Pienen budjetin hääjuhla
Onko täällä kukaan onnistunut järjestämään pienen budjetin häitä? Monta vierasta? Mitä kaikkea teitte itse? Millaiset ruokailut? Ym kokemuksia? :-)
Ollaan itse miehen kanssa menossa ensivuoden puolella naimisiin ja budjettiin meillä varattu 1000-1500e, tähän siis sisältyen kaikki. Miehellä puku valmiina ja itse yritän mekon löytää käytettynä/edullisesti liikkeessä. Vieraita kutsulistassa n. 30. Mahdollisimman paljon pyritään tekemään itse, kutsukorteista koristeisiin ja leivonnaisiin/ruokiin.
Kommentit (9)
Jos et tilaa pitopalvelua etkä maksullisia esiintyjiä (esim. bändi tms.) niin onnistuu. Sulla kannattaa olla talkoohenkisiä tai muuten hyvin avuliaita ja taitavia sukulaisia, jotka auttaa hääkakun ja ruokien kanssa, jos on siis tarkoitus pitää ruokahäät. Jotain ohjelmaa kannattaa olla, ettei mene tylsäksi.
Ole ajoissa liikkeellä. Mikäli saat värvättyä ilmaisporukkaa avuksesi ja olet itse todella ahkera ja taitava, tuo budjetti voi hyvinkin pitää.
Tosi pieni budjetti tuo. Jos hääpaikka ilmainen ja pienet tarjoilu, edullinen sormus, itse tekee meikin ja kampauksen ja ei käy ammattikuvaajalla niin voi ehkä onnistua. Yrittäkää saada joku 3000€ kerättyä.
Kesähäät. Vihkiminen ja iltapäivän teehetki vanhempien puutarhassa. Noin 20 vierasta. Puvun ostin uutena ja se oli ehkä kallein hankinta. Miehellä oli puku ennestään. Koristeluun ei mennyt paljoa rahaa, puutarhan kukkaset olivat täydessä kukassa. Sieltä poimittiin hääkimppuun ja pöydän koristeeksi asetelmia. Tarjottavat tehtiin omalla porukalla. Niitä ruokia jäi jopa yli. Vain ne tärkeimmät ihmiset ympärillä ja kaunis kesäilta. Aivan täydellistä.
No, mankasta musa ja vaikka koko jengi Tallinnaan risteilylle. Esim. Eckeröllä iltaristeily. Sitten buffaan syömään.
Mun mielestä on noloa pyytää vieraita osallistumaan ruoanlaittoon, tarjoiluun tai tiskaamiseen. Halvimmillaan voit ruoan saada 25€/henkilö, joka jo tekee 750€. Siihen häämekko, sormukset, koristelut/kutsut, kukat, hääpaikka, juomat yms, niin 1500€ on vasta minimi. Toi häät kesällä ja ulkona oli hyvä idea! Siinä sitten häävieraat istuu vihreissä muovituoleissa...
Maistraatissa vihkiminen virka-aikana jonka jälkeen ruokailu 8hlö ravintolassa. Juhlakampaus j meikki liikkeestä. kukkakimppu. 450€
Mun puku 30€ (kankaat. Äiti ompeli)
Sormukset muokattiin vanhoista. 450€ yht.
Juhlat seuraavana päivänä kotona. Häälahjakssaatiin mm 9kg savustettua lohta 😁 siihen salattia, perunaa, leipää, tartatkastike, tatziki, viinirypäleitä, fetajuustoa. Ruokien hinbaksi 30hlö tuli 300€
Jälkkäri oli myös tilattu lahjaksi.
Pari kaveria hoiti ruokien tarjoilun ja kahvinkeiton yms.
Tarkotuksena on siis ns. noutopöytä ruokailu. :) ei siis ruokia pöytään valmiiksi tuotuna. Mahdollisimman paljon yritetään myös tehdä ns. kylmäruokaa.
Skumpat on luvannut yks hyvä ystävä tarjoilla vieraiden saapuessa juhlapaikalle.
Tuttavapiiristä löytyy myös valokuuvaja, joka on luvannut tulla kuvaamaan meidän juhlat meille lahjaksi (tämä ei ole siis läheinen ystävä, joka oltaisiin kutsuttu paikalle, vaan tuttava. eli tulee töihin meidän juhliin).
Ystävä myös parturikampaaja, joka tulee laittamaan aamusella mun hiukset. Meikin teen itse. :)
Kaasot ja bestmanit luvanneet kehitellä eri ohjelmanumeroita. Musiikkina toimii spotify soittolista ja omasta takaa löytyy kunnolliset musavehkeet.
Lähinnä kiinnostais tietää, onko täällä muut saanu pidettyä omanlaiset juhlat pienellä budjetilla? :)
Lisään vielä, että meillä talvihäät.
Muovituolit ei ole käytössä. ;)
Ajattelitko, että toimit myös tarjoilijana ja keittiöhenkilökuntana?