Kuinka moni syö sitrunaa kuorineen tai kuorittuna ja käsin paloitettuna?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Sitruunan kuori on yleisimpiä leivonnassa ja jälkiruuissa käytettyjä mausteita. Lisäksi laitan välillä ruokaan säilöttyjä sitruunoita, jotka tosiaan käytetään kokonaisina. Onko tämä sinulla nyt ihan uutta asiaa?
Ei todellakaan! Kysyin että syökö ketään sellaisenaan sitruunaa? Sitruunan happamuudella on myös terveysvaikutuksia, kerran tai useammin se ei ole edes maistunut happamalta.
Kerran yksi totesi että en ole täältä koska voin syödä raakana ja totesin että kokeilisit sinäkin. Jenkeissä ainakin joissain piireissä riidellään siitä ketä saa syödä happamaisimman sitruunan. Ilmeisesti kulttuuri eroja joita ei haluta sisäistää ihmisille. "Monikulttuurisuus"
Hehe.
Sitrushedelmissä on yleensä kahta eri homeenestoainetta kuoren suojana. Pesemällä se ei lähde irti. Aiheuttaa geenitasolla muutoksia. Suositushan on, ettei lapset saa koskea itse sitrushedelmiin, ainakaan paljain käsin. Aikuinen kuorii ja pesee itsekin kädet ennenkuin alkaa syömään niitä kuorittuja hedelmiä.
Vai, että kuoret syödään. Anna mun kaikki kestää.
homesweethome kirjoitti:
Hehe.
Sitrushedelmissä on yleensä kahta eri homeenestoainetta kuoren suojana. Pesemällä se ei lähde irti. Aiheuttaa geenitasolla muutoksia. Suositushan on, ettei lapset saa koskea itse sitrushedelmiin, ainakaan paljain käsin. Aikuinen kuorii ja pesee itsekin kädet ennenkuin alkaa syömään niitä kuorittuja hedelmiä.
Sitruunan- ja appelsiininkuorta käytetään mausteena. Mä ostan yleensä luomusitruunaa.
homesweethome kirjoitti:
Hehe.
Onko luomusitruunoissakin homeenestoaineita? Ei pitäisi olla.
homesweethome kirjoitti:
Hehe.
Tuo on median tekemää uutisointia. Media ei ole historiaamme. Sitruuna tehtiin happamaksi tyynen valtameren asukkaiden toimesta koska sen parhaimmat siemenet haluttiin varastaa. Muinaisia sitruunoita joiden siemenestä lähtee kasvamaan sitruunoita jotka sisältävät teobromiinia ja ovat makeita ovat harvaksella ja tarkoin suojeltuja.
Maapalloon ollaan näiden ruokien suojelemiseksi tehty paljon tecnologiaa ja tecnologia on tehnyt paljon puolueettomia tuloksia ihmiskunnan todellisuudesta joita media ei halua tuoda julki. Eurooppalaisten ryöstely etelä-amerikassa ja amerikassa intiaaneilta teki myös sen että tomaatit eivät sisällä lainkaan teobromiinia enää.
Luomusitruunoista saatan syödä välillä palasia ihan kuorineen ja raakana, mutten yleensä kokonaista sitruunaa kerralla. Smoothieaineksina myös herkullista. Olen ihan suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
homesweethome kirjoitti:
Hehe.
Onko luomusitruunoissakin homeenestoaineita? Ei pitäisi olla.
Ei v i t u s s a k a a n.
Minä syön sitruunan kuin sitruunan kuha on suht koht tuore ja hyvän näköinen.
Ihan suomalainen olen...
Youtubessa on hyvä video missä kaveri vetää sitruunan lohkoja kuorittuna ja paloiteltuna käsin monta perätysten.
Olen minäkin syönyt lautasellisen sellaista ruokaa. Tekisi nyt vähän mieli mutta ei ole intoa mennä kauppaan nyt.
Sitruunan kuori on yleisimpiä leivonnassa ja jälkiruuissa käytettyjä mausteita. Lisäksi laitan välillä ruokaan säilöttyjä sitruunoita, jotka tosiaan käytetään kokonaisina. Onko tämä sinulla nyt ihan uutta asiaa?