Muut ihmiset ahdistaa
Moi. Olen lukiossa ja koulu on alkanut ahdistaa kovasti. Minua tuijotetaan ja olen aina ollut kiusattu ja täällä sama meno jatkuu tai ainakin tuntuu siltä. Olen aika ruma ja oudon näköinen ja sen takia minua kiusataan. Saan kohtauksen jos kuulen esimerkiksi naurua. Yhden tietyn ihmisen nauru pelottaa eniten, koska hän on kuvannut minua ja kiusannut pitkään yläasteelta asti. Nykyään wn coi mennä kaupöaan ilman meikkiä tai jos on edes pieni tahra paidassa, saan rytmihäiriöitä ja tunnen pyörtyväni, jos joku katsoo minua. Lenkillä sama juttu ja oikeastaan joka paikssa. Kraatteri ei auta. Mitä tehdä?
Kommentit (10)
Ehdottaisin että menet juttelemaan nuorisopolille, pitäisi olla ilmaista sinun ikäisellesi. Tarvittaessa saat lääkityksen ahdistukseen siksi aikaa kun koet tarvitsevasi sitä :) Nuorisopoli eli nupo löytyy varmasti netistä, kuraattorilta tai voisiko äitisi ottaa selvää.
Kiitos vinkistä. Kuraattori siis auttaa lyllä (Tai yrittää) käyn juttelemassa, mutta se ei helpota ollenkaan eikä toimi.
Ap
Lihominen ja kampaajan pilaamat hiukset ovat muuttaneet ulkonäköäni hrkuasti huonompaan suuntaan kaksiksi olen ahdistunut
Ap
En voi esim vessasta tulla pois jos kuul3n tietynlaisen tytön äänen tai jos on monta tyttöä niin alkaa ahdistaa. Minua on kiusattu eskarista asti.
Ap
:( tulipa paha mieli tästä. Toivottavasti saat apua.
Nuorisopoli voisi auttaa. Oletko kertonut ahdistuskohtauksista kuraattorille? Käsittääkseni kuraattorin kautta voi saada lähetteen nuorisopolille, mutta sinne voi myös hakeutua ilman lähetettä. Tietävätkö vanhempasi ongelmistasi? Suosittelisin sinulle myös nuortennetin lasten ja nuorten puhelinta, tai vaihtoehtoisesti chattia, jos puhelimessa puhuminen tuntuu vaikealta
https://www.nuortennetti.fi/apua-ja-tukea/lasten-ja-nuorten-puhelin/
Myös esim. kriisipuhelimeen voi soittaa
https://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/kriisipuhelin-apua-e…
En usko että olet ruma tai oudon näköinen, ja ihmisten tuijotuskin voi olla enimmäkseen vaan omassa päässä. Viestiesi perusteella kärsit ehkä jonkinasteisesta paniikki- tai ahdistushäiriöstä, johon on kyllä saatavilla apua. Myös kiusaaminen on aina vakava asia, johon opettajien tai muiden aikuisten tulisi puuttua. Oletko kertonut kiusaamisesta kenellekään?
Kun käyt kuraattorilla, kannattaa pyrkiä kertomaan vaikeista tuntemuksistaan rehellisesti vaikka se tuntuisikin vaikealta, vain siten sinua voidaan parhaiten auttaa. Itse kävin teini-ikäisenä nuorisopolilla, enkä pystynyt puhumaan siellä juuri mitään. Eihän se oikein mitään muuttanut, ja tuntui vain siltä ettei tästä mitään hyötyä ole. Nyt aikuisiällä käyn terapiassa, jonne hakeuduin kun koin että on pakko jotenkin yrittää selvittää omat päänsisäiset solmut jotka ovat vaivanneet vuosikausia. Ei ole helppoa puhua omista ajatuksistaan ja pahasta olosta täysin (itselleen) rehellisesti, mutta ainakin omalla kohdalla olen huomannut että sillä tavalla asiat pikkuhiljaa helpottavat ja selkiytyvät. Muutos ei tapahdu kovin nopeasti, mutta kuitenkin. Olen varma että myös sinun tilanteeseesi on tarjolla muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottaisin että menet juttelemaan nuorisopolille, pitäisi olla ilmaista sinun ikäisellesi. Tarvittaessa saat lääkityksen ahdistukseen siksi aikaa kun koet tarvitsevasi sitä :) Nuorisopoli eli nupo löytyy varmasti netistä, kuraattorilta tai voisiko äitisi ottaa selvää.
Minua hirvittää ja hävettää tämän yhteiskunnan puolesta, että nuorten ongelmia "ratkotaan" tuputtamalla lääkkeitä sen sijaan että ratkottaisiin niitä todellisia ongelmia, jotka ap:n tapauksessakin ovat ap:n ulkopuolella. Psyykenlääkkeitä ei yleensä edes pitäisi antaa kasvaville nuorille, koska niiden vaikutuksia ei tunneta vielä tarpeeksi. Ap, tee rikosilmoitus pitkään jatkuneesta vainoamisesta. Kiusaajasi pitää saattaa vastuuseen teoistaan, että he lopettavat ihmisten elämien tuhoamisen. Sinussa ei ole mitään vikaa, älä ala uskoa että olet jollain tavalla sairas äläkä tee sitä virhettä että hankit itsellesi melisairaan paperit, jotka seuraavat sinua kaikkialle etkä saa enää hoitoa todellisiin sairauksiin. Kiusaajasi ovat ihmissaastaa.
Kuraattori ei kraatteri* :DDD