Taidan olla aika kusessa nyt, ostin auton firman kortilla!
Mulle sanottiin, että korttia saa siis käyttää työajalla matkailuun tarpeen mukaan. Menin ja ostin auton kun työkaveri kerskaili autoedulla ja hänellä sama kortti. Nyt jälkeenpäin selvisi, että matkailulla tarkoitetaan tässä tilanteessa taksia. Kai tästä nyt potkut tulee ja perintää kun se auton hinta pitää firmalle alkaa hyvittää? Juuri kun elämä alkoi kukoistamaan, ahdistaa ihan perkeleesti.
Kommentit (11)
Ei välttämättä. Mä asuin stadissa ja olin kirjoilla rixussa, nostin väärin perustein matkakuluja ja ajelin saikulla ollessa taxilla työnantajan piikkiin. Selvisin pahoitteluilla. Riippuu aikapaljon työnantajasta mutta en nyt vielä heittäisi kaikkea toivoa. Tsemii vaa sinne.
-Raipe
Kyllä tuon ensi vuoden verotuksessa voi vähentää, varot nyt kuitenkin kolhimasta ja huollat merkkiliikkeessä ettei arvo laske ennenaikaisesti
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanottiin, että korttia saa siis käyttää työajalla matkailuun tarpeen mukaan. Menin ja ostin auton kun työkaveri kerskaili autoedulla ja hänellä sama kortti. Nyt jälkeenpäin selvisi, että matkailulla tarkoitetaan tässä tilanteessa taksia. Kai tästä nyt potkut tulee ja perintää kun se auton hinta pitää firmalle alkaa hyvittää? Juuri kun elämä alkoi kukoistamaan, ahdistaa ihan perkeleesti.
Öh. Ei kukaan aikuinen ihminen voi oikeasti olla noin pölö.
Tämän on pakko olla rölli.
No siis tuohan on "vain" rahaa.
Jos olet firmalle tärkeä ja sellainen, joka kannattaa pitää, niin mene juttelemaan miten asia selvitetään. Jos heillä taas on hinku päästä sinusta eroon, niin kai tuota jonkunlaisena rikkomuksena voi pitää.
Näin verottajan kaverina mua kiinnostaa, miten ihmeessä tuollainen voidaan ikinä laittaa firman kuluihin! No, joku kirjanpitäjä ottaa suhun yhteyttä, ellet itse mene puhumaan ensin.
Olipa "hauska" aamunavaus. Nämä voisi kyllä jättää poiskin ja käyttää säästetyn ajan vaikka vapaaehtoistyöhön.
Työpaikka taitaa olla Porvoossa, mutta oikeasti tämä oli aika hauska ajatustasolla. Voisiko kukaan olla oikeasti noin tyhmä ja rajaton kortti.
Prosessori kirjoitti:
Olipa "hauska" aamunavaus. Nämä voisi kyllä jättää poiskin ja käyttää säästetyn ajan vaikka vapaaehtoistyöhön.
mut ku avpaaehtoistyössä täyty tehdä töitä ei jaksa tehd töitä
Aika pikkumaista jos ei saa autoa ostaa firman piikkiin. Ottaisin loparit.
Kuka on niin tyhmä että luulee voivansa ostella autoja firman piikkiin.
Silppu kirjoitti:
Kuka on niin tyhmä että luulee voivansa ostella autoja firman piikkiin.
Sitä kyllä oikeesti tehdään...
Jos olet noin korkealla hierarkiassa, että määrätään kortti ja vieläpä rajaton kun kerta auton voi ostaa.. niin voit varmasti vaatia samanlaista autoetua.