Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta tulee YleTV1 Akuutissa aseksuaalisuudesta...Keskustelua tänne siitä?

Vierailija
12.12.2018 |

Millaisia tuntemuksia herättää?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TV1 20.00- 20.30

Vierailija
2/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, mistä aseksuaalisuus johtuu? eEllään mitään hajua? 

No nyt alkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä henkilö vaikuttaa vähän lapsenomaiselta (vrt. Disney-keräily). Ehkä aseksualisuus johtuu jostain aivojen kehittymättömyydestä tai vaikkapa psyykkisestå traumasta jossa mieli kieltää seksuaalisen halun itseltään, tuollainen lapsenomaisuus voisi viitata siihen että haluaa olla ikäänkuin lapsi.

Vierailija
4/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkäänlaisia.

Vierailija
5/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ohjelma. Olen joskus ajatellut olevani aseksuaali. En tunne seksuaalista halua, mutta ihastun kyllä ja haluaisin parisuhteen.

Olen kiinnostunut toisista naisista (olen itsekin nainen) ja haluaisin parisuhteen naisen kanssa. Seksi ei kuitenkaan kiinnosta. Haluan kuitenkin halailua, suutelua ja muuta läheisyyttä.

Voisin kuvitella harrastavani seksiä miehen kanssa, mutta en tunne mitään romanttista miehiä kohtaan. En voisi kuvitella olevani suhteessa miehen kanssa.

Minunlaiselleni ei varmaan ole omaa termiä olemassa.

Vierailija
6/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vas.taan.ottokeskuksissa ei ole ainakaan sitä ongelmaa.

Vierailija
7/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä henkilö vaikuttaa vähän lapsenomaiselta (vrt. Disney-keräily). Ehkä aseksualisuus johtuu jostain aivojen kehittymättömyydestä tai vaikkapa psyykkisestå traumasta jossa mieli kieltää seksuaalisen halun itseltään, tuollainen lapsenomaisuus voisi viitata siihen että haluaa olla ikäänkuin lapsi.

Entä seksuaalinen henkilö, joka on Disney-keräilijä? Miksi aseksuaalin pitäisi jotenkin todistella aikuisuuttaan aikuisemmilla harrastuksilla jos seksuaalisille sallitaan Disneykeräily?

Vierailija
8/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen ohjelma. Olen joskus ajatellut olevani aseksuaali. En tunne seksuaalista halua, mutta ihastun kyllä ja haluaisin parisuhteen.

Olen kiinnostunut toisista naisista (olen itsekin nainen) ja haluaisin parisuhteen naisen kanssa. Seksi ei kuitenkaan kiinnosta. Haluan kuitenkin halailua, suutelua ja muuta läheisyyttä.

Voisin kuvitella harrastavani seksiä miehen kanssa, mutta en tunne mitään romanttista miehiä kohtaan. En voisi kuvitella olevani suhteessa miehen kanssa.

On sinulle termi: homoaseksuaalinen, kotoisasti lesboaseksuaalinen. Aseksuaalinen voi olla samalla tavalla bi, hetero tai homo.

Vierailija
9/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aseksuaalisuus on ihan totta, eikä mitään haluttomien tai seksuaalisesti traumatisoituneiden naisten höpinää. Oma nelikymppinen aviomieheni on aseksuaali. Haluaa kyllä halailla ja pussailla ihan liikaakin, mutta häneltä puuttuu kokonaan halu seksuaaliseen kanssakäymiseen.  Tämä piirre ollut hänellä jo ihan alta parikymppisestä, ja edelliset parisuhteet ovatkin usein hänellä kaatuneet juuri hänen seksuaalisen halun puutteeseen. 

Vierailija
10/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, mistä aseksuaalisuus johtuu? eEllään mitään hajua? 

No nyt alkaa

Ei tiedetä mistä johtuu. Kaikilla kun ei ole traumaattista taustaa jne. eli selkeitä  yhdistäviä tekijöitä ei kaikilla aseksuaaleilla ole. Traumataustainenkin voi olla aseksuaali, mutta se ei tarkoita, että aseksuaalisuus olisi seurausta traumasta.

Vierailija
11/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vaihdevuosi-ikäinen nainen ja musta on tullut aseksuaali. Ei vaan enää kiinnosta tippaakaan...

Vierailija
12/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä seksuaalinen henkilö, joka on Disney-keräilijä? Miksi aseksuaalin pitäisi jotenkin todistella aikuisuuttaan aikuisemmilla harrastuksilla jos seksuaalisille sallitaan Disneykeräily?

Kenenkään ei tarvitse todistella kenellekään mitään ja harrastaa saa mitä haluaa. Tässä tapauksessa vain yhdistyi lapsemomainen harrastus ja puhetapa ja aseksuaalisuus, niillä ei ole välttämättä mitään tekemistä keskenään mutta pisti miettimään että _voiko mahdollisesti_ olla ?

Vierailija
13/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin omasta näppiksestäni! Aletaanko olemaan? :-)

Vierailija
14/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käännyn aseksuaaliksi, koska en saa miestä. Unohdan koko jutun. On se niin, että jos on kumppani, on ihan eri tavalla seksuaalinen ja sillä tavalla elossa kuin jos elää yksin. Silloin monta osaa ihmisestä kuolee vuosien mittaan.

Vierailija
15/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullla ei muna oikein enää toimi.

Vierailija
16/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käännyn aseksuaaliksi, koska en saa miestä. Unohdan koko jutun. On se niin, että jos on kumppani, on ihan eri tavalla seksuaalinen ja sillä tavalla elossa kuin jos elää yksin. Silloin monta osaa ihmisestä kuolee vuosien mittaan.

Se ei ole aseksuaalisuutta. Aseksuaalisuus on sitä, että ei halua seksiä vaikka haluaisi haluta. Voit toki muuten unohtaa seksin, koska se ei ole sinulle ajankohtaista, mutta ei se sinusta aseksuaalia tee.

Vierailija
17/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia tuntemuksia herättää?

Urpo, väärä palsta. Seksiosioon tämä ketju.Etkö osaa lukea..

Vierailija
18/18 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei tarvitse todistella kenellekään mitään ja harrastaa saa mitä haluaa. Tässä tapauksessa vain yhdistyi lapsemomainen harrastus ja puhetapa ja aseksuaalisuus, niillä ei ole välttämättä mitään tekemistä keskenään mutta pisti miettimään että _voiko mahdollisesti_ olla ?

Samaa mietin. Serkkuni on tällainen aikuinen joka asuu "lastenhuoneessa", joka paikassa on leluja ja printtipaitaa jossa joku piirroshahmo. Ja siis aseksuaalisuaalinen, mutta ei sano sitä. Ei ole seurustellut kuin lyhyesti, ne jutut eivät toimineet. Hän saattaa olla traumatisoitunut, esim. säikähtelee pienimmästäkin.