Onko työmatkalla pakko yöpyä kahden hengen huoneessa?
Kommentit (22)
Jos työnantaja maksaa ja huonekaveri on samaa sukupuolta, niin silloin on pakko. Ellet sitten halua maksaa omasta pussistasi omaa huonetta, sekin varmaan sopii.
En ole koskaan työmatkalla jakanut huonettani. Missä on noin idioottimaiset käytännöt?
Siinähän sitä tutustuu , kun vuorotellen pieree ja lorottelee vessassa. Alusvaatteissa hilluessa on vaikea olla virallinen.
Onpa kamalaa. Ehkä se asepalvelus pitäisi naisillekin tehdä pakolliseksi niin ei ole tällaisia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Siellä juotiin, siellä nussittiin. Aamulla oli tyhjät pussit niin.
Ai siellä miesten kesken?
Vierailija kirjoitti:
Huhujen mukaan telakoitumistakin olisi tapahtunut.
Yleensä ikinä ei tartte jakaa.
Kun oli firman 30 v. juhlamatka, oli jaetut huoneet - maksamalla toki olis saanut omankin huoneen. Mutta tuo ei ollut luonteeltaan tyämatka ja osallistuminen oli vapaaehtoista. Firma maksoi matkat, majoituksen ja päivälliset, aamiainen sisältyi huoneen hintaan.
TYömatkoilla aina omat huoneet. Olis todella ikävää, jos työkaveri vaikka kuorsaisi (tai itse tietäisi kuorsaavansa, mutta ei mitään mahtaisi) eikä saisi nukuttua siksi ja töissä pitäisi olla skarppina. Ei kai monikaan nylyään mitään jaettuja huoneita enää työmatkoille pakota.
Mulla on useinkin työmatkalla 2 hengen huone, mutta majoitun yksin. Meillä matkaohjesääntö sanoo, että kaikille pitää olla oma huone työmatkalla. Ollaanhan sitä noissa muutenkin koko päivä tekemisissä, niin saa edes yöllä omaa rauhaa.
Meidän matkustussäännöissä on että pitää olla aina mahdollisuuksien mukaan kaksi samassa huoneessa. Toki ei tarvitse olla, jos matkassa on mies ja nainen. Tai joku on päällikkö, niin niitä ei tunnu koskevan tämä sääntö. Me tavistoimihenkilöt noudatetaan. No me ollaankin tyhmää karjaa.
No esimerkiksi mä sairastan uniapneaa. Tarkoittaa että mun on käytettävä joka yö hengitysmaskia ja CPAP-laitetta.
Ei mua kiinnosta kertoa tästä taudista kenellekään kollegalle. Ei edes sille joka edustaa samaa sukupuolta. Toisekseen se laite pitää pientä ääntä ja mä uskon ettei se kollegakaan halua viettää yötä hengityskoneen äänessä.
Kertokaa ihmeessä miten ratkaista tämä tilanne jos komento yhteiseen huoneeseen tulisi?
Kun olin työnjohtaja, piti maksaa erotus omasta pussistaan, jos halusi oman huoneen. Yksikön päällikkönä sai oman huoneen. Samoin nykyisessä työssä. Työsuhde edut usein lisääntyvät huipulle päin mentäessä.
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi mä sairastan uniapneaa. Tarkoittaa että mun on käytettävä joka yö hengitysmaskia ja CPAP-laitetta.
Ei mua kiinnosta kertoa tästä taudista kenellekään kollegalle. Ei edes sille joka edustaa samaa sukupuolta. Toisekseen se laite pitää pientä ääntä ja mä uskon ettei se kollegakaan halua viettää yötä hengityskoneen äänessä.
Kertokaa ihmeessä miten ratkaista tämä tilanne jos komento yhteiseen huoneeseen tulisi?
Sun on sitten vaan pakko kertoa esimiehelle, että tilanne on tämä. Pelkkä ”en halua” ei riitä. Kerrot että on terveydellinen ongelma, joka estää huonekaverin nukkumisen. Ja kertot sille simiehelle, että mikä. Meillä onnistuisi näin, vaikka ohjeistus sanoo toisin.
Työsuhde-edut kirjoitetaan väliviivalla. Missä firmassa pääsee yksikön päälliköksi osaamatta yhdyssanojen oikeinkirjoitusta?
Ei tarvi meillä. Pikkujoulumatkalla suostuin 2h-huoneeseen, mutta työmatkoilla ei käy. Minä en työn takia rupea parisängyssä nukkumaan vieraan kanssa.
Enemmän mua ihmetyttää kun miljoonia tienaavat urheilijat jakavat hotellihuoneen kisamatkoilla.
Eikö niillä tosiaan olisi varaa omaan huoneeseen, kun minullakin on omilla lomareissuillani.
SinkkuM
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan työmatkalla jakanut huonettani. Missä on noin idioottimaiset käytännöt?
Voisi olettaa että esim.siivousfirmoissa. Ei koske isoja pomoja tietenkään.
Jos ei ole erityistä syytä, niin suositellaan jaettuja huoneita. Itse ole ollut sekä jaetussa että omassa huoneessa. Mulla ei ole väliä, nukun kuitenkin huonosti. Yleensä käyn koulutuspäivillä tms. tapahtumissa, jossa hotellihuoneet varataan nopeasti, siitäkin syytä on kiva että kaikki eivät varaa yksinään kahden paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhujen mukaan telakoitumistakin olisi tapahtunut.
Ja entäs sitten ? Sehän on näinä rappion päivinä se ja sama minkä ja kenenkin kanssa telakoituu joko etubilluun tai takabilluun.
Olen yöpynyt monesti kahden hengen huoneessa, mutta yksin. Ja firma maksoi.