Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirjavinkkejä kohta 18v pojalle?

Vierailija
26.11.2018 |

voi olla tietokirjaakin. Kiinnostaa kaikki maailmanmeno, historia ja fysiikka/kemia, miksi maailma on tällainen kuin on.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yuval Noah Harari: Sapiens - Ihmisen lyhyt historia ja Homo Deus - Huomisen lyhyt historia

Vierailija
2/28 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esko Valtaojan tuotanto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö melkein 18-vuotias ole jo tarpeeksi vanha etsimään itse luettavansa?

Vierailija
4/28 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää tietokirjallisuutta:

Neil deGrasse Tysonin tuotanto, Silja Pitkänen ja Ville-Juhani Sutinen: Propagandan historia, Chimamanda Ngozi Adichie: Meidän kaikkien pitäisi olla feministejä.

Hyvää fiktiota:

James Joyce: Taiteilijan omakuva nuoruuden vuosilta, Virginia Woolf: Orlando, Marcel Proust: Kadonnutta aikaa etsimässä -sarja.

Vierailija
5/28 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glenn O Brienn: A Guid to Style andBehavior for the modern Gentleman

Vierailija
6/28 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, oisko lisää vielä?

Lahjaa tässä suunnittelen ja itse en lue ollenkaan, joten on aika mahdotonta löytää mitään kirjoja pojalle. Toive hänellä oli, mutta haluan vielä jonkun toisenkin ostaa

Vierailija
7/28 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikki Oja - Universumi

Pauliina Jokinen, Kyösti hagert - Kortinvartija – Opas itsenäiseen talouselämään

Vierailija
8/28 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten poikien ja miesten päät pitäisi työntää ulosteita täynnä olevaan sankoon. Päätä pidetään siellä niin kauan, että suomalaiset pojat ja miehet ovat kuolleet.

Voi luoja sun kanssa! Nyt lääkitys kuntoon oikeasti.

Vierailija
9/28 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin mielenkiintoisia matka/"kansantietokirjoja" ovat madventuresit,  näitä on monia erilaisia, on mm. etikettikirja, miten osata toimia maissa kunnioittavasti ja ymmärtää eri maiden tapoja, on ruokakirjoja (madcoock) ja mielestäni kaikki on kirjoitettu erittäin mielenkiintoisesti, ja uskoisin juuri nuoren aikuisen näistä nauttivan (itse olen 26v.). Kirjailijat ovat siis Riku Rantala ja Tunna Milonoff, joilla on ollut mm. madventures matkaohjelma, sekä uusi madcoock ohjelma nelosella.

Myös lämpimästi suosittelen haapasalon kirjoja, missä kertoo kokemuksistaan ja kommelluksistaan venäjällä, ERITTÄIN mielenkiintoinen ja hyvin kirjoitettu. Ei ole tylsä, vaikka voisi kuvitella, se mies on tehnyt niin paljon kaikkea mikä itseä hirvittäisi, tätäkin kirjaa suosittelen todella lämpimästi, 10/10. Kirjan nimi muistaakseni jotain "et kuitenkaan usko" tms.

Jos taas fantasiaa tykkää, niin juuri on suomennettu uusi fantasiakirja, jota mm. Game of Thronesin kirjoittaja on kehunut, sanonut että "näin fantasiaa pitää kirjoittaa". On ollut yksi myydyimmistä kirjoista ainakin muualla, ja itse mielenkiinnolla odotan adlibris pakettia saapuvaksi, että pääsen itsekkin testaamaan kirjaa. Tätä siis en ole vielä lukenut. Kirjailija on Robb Hobb, kirjasarja Narri ja Näkijä ja kirja on narrin salamurhaaja.

Mahtavaa, että pyrit pitämään yllä kirjaperinteitä vielä, se tuntuu välillä olevan "hupeneva luonnonvara".

Vierailija
10/28 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo Haapasalon kirjat ovat kyllä sellaisia joita omatkin tutut nuoret miehet ovat lukeneet. 

Itse hieman kyynisenä mietin, että onpas hänellä tarinankeksimistaito hallussa :D

Vierailija
11/28 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoja ei enää lueta, niitä kuunnellaan. Antakaa joululahjaksi Bookbeatin tms palvelun lahjakortti, sieltä voi jokainen valita kiinnostavimmat kirjat itse, ja jos mieluummin lukee niin sekin on mahdollista. Uutuudet näyttää tulevan melkein samaan tahtiin kuin kirjakauppoihin.

Vierailija
12/28 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höyrykattiloiden muurausopas (Ekono voima- ja polttoainetaloudellinen yhdistys N:o 69) - Hirn Reino - Söderlund F.

Vierailija
13/28 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hans Rosling Factfulness. On ehkä ruotsinielinen otsikko mutta kaikki hänen kirjansa tosi mielenkiinoisia.

Vierailija
14/28 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoja ei enää lueta, niitä kuunnellaan. Antakaa joululahjaksi Bookbeatin tms palvelun lahjakortti, sieltä voi jokainen valita kiinnostavimmat kirjat itse, ja jos mieluummin lukee niin sekin on mahdollista. Uutuudet näyttää tulevan melkein samaan tahtiin kuin kirjakauppoihin.

Itse olen hyvin vahvasti sitä mieltä, että kun kirja laitetaan laitteeseen, siitä katoaa tietty tunnelma. Ei saa tuntea sormissaan paperia, ei pääse haistamaan sitä kirjan tuoksua, eikä lukutilannekkaan ole enää niin rauhallinen, semmoinen, mihin voi asettautua nauttimaan.

Tämäkin on täysin mielipideasia, ja toiset taas nauttivat erittäin paljon näistä kirjapalveluista. Itsekin annoin mahdollisuuden semmoiselle, oli äänikirjoja sekä digiluettavia. Mutta ei se vaan iske, ei tee mieli lukea kirkkaalta näytöltä, tekee mieli lukea KIRJAA, ei näyttöä. 

Ehkä kuitenkin AP:n nuori poika on asiasta eri mieltä, ja nimenomaan mieluummin nauttii näytön kautta lukemisesta, ja siitä että on enemmän valinnanvapautta (tosin harvoin niistä palveluistakaan on löytynyt juuri niitä kirjoja, mitä haluaa lukea. Itse olen löytänyt vain ns. väliinputoajia, tylsähköjä ja suosituimpia sieltä harvoin löytyy [esim. harry potterit, uutuuskirjat, game of thronesit.. kaikki suositut ja mielenkiintoiset varmaankin maksaa niille palveluille liikaa, joten ne jätetään ottamatta])

Vierailija
15/28 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaako mikään tietty aikakausi tai aihepiiri erityisesti? Ei nimittäin välttämättä mene ihan nappiin jos ostaa 2. maailmansodasta kiinnostuneelle Anne Boleynin elämäkerran, tai päinvastoin.

Tieteen historia saattaisi aloituksen perusteella kiinnostaa...?

Vierailija
16/28 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet Marsista, naiset Venuksesta

Vierailija
17/28 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole totta. Monet lukutoukkanuoret tykkäävät nimenomaan lukea paperilta, kun ruutuaikaa tulee muutenkin liikaa.

Vierailija
18/28 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttu, Teemu tai Peukku-kirjat

Vierailija
19/28 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä voisi olla ihan hyvä valinta:

https://www.adlibris.com/fi/kirja/tiedustelun-nakymaton-historia-978952…

Tai tämä paljon kehuttu teos, jos ei ole vielä lukenut (saattaa kyllä olla):

https://www.adlibris.com/fi/kirja/tykit-taudit-ja-teras-9789525202564

Vierailija
20/28 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin mielenkiintoisia matka/"kansantietokirjoja" ovat madventuresit,  näitä on monia erilaisia, on mm. etikettikirja, miten osata toimia maissa kunnioittavasti ja ymmärtää eri maiden tapoja, on ruokakirjoja (madcoock) ja mielestäni kaikki on kirjoitettu erittäin mielenkiintoisesti, ja uskoisin juuri nuoren aikuisen näistä nauttivan (itse olen 26v.). Kirjailijat ovat siis Riku Rantala ja Tunna Milonoff, joilla on ollut mm. madventures matkaohjelma, sekä uusi madcoock ohjelma nelosella.

Myös lämpimästi suosittelen haapasalon kirjoja, missä kertoo kokemuksistaan ja kommelluksistaan venäjällä, ERITTÄIN mielenkiintoinen ja hyvin kirjoitettu. Ei ole tylsä, vaikka voisi kuvitella, se mies on tehnyt niin paljon kaikkea mikä itseä hirvittäisi, tätäkin kirjaa suosittelen todella lämpimästi, 10/10. Kirjan nimi muistaakseni jotain "et kuitenkaan usko" tms.

Jos taas fantasiaa tykkää, niin juuri on suomennettu uusi fantasiakirja, jota mm. Game of Thronesin kirjoittaja on kehunut, sanonut että "näin fantasiaa pitää kirjoittaa". On ollut yksi myydyimmistä kirjoista ainakin muualla, ja itse mielenkiinnolla odotan adlibris pakettia saapuvaksi, että pääsen itsekkin testaamaan kirjaa. Tätä siis en ole vielä lukenut. Kirjailija on Robb Hobb, kirjasarja Narri ja Näkijä ja kirja on narrin salamurhaaja.

Mahtavaa, että pyrit pitämään yllä kirjaperinteitä vielä, se tuntuu välillä olevan "hupeneva luonnonvara".

"Narri ja Näkijä" on jatko-osa  "Realm of the Elderlings"-jatkumon sarjoille joka alkaa "Näkijän tarusta"