Vaimo ihastui toiseen.
Olen jo pidemmän aikaa vaistonnut että kaikki ei ole ok. No kuukausi sitten paljastui sattumalta että vaimo on ihastunut,mitään fyysistä ei ollut tapahtunut koska vaimoni ei ollut halunnut pettää. Sitä oli kyllä suunniteltu tapahtuvaksi.
Elämäni raskaammat viikot.. 6vuottako turhaan eletty? Vaimonikin haluaa jatkaa ja saada avioliiton toimimaan. On kovin pahoillaan siitä mitä tapahtui ja sanoi että se ihminen ei merkitse hänelle enää mitään. Säikähti kuulemma itse sitä että tunsi edes semmoista toista kohtaan.
Parisuhde terapiaan olemme menossa ja olen itsekkin muuttanut joitain pinttyneitä tapojani ja ihmeen hyvältä tuntuu.
Aika näyttää miten meidän käy
Kommentit (19)
Asian tultua ilmi vaimo aikoi muuttaa omaan asuntoon.. ei ensin halunnut puhua koko asiasta. Laittoi jo suhteemme kun poikki ja sanoi rupeavansa tapailemaan tätä ukkomiestä.
Eroisin. Ei tuosta enää ole paluuta. Kohta ihastuu taas.. ja taas. Sitten sitä pannaankin jo ristiin rastiin. Kaikista ei ole parisuhteeseen. Vaikka kuinka täällä jotkut väittää, niin terveessä suhteessa ei toisiin ihastuta. Ihastuminen on sen merkki ettei parisuhteesta saa tarpeeksi.
Ihastuksen laatu ratkaisee, sanoisin. Osalle se on viaton tunne, joka ei tule koettelemaan suhdetta, toiset taas kokevat sen niin voimakkaasti että pettävät kaiken aikaa vähintään ajatuksen tasolla.
Ai ei ihastuta? Luuletko sä ihan tosissaan, ettei neljänkymmenenvuoden avioliitossa kumpikaan olisi ikinä ihastunut johonkin toiseen? Sorry nyt, mutta ei se ihmisluonto ihan noin toimi. Se on sitten eri asia, miten sen ihastumisensa käsittelee.
Vierailija kirjoitti:
Ai ei ihastuta? Luuletko sä ihan tosissaan, ettei neljänkymmenenvuoden avioliitossa kumpikaan olisi ikinä ihastunut johonkin toiseen? Sorry nyt, mutta ei se ihmisluonto ihan noin toimi. Se on sitten eri asia, miten sen ihastumisensa käsittelee.
En luule vaan tiedän. Kun toista rakastaa, ei toiseen ihastu. Näissä keskiluokkaisissa ns. järkisuhteissa näitä ihastumisia tapahtuu.
Asiasta keskustelu on hänen mielestään jankkaamista.. hän suuttuu jos pyydän että hän ei huomio enää tätä toista henkilöä millään tavalla. Pitää kuulemma olla kohtelias. My ass
Vierailija kirjoitti:
Eroisin. Ei tuosta enää ole paluuta. Kohta ihastuu taas.. ja taas. Sitten sitä pannaankin jo ristiin rastiin. Kaikista ei ole parisuhteeseen. Vaikka kuinka täällä jotkut väittää, niin terveessä suhteessa ei toisiin ihastuta. Ihastuminen on sen merkki ettei parisuhteesta saa tarpeeksi.
Tai sen merkki, että saa tarpeekseen parisuhteesta.
Jos nyt pelaat korttisi oikein, niin vaimo syyllisyydentunnossaan tekee ihan mitä vain. Makkarissa voit esittää kaikki toiveesi mistä olet aina haaveillut ja vaimo tottelee.
Mä en pelaa tunteilla.. mä haluan vaan saada asiat kuntoon ja rakastaa tuota naista loppuun asti tai kyllähän mä rakastan loppuun asti vaikka tulisi ero.
Seksi on meillä nyt erittäin tunnepitoista, ennen ehkä enemmän suorittavat kaikkine roolileikkeineen ja asuineen.
Nyt on vain iho vasten ihoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En luule vaan tiedän. Kun toista rakastaa, ei toiseen ihastu. Näissä keskiluokkaisissa ns. järkisuhteissa näitä ihastumisia tapahtuu.
Tiedät vain oman kokemuksesi. Et edes puolisosi ajatuksia. Ihastumisia tulee ja menee, ei ne ole mitään sen kummempaa kun niiden ei anna olla. Niistä voi saada lisäkipinää omaan parisuhteeseen, eikä kenenkään tarvitse tietää niistä mitään.
Päivitystä tilanteeseen.. olemme löytäneet toisemme uudelleen.. makoilemme sängyllä tuntikausia kikatellen ja toisistamme nauttien.. seksi on nautillisempaa kuin koskaan ennen.. saatamme rakastella monta kertaa peräkkäin.. levätä hetken ja aloittaa uudelleen.. pelko ja suru lievenee.. pariterapia aloitettu.. ehkäpä vaimon pikainen ihastuminen pelasti parisuhteen..
Nyt olemme saaneet puhuttua asiasta, vaikka n selitys on että ei ollut ihastunut itse mieheen vaan siihen tunteeseen minkä miehen antama huomio loi.. se loppui sitten kun tajusi että mies haluaa pelkkää seksiä. Avioliitto lopussa, ei seksiä enää vuoteen jne oli miehen selitykset..
Olivat jutelleet pihalla ja kun olivat törmänneet lenkillä.
