Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri kutsuu infoon

Vierailija
09.12.2018 |

Nuoret työhön, minkälainen info kyseessä, onko kellään kokemusta?
Karenssia uhattu joten paikalle menen, tehdäänkö tuolla uusi työllistymissuunnitelma, onko noihin palveluihin pakko hakeutua mukaan?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infohan on pelkkä luento siitä mitä se on ja mitä siinä kurssilla tapahtuu. Infossa päätät haluatko jatkaa itse Nuoret Töihin -palveluun vaiko et. Jos haluat niin töitä todennäköisesti saat. Jos et tahdo ni sitten ei töitä tuu.

http://toimistot.te-palvelut.fi/nuoret-toihin Sieltä voit lukea lisää.

Vierailija
2/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei komenneta suoraan tai käsketä ja kehoitukset monasti vaatii osallistumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infoissa pitää olla ajoissa paikalla karenssin uhalla. Alussa katsotaan, keitä on paikalla. Ei ole nimenhuutoa, vaan vetäjä ruksaa nimilistaansa paikallaolijat. 

Tilaisuudessa annetaan ohjeet työllistymissuunnitelman tekemiseen/päivittämiseen. Muista, että ensin teet työllistymissuunnitelman tehtävineen tiettyyn ajankohtaan mennessä ja seuraat sen käsittelyä oma asiointi-palvelussa työkkärin sivuilla. Kun työvoimaviranomainen on hyväksynyt työllistymissuunnitelmasi, käy ruksaamassa tehtävät (esim. haen työtä, ylläpidän CV-nettiprofiilia, pidän voimassa koulutusvahdin, pidän voimassa työpaikkavahdin jne.) tehdyiksi tiettyyn ajankohtaan mennessä. SITÄ ei passaa missata, koska saat selvityspyynnön, ellet hoida hommaa ajoissa. Ellet osaa tehdä suunnitelmaa, pyydä henkilökohtaista ohjausta. 

Vierailija
4/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse työttömänä näe, että mitäs kamalaa siinä on mennä reiluksi tunniksi istumaa ja kuuntelemaan, jos sillä välttää karenssin. Ei mitään kamalaa. 

Vierailija
5/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin menemään johonkin tuollaiseen infoon kun olin ollut jopa 2 viikkoa työtön. Oli aivan tyhjänpäiväinen tilaisuus. Mutta sinne oli pakko mennä, muuten olisi työnhaun voimassaolo katkaistu. Laitoin nimen listaan ja surffailin netissä sen tunnin mitä se kesti.

Sain töitä omin avuin pari viikkoa tuon jälkeen.

Vierailija
6/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nuoret työhön palvelu on siis tarkoitettu alle 30 vuotiaille. Tehdäänkö siis se työllistymissunnitelma tuolla paikanpäällä, siellähän voi olla yli sata ihmistä yhtä aikaa ja vain yksi virkailija :D

Itse osaan kyllä hakea töitä ilman jonkun vuokrafirman apuakin.

Vierailija
7/30 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse työttömänä näe, että mitäs kamalaa siinä on mennä reiluksi tunniksi istumaa ja kuuntelemaan, jos sillä välttää karenssin. Ei mitään kamalaa. 

Onhan se häpeällistä mennä keskellä päivää Työkkäriin, kun normaalit ihmiset tekevät töitä.

Vierailija
8/30 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nuoret työhön palvelu on siis tarkoitettu alle 30 vuotiaille. Tehdäänkö siis se työllistymissunnitelma tuolla paikanpäällä, siellähän voi olla yli sata ihmistä yhtä aikaa ja vain yksi virkailija :D

Ei siellä mitään työllistymissuunnitelmia tehdä, ne tehdään oman virkailijan kanssa joka myös vahtii että sitä noudatetaan. Toki jos päätät mennä tuonne Nuoret Työhön -palveluun niin siellä tehdään uusi työllistymissuunnitelma joka korvaa aiemman oman virkailijan kanssa laaditun suunnitelman. Infoon pitää mennä, istut tunnin, kuuntelet ja mietit ja sitten ne kysyy ketkä kaikki haluavat palveluun osallistua ja ketkä ei. Ne jotka haluaa osallistua saa sitten myöhemmin soiton tapaamiseen, jossa sitten tarkemmin kerrotaan mitä hyötyä palveluun osallistumisesta olisi.

Vierailija
9/30 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se häpeällistä mennä keskellä päivää Työkkäriin, kun normaalit ihmiset tekevät töitä.

Paremminkin niin, että kun info alkaa yhdeksältä niin monille työttömille se on aivan liian aikaisin. Eivät jaksa herätä ennen puolta päivää kun nukkumaan on menty 2-4 aikaan aamuyöllä. Itselleni ei ollut mitään vaikeuksia herätä ja mennä infoon elokuussa, joka alkoi aamulla kello 8:15. Info kesti reilun tunnin eikä siellä tarvinnut mitään muuta tehdä kuin istua ja kuunnella. Infon lopuksi nimi listaan ja halutessaan ruksi kohtaan "Haluan kuulla lisää palvelusta x." Jos laittoi ruksin tuohon kohtaan, sai puhelun kahden keskiseen tapaamiseen, jossa kerrottiin lisää kyseisestä palvelusta ja sen hyödyistä työllistymiseen. 

