Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten eroon häpeästä?

Vierailija
08.12.2018 |

Mä kärsin häpeästä, joka pilaa koko elämän. Se hallitsee niin paljon, että välttelen monia asioita.
En pysty olemaan töissä, kun pelkään virheiden tekemistä ja arvostelun kohteeksi joutumista. Mun pitäisi tehdä kaikki täydellisesti. Uuvuttavaa ja stressaavaa. Kortisolitasot hipoo pilviä. Kaikki mitä teen on mielestäni epäonnistunut ja näen niissä virheitä.
Tiedostan tuon häpeän olevan kaiken oireilun taustalla, mutta olen jäänyt siihen jumiin. En osaa työstää asiaa. Olen lukenut aiheeseen liittyvää kirjallisuutta.
Terapiaan ei ole varaa. Olen käynyt omalla terveysasemalla juttelemassa. Antaisivat masennuslääkkeet, mutta koen etteivät ne ole ratkaisu tähän ongelmaan.
Onko kellään kokemusta, mikä auttaisi?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samis. Nostan, jos joku olisi onnistunut.

Vierailija
2/2 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla mahdollista päästä kotikuntasi aikuisten mielenterveyspalvelujen pariin? Minä olen kantanut tuota häpeän tunnetta lapsuudestani lähtien ja nyt pääsin työterveyden kautta kotikuntani aikuispsykiatrian puolelle asiakkaaksi. Käyn psykologin vastaanotolla säännöllisesti ja saan käynneistä paljon apuja työstää asiaa. Käynnit ovat ilmaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla