Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisitte juuri kakalla hätätilanteen sattuessa

Vierailija
25.11.2018 |

Oon miettinyt tätä jo pitkään:

Kuvitelkaa, että olisitte kakalla. Olisitte puolison/lapsen/muun perheenjäsenen kanssa kahdestaan kotona. Kesken kakkaamisen kuulisitte/näkisitte, että perheenjäsenenne vaikkapa menettäisi tajuntansa. Häntä pitäisi alkaa elvyttää. Eli teidän olisi pakko nousta housut kintuissa kakkapyllynä pöntöltä ja kiiruhtaa aloittamaan elvytys ja soittamaan hätänumeroon, jolloin olisitte siinä tilassa ensiavun saapuessa. Toisaalta mietin, että millään noloudella ei olisi merkitystä, kun perheenjäsen on vaarassa. Toisaalta taas... olisihan se aivan todella nöyryyttävää.

Mitä tekisitte itse? Pyyhkisittekö kiireesti edes vähän ja vetäisitte ainakin housut jalkaan vai ryntäisittekö vaan niine hyvinenne apuun? :D

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siinä juostessa kerkeis samalla vetämään housut ylös :D Pyyhkimään en kyllä alkaisi.

Vierailija
2/19 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on hyvä etten mieti liikoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pyyhkisin ja suihkuttelisin huolellisesti. Ketään ei pelasta epäsiisteys.

Vierailija
4/19 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe asiassa ongelmaa, pyyhkimisessä menee about 10s ja käsien pesussa toinen. Housut ylös samalla kun rientää autettavan luo.

Ööööö 😱

Vierailija
5/19 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää suihkutella pylly puhtaaksi. Täältä av:lta olen oppinut, että muuten ei tule puhdasta, ja mikäs sen nolompaa kuin haista kakalle pelastajien tullessa.

Vierailija
6/19 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai pitää suihkutella pylly puhtaaksi. Täältä av:lta olen oppinut, että muuten ei tule puhdasta, ja mikäs sen nolompaa kuin haista kakalle pelastajien tullessa.

Voi sitä häpeää kun ensihoitajat tulevat ja haistavat kakan tuoksahtavan mamman pöksyissä. Potilas jää toiseksi kun naurunremakka purkautuu hoitajien suusta.

Vierailija
7/19 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä häpeää kun ensihoitajat tulevat ja haistavat kakan tuoksahtavan mamman pöksyissä. Potilas jää toiseksi kun naurunremakka purkautuu hoitajien suusta.

Näinhän se menee oikeassa elämässä... :(

Vierailija
8/19 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan teillä kestää pyyhkiä?

Itse pyyhkisin, eihän siinä mene kuin muutama sekunti.

Vierailija
9/19 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan teillä kestää pyyhkiä?

Itse pyyhkisin, eihän siinä mene kuin muutama sekunti.

Muutama sekunti!? Taidat olla aika kakkapylly.

Paperilla suurimmat roippeet pois ja sitten bidee suihkulla pesu ja kuivaus kevyesti taputtelemalla pyyhkeellä. Lopuksi pyyhkäisy intiimisavetilla. Housut ylös ja pelastamaan!

Vierailija
10/19 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palomiehet on tähän oikeita henkilöitä vastaamaan. Hälytykseen on lähdettävä, vaikka istuisi pöntöllä. Veikkaan, että brankkaritkin pyyhkivät ensin pebansa, ja juoksevat sitten autoon ja piipaa piipaa..

Vierailija
11/19 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovi olisi kiinni, niin en näkisi ja kuulisinkin vain (siis sellaisen äänen, että epäilisin tapahtuneen jotain normaalista poikkeavaa) jos kaatuisi jotain päin joja kaatuisi tms.

Vierailija
12/19 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätätilanteessahan sinne kakalle juuri mennään.

Vierailija
13/19 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kestää ulostamisessa yleensä 5 sekuntia ja pyyhkimisessä sama, kun se nyt vaan ei yleensä sotke.

Vierailija
14/19 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ensiksi soittaa kakkahätäkeskukseen.

Vierailija
15/19 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhin paperilla ja samaan aikaan kastelen pesulapun, jolla viimeistelen pyllynpyyhinnän. Pesulappuja roikkuu meillä aina naulassa pöntön vieressä. Sitten vessan veto, käsienpesu ja eikun elvyttämään.

Vierailija
16/19 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii yleensä maha niin hyvin, että pökäle tulee siististi ulos niin ettei edes paperiin usein jää juuri mitään. Sitten harvoina kertoina istun 5 minuuttia pyyhkimässä ja suihkuttelemassa.

Vierailija
17/19 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housut kyllä ehtisi nostaa ylös. Sehän saattaisi jopa nopeuttaa toisen luo ehtimistä, sillä housut kintuissa on hitaampaa liikkua.

Mutta mitä jos on alasti kylppärissä ja jäljellä olevat pyyhkeet on vaikka ylimmällä hyllyllä vaikeasti otettavissa? Pyyhkeen ottamiseen kuluisi enemmän aikaa kuin tuossa pönttöjutussa housujen nostamiseen.

Vierailija
18/19 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaa harjoitella hätätilanteen varalta. Kakkasulkeiset kerran päivässä pitää valmiustason korkealla siltä varalta että aviosiipan sydänkohtaus iskee täsmälleen ison hädän aikaan.

Vierailija
19/19 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule jos oikeasti tulee hätätilanne niin siinä ei paljon enää ajattele pyllyn pyyhkimistä. Vuonna 2012 asuin italiassa ja olin wc:ssä kun maanjäristys yllätti ja kuulin kun naapurit kiljuu käytävässä, ylös ja ulos sairaan nopeesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme