Miten irti alkoholista?
Kysymys otsikossa. Itse olen nyt tullut siihen pisteeseen, että korkki on laitettava. Lopullisesti. Motivaatio on kova, mutta vertaistukea kaipailen. Pullovuosia takana liian paljon, ja määrät viime aikoina niin huomattavat, etten tässä ahdistuksessa pysty edes ajattelemaan...
Kommentit (10)
AA
Paikkakunnalla on omia päihdehoitajia, joilla on yleensä päivystys, josta voisi heti lähteä hakemaan apua
Jos kaverit juo, niin kaveripiiriä voit joutua muokkaamaan. Ympäristön muutos auttaa joillakuilla. Jos olet toimeton, niin juominen voi juontaa siitä. Ajatustapamuutos usein auttaa. Onnea matkaan.
Tee päätös ja pidä se. Ei lipsumista eikä jossittelua. Hae apua a-klinikalta jos tarvitset tukea. Pysy alussa erossa baareista, älä säilytä kotona alkoholia, älä hengaile juovien ihmisten kanssa. Puoli vuotta joudut kärvistelemään mielihalujen kanssa, mutta jos pysyt tiukkana, et enää koskaan kaipaa juomista sen jälkeen. Mä olen ollut kohta 10 vuotta raittiina, ja nyt ihmettelen, minkä ihmeen takia ihmiset ylipäänsä juo. Se on ällöttävää, kallista, tyhmää ja epäterveellistä.
Suosittelen myös Päihdelinkin keskusteluja vertaistueksi.
Onko sun paikkakunnalla A-kiltaa? Mene toimintaan mukaan. AA auttaa myös
Käyn kokopäivätyössä, terveydenhuollossa. Elämässä on tapahtunut paljon asioita, ja niitä sitten alkon avulla yritän unohtaa. Päivittäin olen juonut, jo vuosien ajan. Viinipullo illassa ei tunnu missään ja viikonloppuisin sitten aamusta saakka. Olen yksinäinen ja hankalassa parisuhteessa. Nyt päätin, että tämä saa loppua. Kiitos asiallisista vastauksista!
Vierailija kirjoitti:
Käyn kokopäivätyössä, terveydenhuollossa. Elämässä on tapahtunut paljon asioita, ja niitä sitten alkon avulla yritän unohtaa. Päivittäin olen juonut, jo vuosien ajan. Viinipullo illassa ei tunnu missään ja viikonloppuisin sitten aamusta saakka. Olen yksinäinen ja hankalassa parisuhteessa. Nyt päätin, että tämä saa loppua. Kiitos asiallisista vastauksista!
Oletko käynyt testauttamassa maksa-arvot? Sekin voi jo pelästyttää jos ovat kovinkin korkeat. Ei muuta kuin päätät, että lopetat ja haet vaikka Antabusta tueksi ja sitten järkeilet, ettei se viinan juonti nyt vaan ole mahdollista.
Tee uudenvuoden lupaus ja pidä se. Se on mahdollista. Tsemppiä! :)
t. kuivilla jo kohta vuoden
Vierailija kirjoitti:
Käytkö työssä vai meneekö kaikki aika juomiseen. Aika oleellista tietää millasen juomisen haluat lopettaa. Juotko joka päivä? Itse haluan kans eroon alkoholista. Tosin en juo kun viikonloppusin. Tulee otettua silloin paljon. Kuitenkin haluis tehdä ja harrastaa mielummin muuta. Menee vaan juomiseen aika ja raha.
Mulla sama juttu. Baariin tekee mieli viikonloput, sitten ei jaksa harrastaa eikä tehdä mitään. Väsyttää ja masentaa, haluaisin eroon tästä tavasta. Mutta aina löytyy joku kaveri jonka kans lähteä...
Käytkö työssä vai meneekö kaikki aika juomiseen. Aika oleellista tietää millasen juomisen haluat lopettaa. Juotko joka päivä? Itse haluan kans eroon alkoholista. Tosin en juo kun viikonloppusin. Tulee otettua silloin paljon. Kuitenkin haluis tehdä ja harrastaa mielummin muuta. Menee vaan juomiseen aika ja raha.