Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 22, kohtu välillä kova, välillä pehmeä

Vierailija
29.11.2018 |

Olen ensimmäistä kertaa raskaana ja tämä asia ihmetyttää. Välillä kohtu tuntuu todella napakalta ja hieman navan yläpuolella tuntuu selkeä kova raja. Välillä taas vatsa tuntuu ihan erilaiselta, pehmeältä. Onko nämä nyt niitä harjoitussupistuksia vai mitä? Sikiön liikkeet tuntuvat hyvin, mitään kipua tai paineen tunnetta ei ole. Eli en ole huolissaan, vähän ihmetyttää.

Sitten outoa on se, että selällään maatessa vatsa melkein "häviää", tai että alavatsalle jää vain pieni sievä kumpu. Seistessä taas näytän aika selkeästi siltä että olen raskaana. Olen aika pitkä, eli ehkä se kohtu vaan katoaa tuonne varteen helpommin kun makoilee..

:)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Normaaleja juttuja. Kohtu menee kovaksi silloin, kun tulee harjoitussupistus. Mulla niitä oli 9 kk putkeen jatkuvasti pitkin päivää. Silti vauva ei meinannut millään haluta ulos, piti käynnistää :)

Vierailija
2/7 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä just mietin sitä että haittaako jos noita harjoitussupistuksia tulee jo nyt. Ilmeisesti niitä voi tulla missä vaiheessa raskautta tahansa :)

Järkeilen sen niin, että pitäähän sen kohdun treenata? Kyseessä on kuitenkin lihas ja synnytys on aikamoinen rutistus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli noita suppareita puolivälissä raskautta iltaisin ja johtuivat ihan liian raskaasta työstä. Menivät levolla ohi. Jäin pois töistä ja sen jälkeen ei enää supistellut iltaisin ja seuraavat supparit tulikin 39+5 ja vauva syntyi. Toisessa raskaudessa ei ollut ollenkaan harjoitus/rasitussupistuksia vaan ekan supistuksen jälkeen meni 6h ja vauva oli kainalossa.

Vierailija
4/7 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsat on tosi vaihtelevia, itse olin aikanaan viimeisilläni pikkujouluissa joissa oli toinenkin raskaana oleva suunnilleen samoilla kuukausilla. Mä näytin siltä kuin olis ollut kaksoset tulossa (ei sentään ollut) kun tuo toinen olisi voinut olla ihan vaan keskivartalolihava, eikä edes paljoa.

Ja harjoitussupistuksia ne on.

Jotkut jotenkin varoo niitä, mä painoin portaissakin menemään sen pinkeän vatsan kanssa. Melkein meni raskaus 42-viikolle. Oman fiiliksen mukaan kannattanee menetellä.

Vierailija
5/7 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 jatkaa vielä että minulla oli niiden raskauden puolivälin supistusten lisäksi verenvuotoa niin todellakin pelkäsin keskenmenoa. Tosiaan kannattaa himmata tahtia jos rv 22 jo supistelee.

Vierailija
6/7 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole noilla viikoilla ihan normaalia, että kivuttomia harjoitussupistuksia tulee. Jos supistukset ovat kivuliaita, niin sitten eri asia.

Vierailija
7/7 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liikkunut ihan normaalisti enkä ole himmaillut yhtään. Kun ei tosiaan ole kipuja eikä vaivoja. Ainoa mistä nämä "supistukset" huomaa, on se että vatsa tuntuu koskettaessa erilaiselta. En siis tunne niitä supistuksia millään lailla, että tulisi mitään kiristävää tunnetta tai muuta.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi