Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi jättänyt pyörän lukitsematta ja nyt se on (tietysti) pöllitty

Vierailija
14.12.2018 |

Kiehuu. Lapsi on jo 10-vuotias ja sovittu on, että pyörä muistetaan lukita. Sanoo unohtaneensa, mutta uskon että on myös ihan tahallista huolimattomuutta nyt tapahtunut.
Onko rikosilmoituksessa nyt väliä, jos laittaa että pyörä ei ollut lukossa? Siis onko mitään mahiksia saada pyörää takaisin poliisin kautta, jos sitä ei ole edes lukittu?
Oletteko sitä mieltä, että joku seuraus on paikallaan? Kuten, että maksaa lehti-ilmoituksen kadonneesta pyörästä omista säästöistään? Pari vuotta sitten tapahtui sama, jätti pyöränsä lukotta ja varastettiin. Asutaan lähellä kaupungin keskustaa ja se on iha itsestään selvää ja moneen kertaan jankutettua, että pyörä on aina muistettava lukita.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei saa poliisin kautta takaisin,tietenkään. Eivät edes he saa joilla pyörä ollut lukossa,ei poliisilla ole aikaa selvittää pyörävarkauksia. Ei se auta kuin ostaa uutta..

Vierailija
2/20 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukossa tai ei niin poliisi on laiha lohtu. Voihan siitä kuitenkin ilmoittaa, jos sattuvat joskus löytämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöllit jostain tilalle.

Ei poliisi niitä tutki.

Vierailija
4/20 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukitsemattomuus ei tietenkään ole syy olla saamatta pyörää takaisin, jos rikosilmoitukseen laittaa pyörän numeron ja JOS se joskus jossain yhteydessä löytyy. Ja lukittu tai ei, niin ei poliisi sitä mitenkään etsimään ala.

Vakuutussaatavien kannalta sillä kyllä on väliä, oliko pyörä lukittu ja vieläpä riittävän hyvin... Ei taida sieltäkään mitään saada, jos pyörä ei ole lukitsemisen lisäksi lukitussa varastossa.

Vierailija
5/20 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisen rehellinen lapsi. Olisihan se voinut väittää, että pyörä oli lukittu. Mutta nyt siis mietit, että pitäisikö sun rangaista sun lasta rehellisyydestä ja toisaalta siitä, että sen omaisuutta on varastettu. Varashan tuskin kiinni jää.

Jatka miettimistä.

Vierailija
6/20 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No uutta pyörää en ainakaan minä ostaisi. Lapsi oppii syy-seuraussuhteen sitten kävelemällä täst' edespäin. Julmaa, ehkä... mutta ei mennyt oppi perille vaikka jo aiempi pyörä varastettiin.

Vierailija
7/20 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No uutta pyörää en ainakaan minä ostaisi. Lapsi oppii syy-seuraussuhteen sitten kävelemällä täst' edespäin. Julmaa, ehkä... mutta ei mennyt oppi perille vaikka jo aiempi pyörä varastettiin.

Kyllä rikoksen uhri aina rangaistuksen Suomessa ansaitsee.

Vierailija
8/20 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin itse poliisiasemalla katsomassa löydettyjä ja sinne varastoituja pyöriä. Olin kertonut hieman ympäripyöreästi millainen pyörä minulta oli varastettu. 

Sattuikin siellä joukossa olemaan sen näköinen pyörä joka sopi tuntomerkkeihin. Naisten pyörä , en muistanut merkkiä, väri punainen ja kolme vaihdetta.

Otin sitten sen. Eihän se mun pyörä ollut oikeesti mutta sinnepäin kuitenkin.

Samalla taktiikalla hain nahkahanskat stokkalta löytötavaroiden joukosta.  Vahtimestari vähän motkotti ja väitti ettei nuo varmasti ole sun hanskat mutta mä olin tiukkana ja sanoin että ihan nämä kyllä on mun hanksojen näköiset ja ihan justiins sopivat. Että kyllä ne nämä on. Otin hanskat ja vahtimestari jäi sinne murjottamaan.

Vierailija
9/20 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusyhtiössä katsotaan varmaan asiakkuutta. 

Sanoin ihan rehellisesti, että lapsen lukitsematon pyörä vietiin pihasta. Ihan siis tuliterä, 600 euroa maksanut. 

Saatiin korvaus miinus tietty omavastuu. 

Ollaan kotivakuutusta makseltu jo kolmattakymmenettä vuotta ja koskaan ei ole mitään sieltä pyydetty, että olisivatkohan tämän ottaneet huomioon. Ja tietty selkeän rehellisyyden, kun en mitään ruvennut säätämään lukituksen suhteen. 

Vierailija
10/20 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä rikoksen uhri aina rangaistuksen Suomessa ansaitsee.

Rikoksen uhri niin ja näin... ei toisen omaa saisi ottaa, mutta sanoohan sen järki miten käy jos et pyörää lukitse. Olet sitä mieltä, että ostetaan loputtomasti uusia pyöriä, kun ei lapsi opi pitämään huolta tavaroistaan? Eikä sillä tyylillä varmasti opikaan.

Vierailija
11/20 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisen rehellinen lapsi. Olisihan se voinut väittää, että pyörä oli lukittu. Mutta nyt siis mietit, että pitäisikö sun rangaista sun lasta rehellisyydestä ja toisaalta siitä, että sen omaisuutta on varastettu. Varashan tuskin kiinni jää.

Jatka miettimistä.

Tuo on kyllä totta. En kyllä osta uutta pyörää, mutta ehkä kannattaa jättää rankaisematta. Lapsi toivottavasti tajusi kyllä harmini pyörän katoamisesta.

Se oli juuri vaivalla korjautettu kuukausi sitten! Ap

Vierailija
12/20 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatka miettimistä.

Tuo on kyllä totta. En kyllä osta uutta pyörää, mutta ehkä kannattaa jättää rankaisematta. Lapsi toivottavasti tajusi kyllä harmini pyörän katoamisesta.

Se oli juuri vaivalla korjautettu kuukausi sitten! Ap

Ostaisin/hakisin kierrätyskeskuksesta tai vastaavasta parilla kympillä jonkun romun. Se nyt ei ole rangaistus ja pikemminkin seuraus.

Vierailija
13/20 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä voi tehdä rikosilmoituksen jos teillä on runkonumero. Muuten ei ehkä löydy jos ei ole todella erikoinen. Löytyykö paikkakunnan asuinalueen facesivuja jonne laittaa kuva pyörästä.

Kannattaa seurata huuto nettiä tai pyörämyynti-ilmoituksia, saattaa löytyä sieltä.

Vierailija
14/20 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörä pöllitään jos joku niin haluaa tehdä oli se lukossa tai ei. Poliisia ei kiinnosta ellei satu tulemaan pyörä suoraan syliin ja siinä tunnistekaiverrus. Itse ostin poliisin huutokaupasta pyörän, josta tuollaisen löysin eli en tiedä onko siitäkään apua.

Itse ostaisin tilalle alle satasen fillarin kun kerran arvokkaammista ei osata pitää huolta.

Vierailija
15/20 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hieman kierrellä kerrostalojen pihoja ja lähiseudun puistoja. Yleensä kun lukitsematon pyörä spontaanisti varastetaan, niin se myös hylätään johonkin vähän ajan päästä.

Vierailija
16/20 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko kertoi että sillä oli pari viikkoa lähikaupan edessä pyörä telineessä, taisi kuitenkin olla lukittuna, ja aina ohi mennessään katsoi että siellä se vielä on, pitääpä hakea kun jaksaa. Kunnes eräänä päivänä ei sitten enää ollutkaan. Naamapalmun paikka.

Vierailija
17/20 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jo kaksi pyörää hukuttanut samalla tavalla, niin itse laittaisin kävelemään. Säästäköön omista rahoista uuteen pyörään.

Vierailija
18/20 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin itse poliisiasemalla katsomassa löydettyjä ja sinne varastoituja pyöriä. Olin kertonut hieman ympäripyöreästi millainen pyörä minulta oli varastettu. 

Sattuikin siellä joukossa olemaan sen näköinen pyörä joka sopi tuntomerkkeihin. Naisten pyörä , en muistanut merkkiä, väri punainen ja kolme vaihdetta.

Samalla taktiikalla hain nahkahanskat stokkalta löytötavaroiden joukosta.  Vahtimestari vähän motkotti ja väitti ettei nuo varmasti ole sun hanskat mutta mä olin tiukkana ja sanoin että ihan nämä kyllä on mun hanksojen näköiset ja ihan justiins sopivat. Että kyllä ne nämä on. Otin hanskat ja vahtimestari jäi sinne murjottamaan.

Alkoi satamaan, kävelin juuri hotellin kohdalla. Hain respasta löytötavaroista sateenvarjon. Sanoin, että sellainen musta kokoon menevä jäi eilen baariin. Respa otti laatikollisen, jossa niitä oli vaikka kuinka paljon. Otin yhden. Samalla huomasin Marimekon sateenvarjon siellä laatikossa. Kävin hakemassa seuraavana päivänä senkin kun oli eri työntekijä vuorossa.

Vierailija
19/20 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoi satamaan, kävelin juuri hotellin kohdalla. Hain respasta löytötavaroista sateenvarjon. Sanoin, että sellainen musta kokoon menevä jäi eilen baariin. Respa otti laatikollisen, jossa niitä oli vaikka kuinka paljon. Otin yhden. Samalla huomasin Marimekon sateenvarjon siellä laatikossa. Kävin hakemassa seuraavana päivänä senkin kun oli eri työntekijä vuorossa.

Vierailija
20/20 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kierrätys kunniaan! Turhaa ne siellä laatikossa makaa.