Sitten mies sai haltuunsa vaimon nron ja ehdotti tapaamista. He tapasivat ja mies kertoi asiansa vaimo ei antanut kertomansa mukaan vastakaikua. Seuraavana päivänä lähetti kuitenkin viestin missä oli kaivannut miehen kanssa juttelua.. mies oli vastannut että katotaan se seksikortti ensin.. sitte oli vaihdettu viestejä seksistä ja vaimo oli sanonut harkitsevansa asiaa. Sen jälkeen he eivät ole kommunikoi Eetu muuta kuin että vaimo soitti ja kertoi keskittyvä sä avioliiton parantamiseen .
No niin.. kuluneet 2kk onkin perustuneet valheille, eilen paljastui että vaimo on ollut pari kuukautta ihastunut.. mutta ei ole suhteesta haaveillut.. olen aika rikki jälleen.
En oikein käsitä, mitä varten vaimosi haluaa jakaa sinulle ihastumisen tunnettaan? Jos se kerran ei ole hänen taholtaan vakavaa, niin sitäkin suuremmalla syyllä antaisi tunteen tulla ja mennä. Omassa hiljaisuudessaan- Sitä tapahtuu kaikille ja pahinta on, jos asiasta tekee valtavan numeron omassa suhteessaan ja kertoo toiselle. Kun ei se ole mitään uskottomuutta, vaan vähän sama kuin tuntee muitakin tunteita.
Koeta nyt kuitenkin tarkistaa, ettei se vaimosi ihastuksen kohde ole mikään narsisti? Joskus narsisteille on tärkeää saada toisen puoliso ja pönkittää niin itsetuntoaan. Siihen kuuluu juuri mainitsemasi kehuskelut ja imartelut ja puheet seksistä jne. Jos mies olisi aikeissaan vaimoasi kunnioittava, niin ei taatusti lähtisi sotkemaan suhdettanne niin rajusti kuin nyt tekee. Jaksaisi odottaa ja keskustella vaimosi kanssa myös järkevästi kuin sekoittaa vaimosi päätä sekä tunteita.
Jos et muuta osaa, niin tutustu aiheeseen narsisti ja suhdeasiat. Laita vaimosikin tutustumaan. Muista, että narsisti osaa siitäkin selvitä ja taas kääntää vaimosi pään.
Pyydä vaimoasi myös stalkkaamaan miestä. Jos ei, niin stalkkaa sinä.
Käytä järkeäsi, älälä ole rikki. Vaimosi ei vaikuta erityisen kypsältä ihmiseltä ja ilmeisesti herkästi johdateltavissa.
Sain aloituksesta ja parista kommentista käsityksen, että vaimosi oli jo vaihtamassa miestä ihan tosissaan vaikka seksiä ei kuulemma olekaan ollut. Eli aika vankka ihastus jos ilman seksiä on kuitenkin eroamassa miehestään ja aloittamassa seurustelun varatun kanssa. Itse tulkitsisin sen niin, että suhteenne on ollut aika heikossa hapessa (mikä ei välttämättä ole yhtä paljon molempien syy ja onko se syyllinen osoitettava). Niin heikossa, että vaimo on valinnut toisen jossain välissä. Oli seksiä tai ei, itse tulkitsisin tuon kyllä pettämisenä ja suhteen rikkomisena. Minulle tuli tunne, että vaimo perui suunnitelmansa jopa mahdollisesti tajutessaan, ettei tämä uusi ihastus ollut ehkä valmis jättämään omaa naistaan hänen vuokseen ja päätti sittenkin palata luoksesi. Tuo varmasti loukkaa äärimmäisen paljon ja parisuhdeterapiasta voi olla myös apua vaikka päätyisittekin eroon. Eli siis apua asian käsittelyssä ja eron järjestelyissä. Itse ainakin eroaisin jos mieheni päätyis pettämään tuolla tavalla. Ansaitset ihmisen, joka on oikeasti sitoutunut suhteeseen kanssasi elämän ylä- ja alamäissä, rakastaa sinua aidosti (vaikka ohimennen joku ihastuttaisikin) ja kunnioittaa sinua käytöksellään. Omasta mielestäni parempi yksin kuin pitää vaimo.
Sama kirjoitti:
Mä en pelaa tunteilla.. mä haluan vaan saada asiat kuntoon ja rakastaa tuota naista loppuun asti tai kyllähän mä rakastan loppuun asti vaikka tulisi ero.
Seksi on meillä nyt erittäin tunnepitoista, ennen ehkä enemmän suorittavat kaikkine roolileikkeineen ja asuineen.
Nyt on vain iho vasten ihoa.
Toisin sanoen, kriisi teki hyvää.
En oikein tiedä miten käsitellä koko asiaa..
Toisaalta ajattelen että kun mitään vakavampaa ei ole tapahtunut ja vaimo itse halusi kanssani jatkaa. Tällä hetkellä hän selittää että mitään ei olisi edes voinut tapahtua koska mies ei pidä koirista.. ja että on vain hakenut juttuseuraa ja huomiota. Mitä ään tunteita hänellä ei miestä kohtaan ollut.
Olin siis siinä käsityksessä että hän halusi vaihtaa,mutta nyt on paljastunut että hän sanoi niitä asioita vain koska tunsi minun jatkuvan utelun niin painostavaksi. Hän halusi mielummin olla yksin kuin kenenkään kanssa. Kuulemma miettinyt eroa jo kuukausia.
Voi kuule tollasta sattuu pitkässä liitossa. Jos oisin kaikki ihastumiset laskenut niin tuskin tässä oltaisiin.