Ostetaan kaikki suomalaiset toisenlainen lahja!
Siis ostetaan kaikki toisenlainen lahja joululahjaksi kauniille maapallolle. Siis siellä on semmoinen vaihtoehto kuin 15 kpl puuntaimia hintaan 15 euroa.
Jos jokainen suomalainen ostaa 15 kpl puuntaimia se tekee : 5 503 000 x 15 = 82 545 000.
Siis yli 82 miljoonaa puuta poistamaan hiilidioksidia ilmakehästä. Toisaalta voithan ostaa perheellesi sen ulkomaan matkan thaimaahan jouluksi.....
Kommentit (5)
No en todellakaan osta! Ihan hirveää teeskentelyä! Olen aina vihannut esiintyjiä, jotka postaavat ”korttirahat hau-yhdistykseen”, ”ostin vuohen”, ”yhyy, yhyy Amnesty ja Plan”.
Minä ostan skumppaa, siinähän saatana itket hyvyyttäsi - kiinnostaa ihan mielettömästi!
En osta, voin istuttaa ihan omaa metsää. Täällä
Hieno ajatus! Lahjojen ostaminen aikuisille on muutenkin jotenkin älytöntä tavaroiden vaihtamista. Me ollaankin jo lähipiirissä siirrytty sellaiseen perinteeseen että vain lapsille ostetaan lahjoja (ja nuorille jotka vielä opiskelevat eikä ole tuloja tai tulot tosi pienet). Sen sijaan että ostettaisiin toisillemme lahjoja ollaan sovittu että käytetään ne rahat siihen että ostetaan joulupuu-keräyksen lapsille lahjoja. Yhtä monta kuin olisi muuten ostanut lähipiirin aikuisille. Eli minä en osta mitään miehelleni, äidilleni (isä on jo kuollut), veljelleni ja kahdelle siskolleni, vaan ostan lahjat viidelle tuntemattomalle lapselle.
Vierailija kirjoitti:
En osta, voin istuttaa ihan omaa metsää. Täällä
Mikäs siinä! Hyvä vaihtoehto sekin, jos siis todella sen tekisit!
Noinkohan niistä puista tulisi oikeasti istutettua prosenttiakaan.