välirikko ystävän kanssa
Nyt kaipailtaisiin vertaistukea, vinkkejä, mitä vaan! Olen pahoin tulehtuneissa väleissä parhaan ystäväni kanssa, olemme siis tunteneet suunnilleen 11 vuotta. Miten olette ratkaisseet välinne, jos olette olleet vastaavassa tilanteessa. Ajan antaminen on toki paras neuvo, mutta en kauhean kauaa viitsisi kuitenkaan sitä antaa, koska edellisellä kerralla emme puhuneet vuoteen, koska emme saaneet välejämme selväksi.
Kommentit (6)
tärkein lähtökohta on se, että haluat säilyttää ihmissuhteen. Sitten toivotaan että ystävä kokee samoin. Jos ne on niin asiat vaan järkkääntyy välillänne.
Lähes jokaista kohtaa olen nyt noudattanut ja olen siitä ylpeä. Anteeksi olen useasti pyytänyt, mutta vielä toistaiseksi en ole saanut. Toivottavasti vielä joku päivä, etten turhaa odota.
Riippuu siitä, mitä on tapahtunut. Jos toinen on liikaa loukannut, voi olla, ettei ystävyys enää korjaannu.
Vierailija kirjoitti:
jos haluaa säilyttää ystävyyden, tiukka itsetutkistelu, puhdistava riita, nöyrtyminen ja anteeksi pyytäminen .kiukun nieleminen, toki sen myös näyttäminen toiselle. jos oikeasti haluaa pelastaa ihmissuhteen, pitää ylpeys heittää nurkkaan. itse olen näillä selvittänyt erään vaikean riidan ystävän kanssa.
Lähes jokaista kohtaa olen nyt noudattanut ja olen siitä ylpeä. Anteeksi olen useasti pyytänyt, mutta vielä toistaiseksi en ole saanut. Toivottavasti vielä joku päivä, etten turhaa odota.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, mitä on tapahtunut. Jos toinen on liikaa loukannut, voi olla, ettei ystävyys enää korjaannu.
Ystäväni on ollut todella loukkaantunut, mutta tietää itsekkin varmasti, etten tahallani häntä loukannut. Yritin vain yhdessä tilanteessa pitää hänen puoliaan, ja menin paljastamaan toiselle ystävälle, että hänen sukulaisensa on kuollut. Oli ajattelematonta kertoa, vaikka hän ei erikseen ollut sitä kieltänyt. Toinen iso asia mihin hänellä meni hermot oli se, että haukuin erästä ihmistä hänelle. Tätä en toisaalta ymmärrä, koska he eivät keskenään ole tekemisissä toistensa kanssa.
jos haluaa säilyttää ystävyyden, tiukka itsetutkistelu, puhdistava riita, nöyrtyminen ja anteeksi pyytäminen .kiukun nieleminen, toki sen myös näyttäminen toiselle. jos oikeasti haluaa pelastaa ihmissuhteen, pitää ylpeys heittää nurkkaan. itse olen näillä selvittänyt erään vaikean riidan ystävän kanssa.