Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömmän kannattaa soittaa firmoihin tai mennä käymään siellä

Vierailija
04.12.2018 |

Moni täällä valittaa kun on jättänyt lukuisia työhakemuksia avoimiin työpaikkoihin, ja yhteenkään ei olla edes vastattu. Itse kun olin työttömänä menin erääseen firmaan käymään suoraan, ja heti tärppäsi. Siellä oli juuri jäämässä eräs työntekijä pitkälle saikulle, ja pääsin tuuraamaan Häntä.

Aina ei kannata tuijottaa vain mollin sivuja, vaan lähteä rohkeasti hakemaan töitä. Useinkaan avoimista työpaikoista ei saa töitä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä valittaa kun on jättänyt lukuisia työhakemuksia avoimiin työpaikkoihin, ja yhteenkään ei olla edes vastattu. Itse kun olin työttömänä menin erääseen firmaan käymään suoraan, ja heti tärppäsi. Siellä oli juuri jäämässä eräs työntekijä pitkälle saikulle, ja pääsin tuuraamaan Häntä.

Aina ei kannata tuijottaa vain mollin sivuja, vaan lähteä rohkeasti hakemaan töitä. Useinkaan avoimista työpaikoista ei saa töitä.

Melko korkeaan virkaan pääsit heti kättelyssä.

Vierailija
2/7 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori, en ole työttömmä.

Vierailija
4/7 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei firmoilla ole aikaa kesken päivää miettiä mitään työtöntä perus-Penttiä joka käveli ovesta sisään. Siellä ei toimitusjohtaja tai henkilöstöpäällikkö edes vilkaise sua kohti ilman ajanvarausta nykypäivänä. Ja se aulavastaava tai sihteerihenkilö ei osaa töistä kertoa, kehoittaa vain varaamaan ajan. 

Ja mitäpä veikkaat onko yhdelläkään johtajalla aikaa varailla tapaamisia jonkun työttömän kanssa? No ei ole. 

Vierailija
5/7 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimien hakemusten lähettämisen ja jopa soittamisen ymmärrän, mutta nämä käyntiehdotukset ovat vähän outoja. Aika harvassa on ne firmat, joissa satunnaisena ajankohtana on paikalla ja tavattavissa henkilö, joka voi rekrytointipäätöksen tehdä. Juttusille tunkeava kanditaatti voi olla aika rasittava kokemus 

Eri asia toki on se, jos esim. puhelimessa ehdottaa tulevansa esittäytymään. 

Vierailija
6/7 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei firmoilla ole aikaa kesken päivää miettiä mitään työtöntä perus-Penttiä joka käveli ovesta sisään. Siellä ei toimitusjohtaja tai henkilöstöpäällikkö edes vilkaise sua kohti ilman ajanvarausta nykypäivänä. Ja se aulavastaava tai sihteerihenkilö ei osaa töistä kertoa, kehoittaa vain varaamaan ajan. 

Ja mitäpä veikkaat onko yhdelläkään johtajalla aikaa varailla tapaamisia jonkun työttömän kanssa? No ei ole. 

Periaatteessa samaa mieltä, paitsi tuosta viimeisestä lauseesta. Kyllä yritykset tekevät työtä koko ajan sopivien kanditaattien seulomiseksi. Olen itsekin haastattellut sopivia hakijoita. Toimialallamme tilanteet muuttuvat nopeasti ja on ollut hyvä, että listalla on ihmisiä, joille voi soittaa, jos työkanta nousee yllättäen. 

Uskot tai et - kyllä ne yritykset palkkaavat työttömiäkin ja aktiivisuus on plusssa. Mutta silti emme ole koskaan kaivanneet ketään soittamaan randomisti ovikelloa. 

Vierailija
7/7 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapauksesi oli harvinainen poikkeus. Viime vuonna soittelin vaikka kuinka moneen firmaan ja tarjouduin joko töihin tai ilmaiseksi harjoittelijaksi (työkkärin kautta). Ei mitään kiinnostusta. Firmoissa on jo työntekijät, eikä tällaisena aikana kukaan lähde pois. Äitiyslomien tai sairauslomien ajaksikaan monissa paikoissa ei palkata ketään. Työt vain jaetaan muiden kesken. Mutta taas yksi työttömien kyykyttämis -avaus.