Hei sinä opettaja, minkälainen olit lapsena ja minkälainen koululainen itse olit?
Olitko kiltti hissukka hikipinko vai mnkälainen? :D
Kommentit (16)
Ala-asteella en koskaan lukenut kokeisiin, sain lähinnä vitosia ja kutosia kaikesta ja olin masentunut. Yläasteella sama meno jatkui, kunnes viimeisenä vuotena paransin keskiarvoa niin, että pääsin lukioon. Lukiossa sitten ryhdistäydyin ja kaikki sujui paremmin. Opiskelen tällä hetkellä opettajaksi.
Olin vilkas, huono keskittymään, nopea oppimaan, kaaosta aiheuttava ja usein jälki-istunnossa. Menestyin oppiaineissa, mutta käytösarviointi oli huono.
Olin hyvä koulussa, sellainen 8-9 oppilas. En kuitenkaan mikään pingottaja, oli jotain jälki-istuntoja ja tupakkakokeiluja. Tykkäsin lukea kirjoja ja viettää aikaa kavereiden kanssa. Aika tavallinen koululainen.
Olin reipas ja menestyin hyvin koulussa. Olen aina ollut pikkutarkka ja täsmällinen omissa tekemisissäni.
Vaikea uskoa noita jälki-istuntoja ja muita..
Välillä kun tuntuu, että opettajien on niin vaikea ymmärtää niitä vilkkaampia lapsia.
Olin hyvä koulussa (ei tarvinnut tehdä läksyjä, koska ehdin tekemään kaiken koulussa), harrastin musiikkia ja liikuntaa iltaisin, mutta kävin myös kaikissa diskoissa ja illanistujaisissa. Lisäksi luin paljon.
Inhosin syvästi koulua. Ala - asteella luin läksyt pikaisesti läpi. Tein parhaani alisuoriutuakseni koulusta. Potutti syvästi koska siitä huolimatta oli aina paras keskiarvo. En ollut missään asiassa kunnianhimoinen. Oli paljon kiinnostavampia juttuja kuin hikinen koulu. Paljon myöhemmin kiinnostuin opiskelusta ja silloin kyllä tein parhaani. Lapsille en kerro tätä.
Olin hyvä oppilas mutta laiska, helpolla tuli numerot. Murrosiässä olin kapinallinen ja otin yhteen opettajien kanssa. En kyllä mitenkään huonotapainen mutta minulla oli voimakas oikeudentunto enkä sietänyt epäreiluutta. Opettajaksi opiskelemaan päädyin koska en keksinyt mitä opiskelisin ja kaveri vinkkasi. Lapsista olen aina pitänyt ja opettajan työssä viihtynyt.
Vänkäsin aina vastaan opettajille, kun tiesin olevani oikeassa. Alisuoriuduin, kun en lukenu kokeisiin enkä kuunnellu tunnilla. k.a 7.7. Usein jälki-istuntoa, koska olin aika teini. Opettajat kyllä toisaalta muistaa minut yhä, ja ihan posiitiivisin mielin kaikki juttelee, ihme kyllä. :'D Joskus hävettää.
Arka, ujo, mutta kuitenkin aika vilkas lapsi. Olin sellainen keskitason oppilas, en hikipinko, mutta opin asiat aika helposti lukuun ottamatta fysiikkaa, joka oli todellista rakettitiedettä. Kielet sujuivat hyvin, joten kielten opettaja minusta tulikin, vaikka opettajan homma ei ollut ensisijainen toiveeni. Loppujen lopuksi viihdyin kuitenkin työssäni ihan hyvin, mutta "leipäpappi" taisin olla kuitenkin.
Arka ja kiusattu. Minulla oli varmaan myös oppimisvaikeuksia. Tein ihan hirveästi töitä, pärjäsin keskinkertaisesti. Luonteeni muuttui pikkuhiljaa rohkeaksi 25-vuotiaana ja aloin oppia nopeasti. Ne aineet, joita opetan, olivat minulle nuoruudessa todella vaikeita.
Itse en ole, mutta pari ystävääni on.
Eivät olleet hissukoita tai hikipinkoja vaan ihan meneviä teinejä, toinen lintsasi ja tupakoi yläasteiässä. Lukiossa sitten ryhdistäytyi :D