Kuinka paljon voi hankkia ylipainoa ilman että se laihdutettua jättää ihon roikkumaan?
Pohdiskelen tässä kuinka monta kiloa on vielä varaa lihoa.
Kommentit (7)
Lihoa voi vaikka kuinka paljon tahansa, jos ei kuole siihen. Laihdutttamien kannatta aloittaa vasta sitten, kun on lihonut tarpeeksi ja tuntee, että kehopositiiviivisuuskaan ei enää tehoa.
Mitä jos kokeilisit ihan itse, katoskun me ei tiedetä sun kropasta niinku mitään
Ihan sama, kun kerran olet saavuttanut jonkin maksimipainon niin ei se siitä putoa kuin hetkellisesti. Keholla on muisti eikä se luovu saavutetuista kaloreista.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, kun kerran olet saavuttanut jonkin maksimipainon niin ei se siitä putoa kuin hetkellisesti. Keholla on muisti eikä se luovu saavutetuista kaloreista.
Ja mistäköhän mahtaa tämä fakta olla peräisin 😄
Laihdutin kerran 20 kilon ylipainosta normaalipainoon, ja iho ei jäänyt roikkumaan. 30 kilon ylipainon jälkeen taas jäi. Minulla kilot kertyvät tasaisesti kehoon, mutta vatsaan eniten, ja siitä se iho sitten roikkuukin. 20 kilon laihtumisen jälkeen olin tosin nuori, mutta 30 kilon urakan jälkeen huomattavasti iäkkäämpi.
Ei yhtään kiloa ole vara lihoa. Sen sijaan ehdit laihduttaa 3 kiloa jouluksi, jolloin voit taas lihoa kolme kiloa, jolloin tammikuussa aloittamasi laihdutusurakka lähtee nykyisestä painostasi. Kesään ehdit hyvinkin pudottaa vähintään 10 kiloa ja jos menee hyvin niin vaikka 20. Liian kovia tavoitteita ei kannata asettaa vaan mieluummin niin, että tavoite on alhaisempi ja sitten meneekin paremmin kuin mitä tavoitteli. Tsemppiä!
Riippuu iästä, kudostyypistä, rasvan jakautumisesta kehossa, laihdutusvauhdista sekä siitä kuinka monta kertaa on laihdutettu.