat siirtomaksun.
Tesla ei ole kuin rämisevä kottero, huonosti viimeistelty ja lastentauteja täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä niillä on latausasemia, jotain 2 etelä suomessa ja sitten voipi ajella sen 150km säteellä kummastakin? Tai ladata kotona hitaasti seinäpistokkeesta.
Teslan superchargereita on vähän, mutta tavallisia (hitaampia) julkisia Teslan destination chargereita on vaikka kuinka paljon. Lisäksi voi käyttää varmaan muitakin julkisia latauspisteitä.
Pitkällä tähtäimellä ei sähköautoa kannata hankkia jos ei ole omaa latauspistettä ja ajaa säännöllisesti. Jaksatko joka päivä töiden jälkeen etsiä jotain töpseliä?
Aina kun on pakkasta, jos haluan että auto lähtee aamulla käyntiin.
Kyllä on halpa, nyt kaikki liisaamaan.