Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen saanut säästettyä 13€ 13 vuodessa

Vierailija
11.12.2018 |

Ei pienituloisena kyllä kovin isoja summia säästöön jää. Euro vuodessa on 13 vuoden työ urani saalis säästöön. On kyllä säästötili mihin 100€ menee joka kuukausi, mutta kun rahat eivät riitä on sieltä aina pakko ottaa ja nyt siellä on 13€ ja käyttötili lähes tyhjä. Missään ei koskaan käydä lomalla eikä muutenkaan ulkona törsäilemässä, juoda ei. Ei riitä edes kotisohvalla istuskeluun rahat.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aiot tehdä säästöillä? Jos odotat vielä pari vuotta, voit ehkä saada niillä mandoliinin kirpputorilta ja tienata lisää katusoittajana.

(Tarkoitukseni ei ole pilkata. Olen itse samassa tilanteessa. Huono huumori pelastaa...)

Vierailija
2/10 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivo leipää ja syö ilman päällisiä juuston kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä aiot tehdä säästöillä? Jos odotat vielä pari vuotta, voit ehkä saada niillä mandoliinin kirpputorilta ja tienata lisää katusoittajana.

(Tarkoitukseni ei ole pilkata. Olen itse samassa tilanteessa. Huono huumori pelastaa...)

En tiedä jos sijoittais kun sanovat että pienikin summa voi olla lottovoitto. Ap

Vierailija
4/10 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut säästöön 5000€ kahdessa vuodessa. Ei suuri määrä sekään, mutta näin opiskelijana olen ihan tyytyväinen.

Vierailija
5/10 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä jos sijoittais kun sanovat että pienikin summa voi olla lottovoitto. Ap

Pari vuotta vielä, aika monessa rahastossa on minimisijoitus 15€.

Vierailija
6/10 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei ole provo, niin toisaalta onhan se 13 e jo jonkin alku..

Laskin juuri, että esikoisen osakesalkussa on papereita, jotka tuottavat n. 30 euroa vuodessa.

10 vuoden päästä hän on 18 ja silloin hänellä on ainakin tai pitäisi 300 euroa osinkoja salkussaan käytettävänään + tietenkin osakkeiden arvo.

Esim. 30 e vuodessa tuntuu aika pieneltä summalta, mutta jos säästää lapselle vaikka 30 e / vuosi lapsen syntymän jälkeen on hänellä 540 e + mahdolliset (pienet) korot, kun hän on täysi-ikäinen. Parempi se 540 e on lyödä käteen vaikka 18-vuotislahjaksi, kuin ajatella, että se on liian vähän. Näin olen perustellut itselleni lapsilleni säästämisen, joka ei ole kovin kummoista.

Tietenkin moni ei saa säästöön kuin muutamia kymppejä vuodessa, joten silloin ei lapselle säästetä.

Itsellä menee kummallekin lapselle yhteensä 60 e / kk säästötileille. Joskus ostan pienen määrän osakkeita, kuten tänään ostin.

Vierailija
7/10 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos menetät kaiken, joudut taas odottamaan 13 vuotta, että saat paikattua menetyksen. Jos sulla taas olisi mandoliini tai muu soitin, voisit sijoittaa hattuusi heitetyt rahat ja mukaan voisi lukea vielä sen euron, joka on kertynyt sen vuoden aikana, kun ahkerasti opettelet soittamaan.

Jos saisit vaikka 20 senttiä päivässä, se tekisi 73€ vuodessa. Karkausvuosina toki vähemmän.

Vierailija
8/10 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on hulvaton, kiitos päivän piristyksestä! =D

Vierailija
9/10 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä rahaa vain jää ylimääräistä kun tulot ovat pienemmät kuin menot. Sitten jotkut joilla jää rahaa satoja euroja kuukaudessa valittavat ettei ole rahaa. Ap

Vierailija
10/10 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut säästöön 5000€ kahdessa vuodessa. Ei suuri määrä sekään, mutta näin opiskelijana olen ihan tyytyväinen.

Voi herran jumala. Kyllä minä olen sitä mieltä että opiskelijoilta pitäisi lähtö kohtaisesti ottaa kaikki tuet pois ja pelkällä lainalla vaan! Harkinnan varaista toimeentulotukea voisi joissain tapauksissa saada MITÄÄN muuta ei eli kaikki asumis ym tuet myös pois.

Ei ole kuule työttömillä mitään mahdollisuuksia tuollaisia rahoja säästellä ja sitten turhaan tuetuilla opiskelijoilla on kun sen opiskelun tarkoitus on saada parempi työ, isompi palkka ja sitten voi myös rahoittaa sen opiskelunsa ITSE! ei veronmaksajien pussista! jos epäilee ettei onnistu niin ei opiskella, peruskoulu tai ammattikoulu pohjalla vaan hanttihommiin ja töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän