Kaveri sulkee ulkopuolelle
Mulla on yks tosi hyvä kaveri, oikeastaan varmaan paras kaveri, kutsutaan häntä vaikka Annaksi. Ollaan tunnettu kohta 20 vuotta. Meillä on myös yhtenäisiä työkuvioita silloin tällöin.
Nyt olen lähiaikoina ymmärtänyt että hän sulkee minua ulos esim.juhlista. Meillä on yheisiä kavereita hänen kauttaan, olen siis muutamiin näihin tutustunut ja pariin erittäin hyvin joita näen ilmankin tätä Annaa.
Anna järjestää usein kaveriporukalleen juhlia ja tapahtumia mutta minua ei ole kertaakaan kutsuttu mukaan. Näihin juhliin kutsutaan eri porukoista ihmisiä joten kyse ei ole vain tietystä ryhmästä. Usein näistä kutsutuista tunnen noin 95% joista osan paremmin. Lisäksi joka joulu hän on järjestämässä työkuvioihin liittyviä pikkujouluja jossa minä olen ainut jota ei mukaan pyydetä. Vaikka liityn tähän porukkaan ihan samalla tavalla kuin muutkin.
Tuntuisi vaikealta sanoa tästä kaverilleni koska olen tätä asiaa vierestä katsonut vuosia. Jotenkin olen aina kai uskotellut itselleni että en kuulu näiden juhlien porukoihin ja siksi hyväksynyt asian mutta nyt vasta parin viime vuoden aikana alkanut tajuta..etenkin kun muut (tähän porukkaan kuulumattomat) ovat asiaa ihmetelleet. Etenkin näitä "työ"pikkujouluja.
Miten sanoisitte itse tästä asiasta? Ajattelen jotenkin vaikuttavani ylireagoivalta ja toisaalta jos hän alkaisi kutsumaan minua juhliinsa sen jälkeen kun olen asiasta sanonut niin tuskin haluan mennä koska tällöin on olo että hän kutsuu minut vain pakosta.
Tämä juhla-asia on ainut mikä ystävyydessämme mättää. Olemme muuten hyvin läheisiä, tasavertaisia ja vietämme paljon aikaa yhdessä.
Kommentit (8)
No kai sinulla tyttöhyvä on muitakin elämää kuin yksi kaveri? Tunnut aika rasittavalta tyypiltä.
Hän ei ole enää kaverisi. Koska ei halua.
Omg. Oisko muita vastauksia vielä? :D ap
Vierailija kirjoitti:
No kai sinulla tyttöhyvä on muitakin elämää kuin yksi kaveri? Tunnut aika rasittavalta tyypiltä.
Sä oot just sellanen tyyppi jonka mielestä "kiusatut saa vaihtaa koulua koska on kiusatun syy koska sitä kiusataan"
Vierailija kirjoitti:
Hän ei ole enää kaverisi. Koska ei halua.
Mutta onhan hän kaverini. Luitko aloitusta ollenkaan? ap
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sulla jäänyt jotain huomaamatta?
Kuten? Ai että olisin tehnyt hänelle jotain josta hän olisi suuttunut? En muista tällaista ja välimme ovat kunnossa, vietämme usein aikaa yhdessä. Ainut tulee mieleen jos joku hänen kaverinsa ei pidä minusta? En kyllä käsittääkseni ole tehnyt kenellekkään heistä mitään mutta maintitsihan joku tässäkin ketjussa jo yhden viestini perusteella että tunnun rasittavalta että ehkä se on sitten sitä. Kun näin vahvat fiilikset tuli jo yhdestä viestistä. Noh, mahdollinen rasittavuuteni ei kyllä ole minun ongelmani, niin asiallinen ja mukava olen kaikille ollut. Että se on sitten heidän ongelmansa. ap
Olisiko sulla jäänyt jotain huomaamatta?