Lapsen huonot hampaat, ilkeä hammaslääkäri, lääkärikammoja huoli
Olen erittäin huolissani ja samaan aikaan tuohtunut ja kaikkea siltä... Tilanne selvitystä:
Pojalla ollut ensimmäisistä hampaista lähtien huonot hampaat, reikiä tulee aina lisää, pesemme illalla yhdessä mutta aamulla en raaskisi herättää montaa tuntia aiemmin pesemään kun lähden töihin,tähän hammaslääkäri totesi tänään "voivoi, se on vaan pakko", joten näin siis aion tehdä jatkossa. Meillä on myös purkkaa käytössä joka päivä, lisäksi vielä suuvesi.
Pojalla on erittäin paha hammaslääkäri pelko ollut aina, 2 vuotta sitten saimme ajan jossa hampaat pystyttiin ensimmäistä kertaa operoimaan oikeasti kunnolla (poika on nyt 9v). Pelko on laantunut sen jälkeen, poika ei juo limpsaa eikä mehua, ateriarytmi on säännöllinen ja meillä syödään ihan tavallista perinteistä kotiruokaa. Namipäivä tietty kerran viikossa. Tänään kävimme hammaslääkärissä, käynti oli erittäin epämiellyttävä pojalle sekä minulle!! Hammaslääkäri vilkaisi pojan suuhun, laittoi lähetteen hammas röntgeniin,huomautti että takahampaissa taas reiät (ei tehnyt mitään ennaltaehkäisevää työtä) ja loput ajasta suorastaan raivosi minulle ja pojalle meidän huonosta ruokavaliosta joka sisältää hänen mielestään pelkkää sokeria eikä ottanut kuuleviin korviinsa kun kerroin että meillä ei juoda limpsaa eikä mehua, ja muutenkin noudatamme terveellistä ruokavaliota, jossa namipäivä on kerran viikossa.
Poika melkein purskahti itkuun kun lääkäri vain valitti ja raivosi eikä kuunnellut mitään, syytti poikaa sekä minua asioista mitä ei todellakaan poika edes tee mm. Päivittäistä limpsan juomista ym. Tän käynnin jälkeen poika totesi vain ettei enää ikinä mee hammaslääkäriin.. Kiitos sille epäammattitaitoiselle eläkeikäiselle rouvalle joka todnäk. Laukaisi pojan hammaslääkäri pelon uudelleen pitkän taistelun jälkeen😡