Vierailija
10/30 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ei laita ruksia? Tuleeko karenssi?

Vierailija
11/30 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huoli, ettet hyväksy työllistymissuunnitelmaasi kuntouttavaa työtoimintaa tai työkokeilua, ellet erityisesti halua ilmaistyöhön. Jos hyväksyt, et voi enää kieltäytyä niistä menettämättä tukiasi.

Vierailija
12/30 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ei laita ruksia? Tuleeko karenssi?

"Jos laitat ruksin niin saat haastattelukutsun, jossa on viimeinen mahdollisuus päättää, halutko osallistua palveluun vaiko et. Jos olet epävarma niin laita ruksi varmuuden vuoksi. Jos et laita ruksia niin siitä ei karenssia tule." Ei tule karenssia. Kertovat infossa sen sitten omin sanoin.

Vierailija
13/30 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä mitään työllistymissuunnitelmia tehdä, ne tehdään oman virkailijan kanssa joka myös vahtii että sitä noudatetaan. Toki jos päätät mennä tuonne Nuoret Työhön -palveluun niin siellä tehdään uusi työllistymissuunnitelma joka korvaa aiemman oman virkailijan kanssa laaditun suunnitelman. Infoon pitää mennä, istut tunnin, kuuntelet ja mietit ja sitten ne kysyy ketkä kaikki haluavat palveluun osallistua ja ketkä ei. Ne jotka haluaa osallistua saa sitten myöhemmin soiton tapaamiseen, jossa sitten tarkemmin kerrotaan mitä hyötyä palveluun osallistumisesta olisi.

Itsellä on kutsu tuollaiseen nuoret työhön infoon, ja oma-asiointi sivuilla lukee että samalla tehdään päätös työllistymissuunnitelman jatkosta. Olin siinä käsityksessä että sen infon jälkeen käydään vuorollaan juttelemassa asiantuntijan kanssa miten jatketaan työnhakua, mutta itse tiedän että tulen viimeistään keväällä työllistymään vanhaan työpaikkaani, joten en koe tarvitsevani tuollaista palvelua.

Vierailija
14/30 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nuo ole lähinnä työnhaun uusinnan joukkotapahtumia.

Vierailija
15/30 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

LukittuTyökkäri kutsuu infoon

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on kutsu tuollaiseen nuoret työhön infoon, ja oma-asiointi sivuilla lukee että samalla tehdään päätös työllistymissuunnitelman jatkosta. Olin siinä käsityksessä että sen infon jälkeen käydään vuorollaan juttelemassa asiantuntijan kanssa miten jatketaan työnhakua, mutta itse tiedän että tulen viimeistään keväällä työllistymään vanhaan työpaikkaani, joten en koe tarvitsevani tuollaista palvelua.

Ja ajattelit sitten olla muutaman kuukauden yhteiskunnan maksamalla lomalla eli ei kelpaa työt, koska tiedät työllistyväsi? Entä jos virkailija kokee, että et tarvitse työttömyysetuutta?

Vierailija
16/30 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Ja ajattelit sitten olla muutaman kuukauden yhteiskunnan maksamalla lomalla eli ei kelpaa työt, koska tiedät työllistyväsi? Entä jos virkailija kokee, että et tarvitse työttömyysetuutta?[/quote]

Niin, ihan ansaitulla ansiosidonnaisella olen, työkkärin täditkin on usein ihan ymmärtäväisiä ihmisiä ja ymmärtävät asioita.

Tiedän sitäpaitsi että tulen saamaan tuolta vakinaisen työpaikan jossain kohtaa.

Vierailija
17/30 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle infossa käytännössä kerrottiin, että pitäisi löytää piilotyöpaikka. koska julkisessa haussa oleviin eivät työttömät kuitenkaan yleensä pääse. Käskettiin myös karenssin uhalla laatimaan omat työllistymisuunnitelmat. Eipä siinä kummempia.

Vierailija
18/30 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle infossa käytännössä kerrottiin, että pitäisi löytää piilotyöpaikka. koska julkisessa haussa oleviin eivät työttömät kuitenkaan yleensä pääse. Käskettiin myös karenssin uhalla laatimaan omat työllistymisuunnitelmat. Eipä siinä kummempia.

Oliko juurikin tuo nuoret työhön info?

Vierailija
19/30 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat noissa uusittua monelle työnhaun kerralla, niin ei tarvitse soitella yksitellen jokaiselle.

Varmasti myös monelle nuorelle ihan oikeaa hyötyäkin tuosta palvelusta, jos on vaarassa jäädä kelkasta.

Vierailija
20/30 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun tänne menee paikanpäälle, tarkoittaako se että noihin palveluihin pitää lähteä mukaan? Vai riittääkö että käy kuuntelemassa infon ja jatkaa omatoimista työnhakua, työttömyyttä takana 3kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi